Blizzard söker folk till open world-shooter
Spela som Terran och mata Zerg med bly hade varit asnice. Kanske till och med kan axla rollen som en Firebat?
Spela Protos skulle kunna funka som ett hack and slash. Gå loss med psyonic knives på högar av Zergs.
"Writer and Fighter"
Spela som Terran och mata Zerg med bly hade varit asnice. Kanske till och med kan axla rollen som en Firebat?
Space marine 2?
Overwatch 3 ryktas bli ett MMO så open world shootet skulle passa perfekt för det
Tveksamt om de skulle lyckas med det med tanke på hur patetiskt fallerande det gick med PvE delen lovat för OW1.5.
Vill folk ens ha nya open world spel? Upplever själv att diskussionen om sådana spel visar på att marknaden är ganska mättad.
Själv föredrar jag begränsade öppna nivåer, där man har linjära uppdrag som ska utföras, men stort spelrum för hur man går till väga, typ OG Far Cry, Crysis, osv.
Tveksamt om de skulle lyckas med det med tanke på hur patetiskt fallerande det gick med PvE delen lovat för OW1.5.
Dom har velat göra ett MMO redan från start. Titan var ju tänkt att bli ett MMO men sen onda Bobby Kotick sa nej till projektet fick det bli ett pvp spel istället. Förhoppningsvis ser Microsoft på ett annat håll och låter 3:an bli som det var tänkt att vara år 2028 (20 år sedan Titan påbörjades)
Dom har velat göra ett MMO redan från start. Titan var ju tänkt att bli ett MMO men sen onda Bobby Kotick sa nej till projektet fick det bli ett pvp spel istället. Förhoppningsvis ser Microsoft på ett annat håll och låter 3:an bli som det var tänkt att vara år 2028 (20 år sedan Titan påbörjades)
Overwatch är väl princip PVP/Arena-läget i Titan-projektet vad jag förstått. Givetvis omgjort en massa, men att de skrotade MMO-delen och fokuserade bara på PVP. Är ju därför spelet har så mycket lore och grejs. Vilket jag hade hoppats de kunde ta vara på i ett singlespelsläge...men nej det fick vi ju inte...
"Writer and Fighter"
Jovisst är Overwatch det som blev kvar av Titan som var tänkt bli ett MMO efter, men oavsett hur mycket jag också ogillar Kotick så är han inte den enda anledningen till att det blev nedlagt.
Detta enligt Morhaime själv: He described Titan as essentially being two games developed in parallel, which created development pipeline problems. Part of the team was working to make the game engine support the ambitions for the title, but this left the content developers idle with no tools to create the gameplay.
De har fortfarande inte lyckats skapa något vettigt PVE material med den motorn än (inte som de visat upp i alla fall) så är fortfarande skeptisk över vad dem skulle kunna göra med ett OW3 efter skräpet OW2.