Glimtar från Half-Life 2: Episode Three – som inte finns p.g.a. Left 4 Dead

Robot
Glimtar från Half-Life 2: Episode Three – som inte finns p.g.a. Left 4 Dead
Medlem

Ni som har lirat Deadlock, hur upplever ni Source 2 nuförtiden? Senast jag såg den var HL: Alyx, och även om det var ett klart steg upp från "gamla" Source så är den ju rätt långt efter exempelvis UE5. Tänker utifrån ett "vart är Valve med detta idag"-perspektiv.

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Så Episode 3 blev lämnat för att dö pga Left 4 Dead?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Redaktör
Ponny
Skrivet av Monki Rauklund:

Poetiskt, ändå.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Oh the irony! Men ja, verkligen dålig ursäkt kan jag tycka. Kan förstå att de behövde omfördela resurser där och då, men att inte fortsätta med Ep3 efteråt känns väldigt konstigt. Som det var då eller aldrig med det. Nåja. Verkar ju ha förts vidare till Alyx och sedan nytt spel på gång "nu" (HL3?) så det blir nog bra. Tillslut. Men ja, de behöver nog nyare motor och motsvarigheter till hur fysiken "golvade" oss way back!

Medlem

En ny, användarvänlig motor från Valve så att UE får lite riktig konkurrens hade varit något det!

Lägg till några spel med siffran 3 i slutet så hade allt varit fantastiskt 😊

Medlem
Skrivet av Jozo:

En ny, användarvänlig motor från Valve så att UE får lite riktig konkurrens hade varit något det!

Lägg till några spel med siffran 3 i slutet så hade allt varit fantastiskt 😊

Och släpp dem i Orange Box 2 så kan vi börja tro på världsfred igen!

Medlem

Hade varit galet om vi fick både Half Life 3 och Left 4 Dead 3 de närmsta åren. L4D3 lär ju dröja men hade varit grymt

signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Om dom någonsin kommer göra HL3 så är det väl dags nu, att rikta in sig på nästa generation, Valve har chansen att experimentera med AI t.ex.

Medlem

Dom släppper orange box 2 när dom släpper steam deck 2

1
Skriv svar