Sätt DITT betyg på Star Wars Outlaws
En kille på jobbet undra hur jag kunde gilla spelet för att spelet är skit. Frågade honom om han ens spelet det. Han sa då nej men har sett på youtube. Då kan du vara tyst sa jag 👍
Varför skulle han inte kunna skaffa sig en bra inblick i hur spelet är utifrån youtube?
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Varför skulle han inte kunna skaffa sig en bra inblick i hur spelet är utifrån youtube?
För att han hade sett klipp på folk som klaga bara, man får ju en bättre inblick om man spelar själv. Och inte av någon som bara letar efter fel
Han lär ha sett några klipp av alla buggar.
För att han hade sett klipp på folk som klaga bara, man får ju en bättre inblick om man spelar själv. Och inte av någon som bara letar efter fel
Det är väl därför människor recenserar produkter?
För att andra ska kunna bilda sig en uppfattning huruvida dem vill investera i produkten eller inte?
Fast jag kanske tänker helt fel.
Det är väl därför människor recenserar produkter?
För att andra ska kunna bilda sig en uppfattning huruvida dem vill investera i produkten eller inte?
Fast jag kanske tänker helt fel.
Men dom som inte recenserar och bara klagar i klipp bara för att få visningar, får man en bra uppfattning då?
Men dom som inte recenserar och bara klagar i klipp bara för att få visningar, får man en bra uppfattning då?
Är det befogad kritik skulle jag säga ja.
Är det befogad kritik skulle jag säga ja.
Okej
Rösterna når inte de siffror han vill, så han blev arg och kallade alltihop för en lögn.
Based!
Totalt meningslöst, 90% som röstar har inte ens spelat spelet.
Kan hålla med dig! Som vanligt spelar inte folk spel, folk kollar streamers och youtube sen bildar dom ett uppfattning runt det! Extremt tragiskt är vad det är.
Han vet för att det stämmer. Jag röstar t ex alltid även om jag inte har något öht att göra med ämnet, jag kommer aldrig spela det där, men det verkar top notch så jag röstade på det valet.
Folk kommer ju klicka där oavsett, det är en knapp liksom.
Extremt tragiskt när folk avfärdar något, för att det inte stämmer överens med deras egna lilla bubbla.
Okej men nu skrev du inte från början att han bara tittade på folk som klagade, bara att han sett på youtube vilket kan vara ett riktigt bra sätt att få en bild av spelet.
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Okej men nu skrev du inte från början att han bara tittade på folk som klagade, bara att han sett på youtube vilket kan vara ett riktigt bra sätt att få en bild av spelet.
Ber om ursäkt om det var otydligt, är riktigt bakis idag så kan vara anledningen 😅
Intryck från YouTube videos går väl åt båda hållen. Visst att buggar och problem kan belysas men om spelet verkligen är bra kommer det ju också synas.
Exempel från ett 22år gammalt spel...
Ett modernt actionspel som Outlaws borde väl inte ha några som helst problem att kunna visa upp något betydligt mer imponerande?
Hur bra fungerar det? Två veckor; inte har jag vågat köpa det än inte...
Kort svar, fungerar det alldeles utmärkt.
(Jag har haft spelet sedan early-access), spelet är på inget sätt lika ofärdigt som Cyberpunk 2077 eller valfritt GTA på 2000-talet varit vid release.
Det som kan spela roll är vilket format du har tänkt prova det på?
PS5-versionen verkar av oklara skäl ha betydligt större problem utifrån kommentarer från användare och recensenter som spelat den versionen.
Xbox-versionen fungerar betydligt bättre och är stabil, i synnerhet om du har en 120Hz skärm.
PC-versionen beror på datorns konfiguration.
Spelet använder de senaste grafiska teknikerna och det här gör att spelet känns levande och stundtals helt makalöst snyggt.
Avseende stealth-momenten är långt ifrån alla uppdrag pass or fail, det är en myt. Snarare bygger pass or fail logiken i vissa passager troligen på att Kay inte kan förväntas slå sig ut ur situationen med våld. Överväldigande odds är emot Kay. Rätt logiskt imho, men det är enbart min egna spekulation.
Några oseriösa streamers på exempelvis Youtube har narraktigt gjort roliga videos på korkade NPC:er. Kul och ger upphov till skratt, men är djupt missvisande. Det är oklart vilken svårighetsgrad de filmat spelet på, men jag skulle säga "Story" (easy).
Spelet har fyra svårighetsgrader, Story, Regular (standard), Challenging, Hard.
Jag har spelat många stealth lir och började köra på regular, för att sedan ändra till challenging. NPC:erna i Outlaws är bättre imho än Metal Gear spelen.
Svårighetsgraden går att ändra dynamiskt in-game och på tre olika sätt.
"Enemy difficulty", reglerar livet på NPC:er, deras medvetenhet och förmåga att reagera på spelarens handlingar.
"Player health", självförklarande.
"Wanted Difficulty", hur svårt det är att fly när det galaktiska Rymdimperiet är ute efter dig.
Jag har spelat igenom många spel i år, både större AAA produktioner, mindre produktioner och indy-spel. Outlaws ligger helt klart med i toppen när jag får välja.
Massive Entertainment har fångat "Star Wars" och spelet bjuder på en rejäl äventyrskänsla i bästa stil. Samspelet mellan duon Kay och Nix, slår många andra spel med dynamiska duos på fingrarna. Det finns spelmekanik i Outlaws jag saknat i andra spel.
Att glida fram på Speeder med gassande sol över ett augustitorrt åkergräs som svajar för vinden
medan vinden viner i trädkronorna och volumetriska Cumulus moln dansar över himlen och stratan tills solnedgången kommer, är magiskt. Stjärnorna tittar fram bakom de kanske vackraste molnen jag sett i en spelvärld, skepp bryter atmosfären och meteorer likaså. Jag vill lämna Toshara se vad som döljs bortom molnen i rymden. Kays kompis Waka gör det möjligt genom skeppet Trailblazer.
Jag är glad över att vi har svenska Massive Entertainment som levererat både Outlaws och Avatar på så kort tid.
Kort svar, fungerar det alldeles utmärkt.
(Jag har haft spelet sedan early-access), spelet är på inget sätt lika ofärdigt som Cyberpunk 2077 eller valfritt GTA på 2000-talet.
Det som kan spela roll är vilket format har du tänkt prova det på?
PS5-versionen verkar av oklara skäl ha betydligt större problem utifrån kommentarer från användare och recensenter som spelat den versionen.
Xbox-versionen fungerar betydligt bättre och är stabil, i synnerhet om du har en 120Hz skärm.
PC-versionen beror på datorns konfiguration.
Spelet använder de senaste grafiska teknikerna och det här gör att spelet känns levande och stundtals helt makalöst snyggt.
Avseende stealth-momenten är långt ifrån alla uppdrag pass or fail, det är en myt. Snarare bygger pass or fail logiken i vissa passager troligen på att Kay inte kan förväntas slå sig ut ur situationen med våld. Överväldigande odds är emot Kay. Rätt logiskt imho, men det är enbart min egna spekulation.
Några oseriösa streamers på exempelvis Youtube har narraktigt gjort roliga videos på korkade NPC:er. Kul och ger upphov till skratt, men är djupt missvisande. Det är oklart vilken svårighetsgrad de filmat spelet på, men jag skulle säga "Story" (easy).
Spelet har fyra svårighetsgrader, Story, Regular (standard), Challenging, Hard.
Jag har spelat många stealth lir och började köra på på regular, för att sedan ändra till challenging. NPC:erna i Outlaws är bättre imho än Metal Gear spelen.
Svårighetsgraden går att ändra dynamiskt in-game och på tre olika sätt.
"Enemy difficulty", reglerar livet på NPC:er, deras medvetenhet och förmåga att reagera på spelarens handlingar.
"Player health", självförklarande.
"Wanted Difficulty", hur svårt det är att fly när det galaktiska Rymdimperiet är ute efter dig.
Jag har spelat igenom många spel i år, både större AAA produktioner, mindre produktioner och indy-spel. Outlaws ligger helt klart med i toppen när jag får välja.
Massive Entertainment har fångat "Star Wars" och spelet bjuder på en rejäl äventyrskänsla i bästa stil. Samspelet mellan duon Kay och Nix, slår många andra spel med dynamiska duos på fingrarna. Det finns spelmekanik i Outlaws jag saknat i andra spel.
Att glida fram på Speeder med gassande sol över ett augustitorrt åkergräs som svajar för vinden
medan vinden viner i trädkronorna och volumetriska Cumulus moln dansar över himlen och stratan tills solnedgången kommer, är magiskt. Stjärnorna tittar fram bakom de kanske vackraste molnen jag sett i en spelvärld, skepp bryter atmosfären och meteorer likaså. Jag vill lämna Toshara se vad som döljs bortom molnen i rymden. Kays kompis Waka gör det möjligt genom skeppet Trailblazer.
Jag är glad över att vi har svenska Massive Entertainment som levererat både Outlaws och Avatar på så kort tid.
Har Alias gjort ett nytt konto tro?😏
Med det resonemanget bör vi avskaffa demokratin.
Kanske inte demokratin, men justera rösträtten?
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Vem fan röstar 4 eller högre? LOL, LMAO till och med.
De som tycker om spelet uppenbarligen.
Om någon tycker om något annat än du, är det fullständigt orimligt att börja håna,skratta åt och bete sig dåligt gentemot dem. Det är bara ouppfostrat och barnsligt.
Kanske inte demokratin, men justera rösträtten?
Förklara hur du menar.
I drank what?
Förklara hur du menar.
Rösträtten reglerar vem som faktiskt får rösta, och i dagsläget är premisserna att man måste vara svensk medborgare och ha fyllt 18.
Det går ju att lägga till andra premisser? "Du skall ha läst x HP i statsvetenskap för att få rösta" Eller vad man nu anser är en rimlig premiss för att få rösta.
Har Alias gjort ett nytt konto tro?😏
Oklart vad/vem du refererar till i din mening?
Rösträtten reglerar vem som faktiskt får rösta, och i dagsläget är premisserna att man måste vara svensk medborgare och ha fyllt 18.
Det går ju att lägga till andra premisser? "Du skall ha läst x HP i statsvetenskap för att få rösta" Eller vad man nu anser är en rimlig premiss för att få rösta.
Välkommen till "Managed Democracy" som Helldivers gör så bra narr av.
I drank what?
Välkommen till "Managed Democracy" som Helldivers gör så bra narr av.
Ja, samt att man kan läsa om antikens Grekland, se filmen Starship Troopers eller ännu bättre, läsa boken som filmen bygger på
Ja, samt att man kan läsa om antikens Grekland, se filmen Starship Troopers eller ännu bättre, läsa boken som filmen bygger på
... och du tycker detta var en bra idé?
I drank what?
... och du tycker detta var en bra idé?
Verkligen inte! Vad får dig att tro det?
Verkligen inte! Vad får dig att tro det?
Du börjar prata om andra premisser. Varför skulle du göra det, om du inte var för det?
I drank what?
Du börjar prata om andra premisser. Varför skulle du göra det, om du inte var för det?
För att svara på din fråga? Det har ju inget med min personliga inställning till ämnet att göra?