Första Cities: Skylines får nytt nedladdningsbart material
Någon som kört 2an och vet hur de är nu för tiden? Älska ettan men 2an va så trasigt att jag inte testat de än.
Jag har spelat efter economy patchen som släpptes i somras. Skulle helt klart säga att spelet är bra (3/5). Spelet är betydligt mer utmanande men så fort man förstått hur ekonomin fungerar så är det ganska lätt igen. Själv tröttnar jag rätt fort men gillar man att designa sin stad så finns det mycket att göra. Sättet man låser upp nya byggnader m.m. är tillfredsställande. Det är, likt föregående spelet, mycket trixande med att se till att trafiken flyter men nu mycket battre verktyg för att göra detta.
Kan rekommendera spelet. Bra spel! Finns fortfarande många önskemål men du har många timmars nöje innan man börjar önska att det fanns mer.
Tyvärr är sticker problemen med CS2 djupare än bara ytelse. Simualtionen är inte djup nog jämfört med ettan, mycket i spelet är bara ytligt, och det är på tok för lätt. Simuleringen av trafik, varor, cims osv. är mycket simplare i tvåan, och jag vet inte helt hur man faktiskt ska fixa det problemet.