Diskutera – Vilken är din favoritserie?
Detta är hopplöst svårt. För mig kommer serier och går lite grand. Tomb Raider är ett sådant exempel. Älskade det första spelet och påminns när jag spelar remastersamlingen om varför det blev så älskat. Sedan tappade vi kontakten, Lara och jag, och först i och med rebooten 2013 var jag med i matchen igen.
Blickar jag bakåt blir nog svaret Halo-trilogin 2002-2007. Kan slänga med Reach där också. Få spel har gjort mig lika uppslukad och fått mig att längta lika mycket efter nästa del. Jag har haft väldigt roligt med alla Halo-spel, inklusive Halo Infinite, även om känslan av att bli golvad inte funnits där sedan Halo 3.
Det är så sjuuuuuukt svårt att välja vilken som är den FAKTISKTA favoriten, för det har ändrat sig genom tiderna och det finns alltid något spel i serien som inte är så bra...
Men får nog ändå säga The Elder Scrolls. Även om jag själv faktiskt bara spelat Oblivion och Skyrim ^^
Hedersomnämnanden:
Diablo (1-2)
Thief (1-2)
Stalker
Submission is for the weak
Jag håller Mass Effect högst. Jag satt och laddade ner trailers på min Xbox 360 och väntade spänt på detta och resultatet var magiskt. Jag recenserade spel för en tidning på den tiden och det var nog min enda 10/10. Jag upplevde trilogin när den kom och har spelat om den massor av gånger.
Tveklöst Pokémon, även om serien sakta men säkert gått utför efter Platinum.
Har inte spelat något sedan Sword/Shield.