Diablo IV: Vessel of Hatred
Om man tittar på det som en person som inte spelat D4, är det värt att ge sig in i det nu med expansion? Jag hoppade det för att alla sa att D4 var så oerhört kort. Är det tillsammans med originalet en hel upplevelse med expansionen?
Om man gillar den typen av spel så absolut. Sen är det visst inte jättelång story men relativt. Är lagt så för storyn byggs på genom expansions och är ett medvetet val av dom.
Hade storyn varit den drivande i spelet hade man ju spelat igenom det sen kan man lägga det i hyllan.
Håller inte med där riktigt.. flera dåliga wow expansioner på rad som bara tar bort mmo aspekten och för spelet mot ett lobby spel.. är inte direkt peppad för denna exp men kan eventuellt bli ett köp senare
Jag räkna inte riktigt WoW då det gått om sidan om allt annat.
Starcraft, Warcraft plus tidigare Diablo. Alla hade solida och bra expansioner med bra stories. Traditionellt har ju deras spel bara fått en expansion och då har det nästan känts som en uppföljare.
"Writer and Fighter"
Skulle nog vilja säga precis som du skrev i början. Diablo 4 voh passar om man redan är nöjd.
D4 är ju extremt bra casual spel där du inte behöver lägga all vaken tid för ha kul eller progress. Tycker du missar väldigt mycket i din recension och beskrivs mer som ointressant flum.
Dark citadel är ju första gång sen Diablo tittade fram en raid form med wings som WoW naxx eller vilken som. Går ej köra med 1 person bara utan krävs flera. Skitkul väl?
Patch 2.0 tar ju helt klart D4 i helt ny riktning och är en riktig overhaul i både skills,paragorns, gear finns ju inte mycket som dom inte overhaul.
Tycker recensionen var svagt gjord där du bland annat nämner din personliga åsikt om " högkvarteret " mer personligt, bygga ut mm. Är väl inte valheim?
Lite som jag tycker CoD är skit tråkigt men hade varit roligare om man kunde köra stridsvagn. Eller jag hatar Sims men gör en recension på det.
Tycker recension kunde gjorts efter releasen.
Recensioner är personliga åsikter och varför ska man ens ha ett högkvarter och göra en grej av det som storyknut om det knappt används? Det är dessutom uppbyggt som att det ska låsas fram mer saker i det, men nu får man 3 mercs och sen inget mer. Jag tycker det är halvbakat.
Dark Citadel är en raid, men det är samma sak som allt annat. Bara in och slå sönder allt utan finess. Speciellt med centiped-builds, då går du bara in och står där medan allt dör runt omkring. Körde allt två gånger på Torment 1 och hade ingen vidare lust efter det att köra om dem.
Om du kollar som D4-recension så gillade jag originalet väldigt mycket, så det handlar inte om jag hatar Diablo-spel.
Nåväl, tack för att du läser. Allt gott!
"Writer and Fighter"
Paladin för tusan!
Ja, var är min paladin?
"Writer and Fighter"
Ja att man hellre lirar D3 än D4... det var ord man inte trodde man skulle säga 2012.
Och att man fortfarande helst spelar D2 av hela serien... säger en del vad som hänt med Blizzard.
+1 på detta, D4 saknar X-factor som gör att man blir sugen och tänker på spelet.
Att de på lite över ett år gjort om spelet totalt visar både att de vet dom att spelet behöver ändras, men också att de inte hittat rätt recept
D3 tog ett par år att göra bra, kanske behövs det här med.
Hoppas att d4 blir bra en dag, men att lägga en enda krona till på spelet är inte aktuellt i dagens skick
Ja, var är min paladin?
+1 på den. Väntar tålmodigt på crusader/paladin
Finns ju redan D2 resurrection men inte spelar många det, trots denna konstanta D2 är bäst.
Nyfiken på hur du vet att det inte är så många som spelar D2?
Du skriver ingenting om hur mercenaries funkar, är de meningslösa kompanjoner eller tillför de något som hjälper ? Har de någon intressant quest-line ?
Inte heller nämner du något om runewords som ju inte funkar som de gjorde i d2 om jag inte missminner mig helt.
Enligt många review på youtube är dom faktisk riktigt bra och tillför rätt mycket.
Japp Runewords är inte i närheten så coolt eller roligt som i d2.
Du skriver ingenting om hur mercenaries funkar, är de meningslösa kompanjoner eller tillför de något som hjälper ? Har de någon intressant quest-line ?
Inte heller nämner du något om runewords som ju inte funkar som de gjorde i d2 om jag inte missminner mig helt.
Alla tre har questlines for att låsa upp dem, sen hänger de bara i basen. Sen går de levla och gör faktiskt massa nytta om man är ensam. Spelar du flera får du inte ha mercs. Runewords, var tvungen att kolla upp saker och trodde faktiskt de funkade likadant i gamla spelen, men totalt missminner mig ser jag. Runorna i 4an bygger på att man sätter ihop två runor i utrustningen som kombinerat ger olika saker.
"Writer and Fighter"
tycker om spelet själv sedan dom ändrade det denna säsongen, men lite väl mycket legendary som droppar ibland. gillade systemet där man klickade och så avslöjades det var för legendary man fick i 3an med stats och så. är bara level 58 och har kunnat slåss med motståndare på nivå 68-69 i helltide. känns lite fel trots allt.
Vill också påpeka att jag uppskattar recensionen Johan. 😀
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
Kommer köra expansionen förr eller senare. Men när jag testade 2.0 så kändes det som spelet blivit ännu mer streamlined och neddummat. Samt med ännu lägre tröskel på svårighetsgrad. Det är inte kul speciellt länge när det inte finns mycket till utmaning.
Den nya raiden är dock en ny krydda som jag gärna testar. Men hur kul det blir beror på hur den är konstruerad. Degraderas det till "boss runs" som man ser i vissa ARPGs tex där folk bara kör samma boss battle om och om igen så snabbt som möjligt med cheese builds för att farma dem så känns det inte speciellt lockande. Men jag vet att just den biten ÄR ARPGs för vissa spelare. Så smaken är som baken.
Om man tittar på det som en person som inte spelat D4, är det värt att ge sig in i det nu med expansion? Jag hoppade det för att alla sa att D4 var så oerhört kort. Är det tillsammans med originalet en hel upplevelse med expansionen?
Jag skulle säga nej. Lvl 1-50 storyn var helt ok, ifall man inte är särskilt intresserad av spännande loot. Med tanke på priset skulle jag säga att det är ett av de minst prisvärda köp jag gjort, och då har jag inte ens övervägt expansionen. Det finns andra spel som respekterar din tid mer, och som förtjänar dina pengar bättre.
+1 på den. Väntar tålmodigt på crusader/paladin
De suger på den tills en annan expansion då de såklart vet hur efterlängtad den är.
Kommer köra expansionen förr eller senare. Men när jag testade 2.0 så kändes det som spelet blivit ännu mer streamlined och neddummat. Samt med ännu lägre tröskel på svårighetsgrad. Det är inte kul speciellt länge när det inte finns mycket till utmaning.
Den nya raiden är dock en ny krydda som jag gärna testar. Men hur kul det blir beror på hur den är konstruerad. Degraderas det till "boss runs" som man ser i vissa ARPGs tex där folk bara kör samma boss battle om och om igen så snabbt som möjligt med cheese builds för att farma dem så känns det inte speciellt lockande. Men jag vet att just den biten ÄR ARPGs för vissa spelare. Så smaken är som baken.
Det är precis det här jag kände när jag spelade nu. Delvis har jag kul, men sen så blir jag också rätt uttråkad då allt nu går ut på att AOE:a sönder allting. Då jag inte heller känner looten lockar för det droppas saker hela tiden så blir allt lite av en axelryckning. Detta kommer ju från en person som gillade Diablo 4 och gav det en 4:a i betyg.
Raiden hade inte heller någon vidare finess när alla körde centiped och man bara behövde stå där i mitten och allt bara dog runt omkring gruppen. Nu tror jag denna build kommer nerfas för den är löjligt OP just nu och då kanske det blir roligare?
"Writer and Fighter"
Ska bli kul att spela igenom sen. Tur att D4 blev bättre än arkadspelet D3.
Ska man tro recensenter, som bland annat videon någon lade upp i den här tråden, så har VoH gjort om D4 till D3 pretty much. Fokus på snabb action nu där man kan ställa ned svårighetsgraden utan att det kostar kvalitet på loot, bara något färre drops (torment 1 till 4). Så kommer vara arkadig AoE spam av mobs som dör ögonblickligen over and over again.
Recensioner är personliga åsikter och varför ska man ens ha ett högkvarter och göra en grej av det som storyknut om det knappt används? Det är dessutom uppbyggt som att det ska låsas fram mer saker i det, men nu får man 3 mercs och sen inget mer. Jag tycker det är halvbakat.
Dark Citadel är en raid, men det är samma sak som allt annat. Bara in och slå sönder allt utan finess. Speciellt med centiped-builds, då går du bara in och står där medan allt dör runt omkring. Körde allt två gånger på Torment 1 och hade ingen vidare lust efter det att köra om dem.
Om du kollar som D4-recension så gillade jag originalet väldigt mycket, så det handlar inte om jag hatar Diablo-spel.
Nåväl, tack för att du läser. Allt gott!
Den här centipede-builden låter som nåt för mig. Jag älskar ex necro och summoningbuilds i de flesta spel! Kasta nån curse och sen fokusera på att låta andra göra allt jobb.
Jag skulle säga kör! Senaste patcharna har fixat det mesta folk klagat på vid release och expansionen bjuder på mer story. Oerhört kort låter dock inte riktigt rätt. Storyn är väl iaf 20h eller nåt sånt och sen endgame på det och olika klasser osv. Det är nog minst lika "långt" som d3?
Edit: enligt how long to beat tar d3-kampanjen ca 18h och d4 ca 26h, så d4 är alltså nästan 50% längre än d3. Och har fler end game-aktiviteter (d3 hade ju typ bara en... Rifts.).
För en mer detaljerad recension så kan jag rekommendera Rhykkers syn på expansionen.
https://www.youtube.com/watch?v=Vnz7dp4-T48
Finns det något spelföretag som har en större fanboy än Blizzard och Rhykker? Han är väl i det närmaste spelvärldens motsvarighet till Baghdad-Bob.
Cptn BaseballBatBoy!
Finns det något spelföretag som har en större fanboy än Blizzard och Rhykker? Han är väl i det närmaste spelvärldens motsvarighet till Baghdad-Bob.
Fast han är ju väldigt insatt och gör riktigt bra recensioner inte bara om Diablo. Tycker ändå han är kritisk när han behöver.... Riktigt bra utuber overall.
Oj här osar det om förakt.
Vad exakt är det Rhykker gjort som stött dig så?
Som någon annan sa, han om någon har ju ofta kritiserat Blizzard, men istället för att säga "fy f-an kn-lla er- j-vla k-k" osv som andra gör, så är han saklig, framför kritiken konstruktivt med förslag på vad han hade velat se istället osv.
Är det problemet du har med honom?