Monster Hunter Wilds-betan är igång

Robot
Monster Hunter Wilds-betan är igång

Igång på PS5 nu, kommer till pc och Xbox Series på fredag.

#monster-hunter-wilds


Medlem

Älskar Monster Hunter och har spelat alla spelen men det här är ett skämt. ser skit dåligt ut i Performance Mode och kan knappt hålla 40fps. Resolution mode ser bra ut men kan inte hela stabil 30fps. först Dragons Dogma 2 och nu Monster Hunter. Capcom har verkligen sjunkigt lågt när det kommer till kvalite

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Älskar Monster Hunter och har spelat alla spelen men det här är ett skämt. ser skit dåligt ut i Performance Mode och kan knappt hålla 40fps. Resolution mode ser bra ut men kan inte hela stabil 30fps. först Dragons Dogma 2 och nu Monster Hunter. Capcom har verkligen sjunkigt lågt när det kommer till kvalite

Detta är ju dock en ooptimerad beta så hoppas innerligt det blir bättre till launch!
Älskade verkligen world och Rise /sunbreak själv föredrar jag rise / sunbreak grafiken.

Medlem
Skrivet av Twicefire:

Detta är ju dock en ooptimerad beta så hoppas innerligt det blir bättre till launch!
Älskade verkligen world och Rise /sunbreak själv föredrar jag rise / sunbreak grafiken.

man får hålla tummarna

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

man får hålla tummarna

Verkligen , har inte hunnit testa ännu själv ännu ska senare i kväll men om det är som du säger så får man innerligt hoppas på bättre optimering!

Medlem

Har aldrig gett mig in i Monster Hunter-spelen(dom som kommit till PC då), men har ändå sneglat lite på det, folk höjer ju World till skyarna. Det som skavt är att striderna/gameplay ser så himla clunky ut.

En dag kanske man testar på Wilds och förhoppningsvis blir frälst.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Älskar Monster Hunter och har spelat alla spelen men det här är ett skämt. ser skit dåligt ut i Performance Mode och kan knappt hålla 40fps. Resolution mode ser bra ut men kan inte hela stabil 30fps. först Dragons Dogma 2 och nu Monster Hunter. Capcom har verkligen sjunkigt lågt när det kommer till kvalite

Synd att RE Engine verkar vara så svårtoptimerad för open world då den funkar bra i mer linjära spel.

Skrivet av Fezk:

Har aldrig gett mig in i Monster Hunter-spelen(dom som kommit till PC då), men har ändå sneglat lite på det, folk höjer ju World till skyarna. Det som skavt är att striderna/gameplay ser så himla clunky ut.

En dag kanske man testar på Wilds och förhoppningsvis blir frälst.

Första gången jag testade ett MH var Worlds-demon på ps4, allt kändes väldigt clunky. Ger man det några timmar kommer man in i det och hur klumpigt din karaktär rör sig i combat beror mycket på vilket vapen du väljer. Kör man typ insect glaive kan man flyga runt som en tok eller dual blades så dansar man längs ryggen på monster och får movement boost. Går att specca armor och vapen med mobility gems som utökar i-frames, dodge distance med mera också.

Vill du verkligen spela ett MH där man inte är clunky alls så testa Rise, där kan alla oavsett vapen flyga runt med wire bugs, typ som en portabel super dodge/grapple hook som går att skjuta var man vill i luften. Kan även ta sig snabbt över kartorna ridande på en hund, något de tagit vidare till Wilds med fågeln/dinosauren man rider på.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Synd att RE Engine verkar vara så svårtoptimerad för open world då den funkar bra i mer linjära spel.

Första gången jag testade ett MH var Worlds-demon på ps4, allt kändes väldigt clunky. Ger man det några timmar kommer man in i det och hur klumpigt din karaktär rör sig i combat beror mycket på vilket vapen du väljer. Kör man typ insect glaive kan man flyga runt som en tok eller dual blades så dansar man längs ryggen på monster och får movement boost. Går att specca armor och vapen med mobility gems som utökar i-frames, dodge distance med mera också.

Vill du verkligen spela ett MH där man inte är clunky alls så testa Rise, där kan alla oavsett vapen flyga runt med wire bugs, typ som en portabel super dodge/grapple hook som går att skjuta var man vill i luften. Kan även ta sig snabbt över kartorna ridande på en hund, något de tagit vidare till Wilds med fågeln/dinosauren man rider på.

Tack för tipsen. Ja, har sett att lite beror på vapentypen man väljer, men överlag är det relativt klumpigt ändå.

Men, uppenbarligen gillar folk spelen oavsett clunket, som du säger, man vänjer sig säkert.

Skulle ha varit trevligt om Wilds kom till Game Pass.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Har testat på ps5 nu, performance-läget ser ut som kattskit. Och quality-läget hackar enormt. Synd, fick ingen lust att fortsätta riktigt. Första bossen är död och så men... aa vi får se


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Skrivet av theBoosing:

Har testat på ps5 nu, performance-läget ser ut som kattskit. Och quality-läget hackar enormt. Synd, fick ingen lust att fortsätta riktigt. Första bossen är död och så men... aa vi får se

Spelet ser ju ut att köras i 480p. Känns inte långt ifrån ett PS1/PS2 spel i kvalitét... Plus att det inte kan hålla stabila framerate... Alltså va? .... Sjukt

Medlem
Skrivet av Fezk:

Har aldrig gett mig in i Monster Hunter-spelen(dom som kommit till PC då), men har ändå sneglat lite på det, folk höjer ju World till skyarna. Det som skavt är att striderna/gameplay ser så himla clunky ut.

En dag kanske man testar på Wilds och förhoppningsvis blir frälst.

Mitt första Monsterhunter var world och det är bland det roligaste jag spelat. Det är medvetet clunky men jag tänkte faktiskt inte på det när jag väl började lira.

Medlem

Jag älskar och har spelat mh sedan psp, men kommer inte att installera det här i dagsläget. Har ingen ps5 pro och orkar inte kass fps i lir som detta längre.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Körde igenom betans innehåll igår, tog alla monstren inklusive den "hemliga" Rey Dau draken! Håller med om att spelet verkligen inte ser något vidare ut i performance, antagligen beror detta på en väldigt låg intern upplösning som sedan skalas upp. Galet blurry emellanåt...

Men utöver det grafiska, vilket spel sen! Hungrar direkt efter mer och de nya systemen med focus, wounding och uppdaterade combos gör så längtan till februari känns enorm. Trots säkert 5-600 timmar med Insect Glaive var detta ändå fräscht, nytt och spännande!

Blir till att testa PC versionen också på fredagen! Fantastiskt att vi äntligen får det på steam vid release samtidigt som konsol, så pc känns som det självklara valet. ^^

Medlem

För mig räcker det gott och väl bara det är mer av samma vi fick i World.

Medlem
Skrivet av Jagzzon22:

Körde igenom betans innehåll igår, tog alla monstren inklusive den "hemliga" Rey Dau draken! Håller med om att spelet verkligen inte ser något vidare ut i performance, antagligen beror detta på en väldigt låg intern upplösning som sedan skalas upp. Galet blurry emellanåt...

Men utöver det grafiska, vilket spel sen! Hungrar direkt efter mer och de nya systemen med focus, wounding och uppdaterade combos gör så längtan till februari känns enorm. Trots säkert 5-600 timmar med Insect Glaive var detta ändå fräscht, nytt och spännande!

Blir till att testa PC versionen också på fredagen! Fantastiskt att vi äntligen får det på steam vid release samtidigt som konsol, så pc känns som det självklara valet. ^^

Håller med samma här längtar som fasiken och alltid kört insect glaive men den kändes konstig här så blev Lance faktisk eller bow som kändes bäst.

Spelet var laggfritt för mig på ps5 med oled tv och 120hz stöd.

Medlem
Skrivet av Twicefire:

Håller med samma här längtar som fasiken och alltid kört insect glaive men den kändes konstig här så blev Lance faktisk eller bow som kändes bäst.

Spelet var laggfritt för mig på ps5 med oled tv och 120hz stöd.

Antar du menar med konstig; att "aerial bounce" är borta från insect glaive (alltså att man när man connectar med en fiende via helikopter attacken studsar iväg och kan fortsätta flyga).

Håller med om att det är saknat! Dock så var alla nya combos med focus läget riktigt grymma, tror de vill få vapnet till att vara lite mer grounded nu, vilket säkerligen kommer vara en vattendelare!

Bow ska jag kika på under steam betan, var väldigt skoj med bågen i både World och Rise minns jag, så det kanske blir ens secondary weapon i nya Wilds!

Medlem
Skrivet av Jagzzon22:

Antar du menar med konstig; att "aerial bounce" är borta från insect glaive (alltså att man när man connectar med en fiende via helikopter attacken studsar iväg och kan fortsätta flyga).

Håller med om att det är saknat! Dock så var alla nya combos med focus läget riktigt grymma, tror de vill få vapnet till att vara lite mer grounded nu, vilket säkerligen kommer vara en vattendelare!

Bow ska jag kika på under steam betan, var väldigt skoj med bågen i både World och Rise minns jag, så det kanske blir ens secondary weapon i nya Wilds!

Ja exakt "aerial bounce" sjukt störande när man kört ca 500h med det
Men kändes ändå helt ok med kombos på marken istället men säkerligen bara vanesak.

Lance var helt magiskt grymt här av någon anledning även om det liknar det i rise, bow var magiskt nice med tracer shots.
Dual blades var inte alls lika smidigt och skönt som tidigare.
LBG var nice som alltid.

Switch axe kändes jätte konstigt.
Nästa testa är nog Great sword och sword & shield

1
Skriv svar