PS5 Pro-förbokning öppnar kl 10 på tordag – svenskt pris lär avslöjas

Medlem
Skrivet av unoR:

Undra om det blir samma hybris som med PS5an, slut överallt och ockerpriser på blocket?

Finns risk för det ja, återstår se vilken skada alla scalpers kommer göra denna gång

Medlem

Måste spelen patchas med “PS5 pro enhanced” för att det ska bli skillnad eller kommer alla spel flyta på bättre på en gång? De spelen man kan välja mellan grafik/prestanda alltså.

Medlem

Tyvärr måste gissa på 10 099:- samt en skivläsare för 849:- och Pro stativet 199:-

Medlem
Skrivet av CACTUZREX:

Tyvärr måste gissa på 10 099:- samt en skivläsare för 849:- och Pro stativet 199:-

Vart får du tag i skivläsare för 849 och stativ för 199? Brukar ligga på 1500Kr samt 349Kr.

Landar den på 9500Kr eller lägre så blir det köp direkt, högre blir tyvärr väldigt tveksamt för egen del
Sugen, men det är tyvärr svårt att motivera dubbla priset emot vad PS5 kostade samt att det känns osäkert om andrahandsvärdet blir tillräckligt högt tills PS6 lanseras om 3-4 år.

Något som dem kunde göra för att få med mig på ett högre pris är att bundla in minst PS Plus Extra.
Jag kommer ändå betala för det, så skickar de med ett år så kan jag betala en extra tusenlapp.

Medlem

dumt att köpa en pro när ps6 inte är så långt borta. betala 10K bara för i stort sett ingenting utom en liten skillnad i detaljer!

Medlem

Här är priserna i Finland åtminstone. Hann just och just förhandsboka vanliga PS5 30th anniversary edition före de tog slut😅. Vanliga Pro verkar det ännu finnas kvar av dock.

Medlem
Skrivet av addman:

Här är priserna i Finland åtminstone. Hann just och just förhandsboka vanliga PS5 40th anniversary edition före de tog slut😅. Vanliga Pro verkar det ännu finnas kvar av dock.

<Uppladdad bildlänk>

Spännande att 30th anniversary slim är billigare än den vanliga. Märkligt va?

Skrivet av Kiario:

dumt att köpa en pro när ps6 inte är så långt borta. betala 10K bara för i stort sett ingenting utom en liten skillnad i detaljer!

2028 är tillräckligt långt borta för att köpa en PS5 Pro, för min del.


signatur

00:00:02:42

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Spännande att 30th anniversary slim är billigare än den vanliga. Märkligt va?

Satt också och klurade på bilden en stund, men som jag förstår har den dyrare slim en skivläsare


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Spännande att 30th anniversary slim är billigare än den vanliga. Märkligt va?

30th anniversay har ingen skivläsare😅

Medlem

som gissat elgiganten 10495

Medlem

Fick iväg en bokning på Webhallen. 10490:- Får se om jag hämtar ju den… i saftigaste laget.

Medlem

Elgiganten har 30th anniversary pron för 14,5
Det blir endast handkontrollen för min del, behöver uppgradera datorn #fattigstudent


signatur

🖥 i5 9600k || RTX 2080 || Z390 || 16GB DDR4 || ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Satt också och klurade på bilden en stund, men som jag förstår har den dyrare slim en skivläsare

Skrivet av addman:

30th anniversay har ingen skivläsare😅

Ah, det är jag som är blind ju.
Ändå inte så farligt som jag trodde.
7K för 30th anniversary slim på Inet.

Medlem

Hoppsan, jag lyckades boka en 30th anniversary Pro på NetOnNet precis.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Elgiganten har 30th anniversary pron för 14,5
Det blir endast handkontrollen för min del, behöver uppgradera datorn #fattigstudent

😵

Medlem

Kolla webhallen vid 10 och de hade inget upplagt. Bara "normala" versionen av ps5 pro.
ps5 anniversary dök upp senare efter refresh, typ 5-10 minuter senare? Allting fullbokat såklart. :/

Köpte en Anniversary från Elgiganten istället.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Ah, det är jag som är blind ju.
Ändå inte så farligt som jag trodde.
7K för 30th anniversary slim på Inet.

Du vet att detta inte är en PS5 Pro va? Den för 7k är ju en "vanlig" PS5.

Medlem
Skrivet av Grimster:

Du vet att detta inte är en PS5 Pro va? Den för 7k är ju en "vanlig" PS5.

Ja, det var ju det jag skrev...?

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vart får du tag i skivläsare för 849 och stativ för 199? Brukar ligga på 1500Kr samt 349Kr.

Landar den på 9500Kr eller lägre så blir det köp direkt, högre blir tyvärr väldigt tveksamt för egen del
Sugen, men det är tyvärr svårt att motivera dubbla priset emot vad PS5 kostade samt att det känns osäkert om andrahandsvärdet blir tillräckligt högt tills PS6 lanseras om 3-4 år.

Något som dem kunde göra för att få med mig på ett högre pris är att bundla in minst PS Plus Extra.
Jag kommer ändå betala för det, så skickar de med ett år så kan jag betala en extra tusenlapp.

Min vänner i Minnesota har redan förbokat Stativet och skivläsare för dem priserna.

Jag tänker inte betala dem överdrivna priserna som vi har i Sverige.

Medlem

Finns det någonstans man kan boka PS5 PRO 30th anniversary edition eller det är slutsåld överallt?

Medlem
Skrivet av bestone:

Finns det någonstans man kan boka PS5 PRO 30th anniversary edition eller det är slutsåld överallt?

Verkar som att den tog slut på minuten från de flesta sajter :/
Jag lyckades få igenom en bokning på NetOnNet, hoppas bara den håller hela vägen så att säga.

Backloggens befriare
Skrivet av Gertzy:

Tyvärr mycket möjligt och det kommer svida i så fall 😭

Min magkänsla hade rätt 🤦


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Min magkänsla hade rätt 🤦

Tyvärr ja! Får se om jag kommer mig för att försöka sälja min PS5 för att skaffa en Pro, blir ändå en saftig mellanskillnad... kommer nog inte stressa med detta utan hoppas på någon bra bundle framöver, förhoppningsvis med skivläsare också. Då kanske jag bemödar mig uppgradera. Men det känns saftigt helt klart.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Känner ingen FOMO runt den här releasen. Kommer köpa den, men jag låter early adopters betatesta den först en stund

OK gick åt skogen med ovanstående. Beställde ändå

Ser att elgiganten höjt priset på skivläsaren till 1889kr. Men den finns fortfarande på Power för 1479kr.

12
Skriv svar