Paradox-chef: "Bloodlines 2 jämförs med Dishonored"

Robot
Paradox-chef: "Bloodlines 2 jämförs med Dishonored"
Medlem

Jag hoppas verkligen att det blir ett bra spel. Sett fram emot ett bra Vampyr-rpg ett tag nu.

Men jag kommer invänta vad den stora skaran tycker innan jag köper. Inte övertygad ännu.

Medlem

När jag tittar på den där bilden så ser jag ett horror-live service spel?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Geeks Gaming

Vad som oroar är att TCR har aldrig gjort ett riktigt spel innan.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Vad som oroar är att TCR har aldrig gjort ett riktigt spel innan.

Samtidigt måste någon gång vara den första. The Division blev ju t.ex. typ rätt bra, eller ja, ok åtminstone med tiden. Den stora risken är att studios fastnar med ett IP, som DICE gjorde. De gjorde ju andra riktigt bra spel än BF förr i tiden. Och även ett visst zombie-spel som fastnade i development hell blev ju ett helt ok A/AA-game. Ja, jag anstränger mig rejält för att vara positiv.

Men visst. Live service-känslan är obehagligt stor. Känns i nuläget inte alls som om de faktiskt jobbar på en follow-up till Bloodlines. Kanske i slutändan hade varit bättre om vi fick buggfria remakes av originalen (redemption & bloodlines). Köpte hela sk-ten med kuponger från mitt Valve index-köp så jag verkar inte kunna göra något återköp. Kanske går efter lanseringen om det någonsin blir en sådan. Men det.. det KAN bli bra. Det är inte helt omöjligt. Snälla... rara! Pretty please!

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Samtidigt måste någon gång vara den första. The Division blev ju t.ex. typ rätt bra, eller ja, ok åtminstone med tiden. Den stora risken är att studios fastnar med ett IP, som DICE gjorde. De gjorde ju andra riktigt bra spel än BF förr i tiden. Och även ett visst zombie-spel som fastnade i development hell blev ju ett helt ok A/AA-game. Ja, jag anstränger mig rejält för att vara positiv.

Men visst. Live service-känslan är obehagligt stor. Känns i nuläget inte alls som om de faktiskt jobbar på en follow-up till Bloodlines. Kanske i slutändan hade varit bättre om vi fick buggfria remakes av originalen (redemption & bloodlines). Köpte hela sk-ten med kuponger från mitt Valve index-köp så jag verkar inte kunna göra något återköp. Kanske går efter lanseringen om det någonsin blir en sådan. Men det.. det KAN bli bra. Det är inte helt omöjligt. Snälla... rara! Pretty please!

Steget mellan RTS-spel till ett TPS är inte i närheten lika stort, jämfört med att gå från att göra dösimpla gå-simulatorer till ett relativt komplex action-RPG.

Med tanke på spelets stökiga utvecklingshistorik, att det nu jämförs med Dishonored, stinker live service och att bilden på nyheten ser ut att vara från ett mobilspel, får man nog vara glad om Bloodlines 2 ens blir ett 2/5 spel.

Bättre anta det absolut värsta och kanske bli positivt överaskad, än att hoppas på ett mirakel och bara bli besviken.

Medlem
Skrivet av Neroz:

Jag hoppas verkligen att det blir ett bra spel. Sett fram emot ett bra Vampyr-rpg ett tag nu.

Men jag kommer invänta vad den stora skaran tycker innan jag köper. Inte övertygad ännu.

Tror du inte ska förvänta dig något djupt RPG system.

Medlem

Håller allt vad fingrar och tår heter för att detta skall bli en bra upplevelse, ge mig ett bra narrativ och intressanta karaktärer och spelmekanik som inte är helt värdelöst.

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Låter mycket trevligt. Jag dyrkar DisHonored spelen som jag håller som en av de allra bästa spelen..

Sett fram emot detta lir ett bra tag nu men det har tyvärr skjutits upp många gånger. Hoppas för guds skull att utvecklingen går i hamn...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Jag tycker att den första videon med gameplay såg ut att vara åtminstone i paritet med VtM: Swansong som jag gillade betydligt mer än den genomsnittlige recensenten. Finns någorlunda grund för jämförelsen med Dishonored har det potential att lyfta högre än så.

Jag håller Still Wakes the Deep från samma utvecklare som en av årets starkaste titlar - mästerlig vad gäller stämning och miljödesign. Kan de bara få till en lika tjock atmosfär kan de gott kopiera mycket från första Bloodlines (helst inte buggarna bara) och få till en upplevelse som åtminstone jag skulle uppskatta.

Medlem

Om spelet är bra och grafiken inte ser ut som ett spel från 10 år sedan så kommer jag ha otrolig respekt för The Chinese Room och deras framtida spel.

Troligen kommer spelet bli skit och se ut som ett ps3 spel men man kan hoppas

1
Skriv svar