Destiny kommer till mobiler i form av det nya spelet Destiny: Rising

Robot
Destiny kommer till mobiler i form av det nya spelet Destiny: Rising

Alfatest i november, men bara för amerikaner.

#Destiny-rising, #Netease, #nyhetstips


Releasehästryttare

Inget jag kommer spela själv men uppskattar när det kommer snyggare spel till mobil.

Medlem

"Det är fortfarande ett skjutarspel med rollspelsinslag där man följer handlingen, träffar karaktärer och utvecklar sina förmågor, men" det blir mer inriktat på mikrotransaktioner, battle pass och så mycket fomo vi kan klämma in.

Medlem

Tveksam om de kan replikera succén med COD: Mobile. Apex Legends var ju hur bra som helst men det lades ju ner efter släpp.

Medlem

Detta kommer lagga fint på min xiaomi som jag köpte för nästan 1500 kr... Och mina feta fingrar kommer ta upp större delen av skärmen. Jag ser fram emot lite seriös mobile gaming, min plånbok är redo. Bring it on!


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Nu får Sony valuta för pengarna. Äntligen lossnar det för Bungie!

Eller har Sony redan sålt bort rättigheterna då Netease är utgivare?

Medlem

Jag gillar idén om att kunna lira FPS på mobilen men kontrollerna på touch screen blir så oprecist och klumpigt. Om man föddes 2010 och haft ipads sedan start så kanske man är bättre på’t, men för egen del är det hopplöst.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Jag gillar idén om att kunna lira FPS på mobilen men kontrollerna på touch screen blir så oprecist och klumpigt. Om man föddes 2010 och haft ipads sedan start så kanske man är bättre på’t, men för egen del är det hopplöst.

När jag bara hade mobil att spela på förut så körde jag deadcells med en bluetooth gamepad och hållare, var helt ok.
Så man måste ju inte köra touch.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Jag gillar idén om att kunna lira FPS på mobilen men kontrollerna på touch screen blir så oprecist och klumpigt. Om man föddes 2010 och haft ipads sedan start så kanske man är bättre på’t, men för egen del är det hopplöst.

Precis som Grävling skriver så behöver du ju inte spela med touch skärm bara för att du spelar på mobilen. Jag brukar koppla in en gammal handkontroll från Xbox One. Det finns dessutom mobilhållare till den handkontrollen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Grävling:

När jag bara hade mobil att spela på förut så körde jag deadcells med en bluetooth gamepad och hållare, var helt ok.
Så man måste ju inte köra touch.

Skrivet av OAKTHYR:

Precis som Grävling skriver så behöver du ju inte spela med touch skärm bara för att du spelar på mobilen. Jag brukar koppla in en gammal handkontroll från Xbox One. Det finns dessutom mobilhållare till den handkontrollen.

Tanken har slagit mig men har inte vetat hur bra det fungerar i praktiken. Ska absolut testa det, tack för tips!

Medlem

Körde destiny 1 på mobilen på en strand (ps4 stog på hemma). Det var inte omöjligt i pve med en ps4 kontroll.

Nu är det bättre tider o mindre lagg, att koppla en kontroll o köra ett "riktigt" spel på mobilen är ju mycket skönare.

Dock.., PUBG mobile fungerade bra att spela med fingrarna på skärmen..

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Tanken har slagit mig men har inte vetat hur bra det fungerar i praktiken. Ska absolut testa det, tack för tips!

Jag tycker att det funkar helt ok. Jag har lite fördröjning mellan handkontrollen och mobilen men det funkar. Sen är ju inte min handkontroll gjord för mobilen så det kanske spelar in också.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Annars finns det kontroller som kopplas in med usb-c (så man slipper ev fördröjning osv). Jag kör en razer kishi, vilket även gör att skärmen är mitt i kontrollen (likt en switch), vilket är skönare då det blir balans. Rekommenderas om man vill ha kontroll till mobilen. Jag spelar lite xbox streamat så ibland och lite emulatorer osv. Funkar prima.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Annars finns det kontroller som kopplas in med usb-c (så man slipper ev fördröjning osv). Jag kör en razer kishi, vilket även gör att skärmen är mitt i kontrollen (likt en switch), vilket är skönare då det blir balans. Rekommenderas om man vill ha kontroll till mobilen. Jag spelar lite xbox streamat så ibland och lite emulatorer osv. Funkar prima.

Japp, jag har en Backbone som jag brukar ha med mig när jag är ute och reser. Supersmidigt och det blir som vilken hand held som helst. Kör ofast Geforce Now eller strömmar från min PS5.

Medlem

Alltid trevligt med mer spel till mobilen dock har jag aldrig varit ett fan av Destiny det är lite för barnsligt för mig så jag skippar nog det. Men trevligt som sagt

1
Skriv svar