GTA Trilogy-utvecklare kreddas inte längre: "Skitbeteende"
Förstår att det känns fisigt, men att kalle Grove street games insats för development är bara missvisande. Ingenting var bättre vid release. Sen var det Rockstar som valde att släppa det ändå trots skicket, och med deras resurser kunde de ha fortsatt utvecklingen eller tagit över det själva som de gör nu istället.
Jag antar att Rockstar avser att fortsätta utvecklingen av trilogin för att berättiga borttagandet, och det är ju isf glädjande.
Grove street games gjorde ju ett ganska pissigt jobb med remastern så dom ska väl vara glada över att dom iaf är med i eftertexterna?🤔
Förstår att det känns fisigt, men att kalle Grove street games insats för development är bara missvisande. Ingenting var bättre vid release. Sen var det Rockstar som valde att släppa det ändå trots skicket, och med deras resurser kunde de ha fortsatt utvecklingen eller tagit över det själva som de gör nu istället.
Jag antar att Rockstar avser att fortsätta utvecklingen av trilogin för att berättiga borttagandet, och det är ju isf glädjande.
Är det bekräftat att utvecklarna är att beskylla för detta?
Oftast har inte utvecklarna något med den usla kvalitén att göra, det är ledningen som bestämmer när eländet skall släppas, och i vilket skick. Jag gissar att de flesta utvecklare inte alls var glada över kvalitén och har rapporterat detta uppåt åtskilliga gånger. Vad ledningen sedan gjorde med den informationen är ju rätt uppenbart. Det är inte heller helt ovanligt att schemat var helt åt skogen att börja med.
Är det bekräftat att utvecklarna är att beskylla för detta?
Oftast har inte utvecklarna något med den usla kvalitén att göra, det är ledningen som bestämmer när eländet skall släppas, och i vilket skick. Jag gissar att de flesta utvecklare inte alls var glada över kvalitén och har rapporterat detta uppåt åtskilliga gånger. Vad ledningen sedan gjorde med den informationen är ju rätt uppenbart. Det är inte heller helt ovanligt att schemat var helt åt skogen att börja med.
En snabb sökning säger att Grove street jobbade i 2 år med trilogin och deras uppdrag var att bibehålla känslan från originalen. Mja...känslan från originalen var ju kraftigt frånvarande så jag skulle nog beskylla utvecklarna för det och inte ledningen. Sen vet vi inte om det var Grove streets ledning eller Rockstars som tvingade fram en release ändå. Och det var ju en portning av en mobilportning eller nåt, så det var skräp från början som de jobbade med.
Grove street games gjorde ju ett ganska pissigt jobb med remastern så dom ska väl vara glada över att dom iaf är med i eftertexterna?🤔
Alltså, förstår inte varför credden ska va avhängig prestation.
Om jag tar på mig att måla om grannens röda hus och freestajlar lite och målar om det i regnbågsfärger och snorgrönt foder, då bör man ju ändå få credden för att man fuckade upp det? Lite så de gjorde med GTA-spelen. 🤷
Edit: säger inte att ovanstående exempel hänt på riktigt
Alltså, förstår inte varför credden ska va avhängig prestation.
Om jag tar på mig att måla om grannens röda hus och freestajlar lite och målar om det i regnbågsfärger och snorgrönt foder, då bör man ju ändå få credden för att man fuckade upp det? Lite så de gjorde med GTA-spelen. 🤷
Edit: säger inte att ovanstående exempel hänt på riktigt
Mjo så länge det fortsatt ser ut så. Men om jag förstår det rätt så var det inte ursprungliga utvecklaren som fixade till det i efterhand. Så då kanske det är rimligt att credden tonas ner lite.
Som att grannen tar dit en annan målarfirma som målar över dina regnbågsfärger men behåller de gröna fodren. Då kanske din reklamskylt blir lite mindre än när huset fortfarande var regnbågsfärgat. 😋
Sämst av RS att snåla på projektet från början. Tre suveräna spel ihop med RS's resurser förtjänade så mycket mer.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Mycket skit kastas på Grove Street och Rockstars upphöjs som hjältar för att de nu, tre år senare, tar avstånd från spelet och fixar trilogin. 100% av ansvaret för haveriet är dock Rockstars som dumsnålade med spelsamlingen från första början, och tillät haveriet att få grönt ljus och faktiskt lanseras.
Ge mig en remake på mästerverket GTA4 från 2008 så blir jag überlycklig.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||
Mycket skit kastas på Grove Street och Rockstars upphöjs som hjältar för att de nu, tre år senare, tar avstånd från spelet och fixar trilogin. 100% av ansvaret för haveriet är dock Rockstars som dumsnålade med spelsamlingen från första början, och tillät haveriet att få grönt ljus och faktiskt lanseras.
Jag ser inte att nån här i tråden hyllar Rockstar. Däremot nämns det flera gånger att ledningen kan vara orsaken till skicket vid release snarare än utvecklarna. Men du kanske syftar till andra platser på internet?
Jag vet inte om det gör så supermycket om namnen försvann från starten där.
Men generellt känns det lite tacky att det gjordes för att Rockstar ville det, de har ju fan ansvarat för det och vad jag vet gick de inte ut och sa att det var dåligt DÅ.
De skulle aldrig outsourcat detta, dessa spelen är ju några av de bästa spelen som gjorts, speciellt SA.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.