Ubisoft ställer in Tokyo Game Show-visning – två dagar innan mässan öppnar
Online-visning skippas p.g.a. "blandade orsaker".
#assassins-creed-shadows, #tokyo-game-show, #ubisoft
Kanske har att göra med den nya kontroversen. Ubisoft har släppt en Assassins creed shadows leksak där de två karaktärerna står vid den förstörda nagasaki torii grinden, vilket är ett minne av de som dog av atombomben i andra världskriget. Det har skapat en stor ilska i Japan, vilket kan vara förklaringen att Ubisoft inte vill vistas i landet just nu.
Kanske har att göra med den nya kontroversen. Ubisoft har släppt en Assassins creed shadows leksak där de två karaktärerna står vid den förstörda nagasaki torii grinden, vilket är ett minne av de som dog av atombomben i andra världskriget. Det har skapat en stor ilska i Japan, vilket kan vara förklaringen att Ubisoft inte vill vistas i landet just nu.
Haha jävla NÖTTER!😂
Jag är fascinerad över att det finns folk som fortfarande inte tror att kontroversern är verklig. Jag har varit en trogen följare av AC serien, följt den från sin början när det blev populärt och även sett hur det har fallit sönder de senaste åren. Jag kan se att det här spelet är en tickande bomb av kontroverser.
Har aldrig sett en studio vara så tjurig över sina åsikter på det här viset. Ju mer de försöker bevisa sin uppfattning av kulturen blir det värre. Herre jösses det är på tiden att ta tillbaka konstruktiv kritik.
Deras val av samuraj i shadows har ju inte mottagits väl heller
Inget är bekräftat att det är just den Toriin, den är lite annorlunda och i trä, men att dom har kapat den så att den ser exakt ut som den kräver sin förklaring.
Det låter fullständigt osannolikt att företaget medvetet använt just den symbolen som marknadsföring för spelet. Vad skulle de kunna tjäna på det? Då lutar det snarare åt att de omedvetet skapat en produkt som för tankarna till Nagasaki-symbolen. Om det sen är orsaken till att de skippar online-grejen på TGS tänker jag inte spekulera i.
Det låter fullständigt osannolikt att företaget medvetet använt just den symbolen som marknadsföring för spelet. Vad skulle de kunna tjäna på det? Då lutar det snarare åt att de omedvetet skapat en produkt som för tankarna till Nagasaki-symbolen. Om det sen är orsaken till att de skippar online-grejen på TGS tänker jag inte spekulera i.
Nej, det låter ju helt otroligt, själv tycker jag inte den är så lik, det är en träpinne som är halv typ. Känns lite som ett fall där man "måste" hitta något eftersom allt annat redan pratats om.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
det är en träpinne som är halv typ
Det var nog exakt så dom tänkte på Ubisoft också xD
Dåliga beslut följer varandra.. sjukt dåligt skött bolag! Man undrar när aktiägarna slår näven i bordet efter de stora rasen.
Det har redan börja mullra lite. En ägare som har strax över 1% vill ju avnotera bolaget och få bort Guillemot från bolaget.
https://gameranx.com/updates/id/508146/article/ubisoft-minori...
Nej, det låter ju helt otroligt, själv tycker jag inte den är så lik, det är en träpinne som är halv typ. Känns lite som ett fall där man "måste" hitta något eftersom allt annat redan pratats om.
De har säkert inte modellerat den där figuren efter det där monumentet, men problemet är att de är såpass tondöva och oinsatta i japansk kultur för att snappa upp om modellen de gjort kan vara kontroversiell i Japan. Jag tror inte de bryr sig, på samma sätt som de inte brydde sig om att Eivor inte var ett könsneutralt namn på vikingatiden, som de hävdade när Valhalla släpptes.
Det har väl florerat rykten om bottar som lägger positiva kommentarer på deras videos också?
Såg föresten ett bra Youtubeklipp häromdagen som hette "The complete and utter collapse of Ubisoft".
Ja för allt på youtube är 100% sant och sådär haha...... Pålitligt med mera
Min Dator Går På StjärnKraft !
Ja, det var ju precis det jag sa. 🙄
Massvis med kommentarer från nyskapade konton med liknande namnuppbyggnad och snarlikt antal likes som nu är borttagna.
Ingen rök utan eld.
Nu har det bekräftats att det har försenats till den 14 feb.
https://x.com/assassinscreed/status/1838971189722562906?s=46
Mer info om försening. Star Wars som inte var buggfritt nämns med som anledningen.
https://www.globenewswire.com/news-release/2024/09/25/2953181...
Det har väl florerat rykten om bottar som lägger positiva kommentarer på deras videos också?
Såg föresten ett bra Youtubeklipp häromdagen som hette "The complete and utter collapse of Ubisoft".
Legendary Drops gör otroligt bra videos och är riktigt väl grundad i det han säger och uttrycker och gör så på ett smakfullt sätt, vare sig det är positivt eller negativt. Skall se denna videon nu
Har du ens tittat på videon? Känns ju rätt fjuttigt att avfärda något enbart för att det är publicerat på youtube. Det finns ju både sanning och påhitt överallt på internet, skall vi avfärda ALLT som publiceras då?
Jag tycker inte den är speciellt lik Nagasaki toriin faktiskt. I vissa vinklar där man inte ser hela kanske, men inte när den syns tydligt. Men visst, när det kommer till reaktioner på något så brukar det vara tanken som räknas.
Jag tycker inte den är speciellt lik Nagasaki toriin faktiskt. I vissa vinklar där man inte ser hela kanske, men inte när den syns tydligt. Men visst, när det kommer till reaktioner på något så brukar det vara tanken som räknas.
<Uppladdad bildlänk>
Fast om problemet är att dom påminns om atombomben ifall dom ser en halvtrasig torii gate räcker det ju i detta fallet.
Hoppas de kan vända skutan. Alltid gillat Ubisoft.
Splinter Cell, Far Cry, Assassin's Creed, Division mm har jag njutit av många timmar under mina år som gamer.
Även alltid gillat Yves Guillemot och deras E3-konferenser med Aisha Tyler.
Visst, de gör mycket same same men det är ju för att de har en riktigt bra grund, och det är dyrt att experimentera för mycket.