Gearbox-chefen Randy Pitchford lovar/hotar att fortsätta skapa
Trots Borderlands-filmen och Risk of Rain 2-expansionen.
#Borderlands, #Gearbox, #Randy-pitchford, #Risk-of-rain-2
Han menar även att fans måste agera stöttande när konstnärer släpper mindre bra alster, så att de kan bibehålla motivationen.
Alltså... Vi (gamers som helhet) måste vara civiliserade och inte vara så hatiska och skicka dödshot bara för att spel är dåligt. MEN det är inte vårt jobb att vara terapefter bara för att ett spel är dåligt.
Kanske hade varit bättre om ledningen fokuserade mindre på kvartals rapporter och mer på kvalité så att utvecklarna kan hinner skapa något bra.
Varför ska jag spendera pengar på något som är dåligt? Det är inte så världen funkar. Stötta bra produkter så att folk lär sig vad massan gillar. Även om ni skapat bra saker förr så är man inte obligerad till att stötta någon när produkten blir sämre och sämre eller dyrare. Det är då man letar alternativ och hoppas att ni ser detta och ändrar er.
vote with your wallet.
Den som vet vet.
Blir ju otroligt svårt att visa någon form av sympati för en karl som är narcissistik å det grövsta. Inte så att Gearbox eller Randy är någon 19-åring i en källare som man kan stötta av det skälet. Om ett företag säljer en produkt och produkten inte är bra, varför ska man då stötta den? Har svårt att se att Gearbox sitter och betalar licenser för program de använder för att de känner att de vill stötta artisterna bakom mjukvaran.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
"Han menar även att fans måste agera stöttande när konstnärer släpper mindre bra alster, så att de kan bibehålla motivationen."
Ja eller hur. Vem är konstnären? Designern, kodaren, grafikern? Kallar sig alla hundratals jobbare för konstnärer?
Känns mest som ett jävligt pretentiöst uttalande från någon som vill ha participation prices när de kommer sist.
Sitter han verkligen i sin flottiga hawaiiskjorta och jämför sig med Beatles? Och tycker att folk ska köpa skit bara för att?
Nä du, Randy. Skapa dig en dörr ut ur industrin, din fullblodsnarcissist. Och lämna över Duke Nukem-rättigheterna till en kompetent utvecklare på vägen ut.
Då kanske Pitchford ska vara stöttande och sluta scamma folk med falsk marknadsföring och släppa DLC:s med så lite innehåll att man betalar typ 10 kr/min för att spela. Han är en mupp. Tappat förtroendet såpass att jag kommer skippa Borderlands 4, och då har man tamejfasen lyckats ordentligt om man fått mig som tidigare BL-fantast att säga så.
jag trodde Pitchford fick sparken för några år sen... guess not :/
Han är ju ägare, så det är inte helt lätt att göra sig av med något då. Vet inte hur deras styrelse är uppsatt och fungerar men det är väl via den som man ev. kan göra sig av med honom.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Tror detta inte bådar gott för Borderlands 4. Älskar alla Borderlands spel 1 hade bäst atmosfär 2 hade bäst story och 3 hade bäst gameplay.
Kan de bara kombinera 2:ans Story med 3:ans gameplay har vi en fullträff. Men efter filmen har jag mindre hopp och efter detta uttalande sjönk hoppet ännu mer.
För mig gillar jag nog Borderlands 1 mest. Även om gunplay är lite trist är atmosfären på topp.
Den som vet vet.
Tror detta inte bådar gott för Borderlands 4. Älskar alla Borderlands spel 1 hade bäst atmosfär 2 hade bäst story och 3 hade bäst gameplay.
Kan de bara kombinera 2:ans Story med 3:ans gameplay har vi en fullträff. Men efter filmen har jag mindre hopp och efter detta uttalande sjönk hoppet ännu mer.
För mig gillar jag nog Borderlands 1 mest. Även om gunplay är lite trist är atmosfären på topp.
Var länge sedan jag körde, men den man har sin OP mördar fågel är den som är bäst. Ettan överlag ser jag som mest minnevärd, men Jack var mest intressanta skurken.
Ptja, om han skapar ett nytt Borderlands 2 kommer iaf jag bli mer än nöjd. Storyn från Borderlands 3 eller filmen? Nej tack.
Hehe, exakt samma här. Atmosfären från ettan, storyn från tvåan (och gärna karaktärerna) samt gameplay från trean. Det skulle bli mitt drömspel!
Cptn BaseballBatBoy!