Tidiga Star Wars Outlaws-spelare på PS5 ombeds börja om från början

Medlem
Skrivet av Molotov:

Då har du nostalgibrillorna på dig.
GTA VC var definitivt inte buggfritt vid release.

Det har jag säkert, men kan inte minnas att det var såna här problem med spelet som man ser i de här nyare Star Wars-spelen. Jedi Survivor spelade jag en stund på, sen när jag skulle spela igen så gick det inte. Var tvungen att ladda ner en 100 GB update. Nej tack, kände jag. Så kul var det inte, och ibland såg det ut som ett PS3-spel. Bra jobbat.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Det har jag säkert, men kan inte minnas att det var såna här problem med spelet som man ser i de här nyare Star Wars-spelen. Jedi Survivor spelade jag en stund på, sen när jag skulle spela igen så gick det inte. Var tvungen att ladda ner en 100 GB update. Nej tack, kände jag. Så kul var det inte, och ibland såg det ut som ett PS3-spel. Bra jobbat.

Ja, men det är för att det är skitspel helt enkelt.
GTA VC var ett bra spel, man såg förbi bisterna och sen blev det väll patchat också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Gnällkuk
Skrivet av Wolffe:

Blir nyfiken med vad som då menas med att ett spel har gått guld? För bevisligen är det INTE att spelet är klart? Men ja, inget nytt numera. Hade så klart önskat att det släppt FÄRDIGA spel, men det är väl för mycket begärt.

Back in the days när spelet ansågs klart så brände man ut det på cd-r och postade det eftersom att internet inte var så snabbt, därav guld som syftar på att de flesta cd-r var just guldaktiga.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Back in the days när spelet ansågs klart så brände man ut det på cd-r och postade det eftersom att internet inte var så snabbt, därav guld som syftar på att de flesta cd-r var just guldaktiga.

Master CD:n var faktiskt täckt av ett tunt lager guldfoliering i början. Därav namnet.

Gnällkuk
Skrivet av Papphammar:

Master CD:n var faktiskt täckt av ett tunt lager guldfoliering i början. Därav namnet.

Aha, trodde det kom från devsens cd-r. Då har jag lärt mig något nytt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Dom flesta CD-R var ju dessutom dom sk "no name silver" så man slapp TDK eller Kodac whatever logga, så kunde man printa egen logga
Man hade ju big business en gång i tiden (Preskiberat så inget att bli upprörd över).


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låter som även den här "AAAA titeln" kommer hamna i "Rea-backen" lagom till "Cyberweek" och "Pink Friday"

Medlem

De kanske borde börja märka spel så att man vet vilka studios som släpper färdiga spel. Lite som när man köper saker på nätet. Trygg E-handel.
Trygg Utvecklare.

Gnällkuk
Skrivet av Molotov:

Dom flesta CD-R var ju dessutom dom sk "no name silver" så man slapp TDK eller Kodac whatever logga, så kunde man printa egen logga
Man hade ju big business en gång i tiden (Preskiberat så inget att bli upprörd över).

Sen hade vi storfräsarna, de med Lightscribe!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Sen hade vi storfräsarna, de med Lightscribe!

Om jag inte minns helt fel så kom lightscribe senare, typ på DVD-/+R


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

De kanske borde börja märka spel så att man vet vilka studios som släpper färdiga spel. Lite som när man köper saker på nätet. Trygg E-handel.
Trygg Utvecklare.

Stora majoriteten av AAA industrin skulle inte klara av att uppnå en sån märkning och framförallt inte Ubisoft


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Stora majoriteten av AAA industrin skulle inte klara av att uppnå en sån märkning och framförallt inte Ubisoft

Nej, spelbranschen är nog unika här. De säljer produkter som inte är färdiga. Tänk om man gick på bio och inte kunde se klart filmen, för de hann inte göra allt klart innan släpp. Eller om man köper en skiva (för de som fortfarande gör det) och det saknas lite grejer i låtarna som man kan ladda ner senare. Svårt om man köpt cd eller vinyl dock.
Ibland köper jag köttfärs eller hamburgare som inte är färdiga. De måste jag själv tillaga sen. Spel kan jag däremot inte göra, så jag litar på att utvecklarna gör ett spel som jag kan spela. Så var det förr i alla fall. Det var tider det. Jag minns min första Playstation och det första spelet jag hade till den, Spyro the Dragon. Jag tyckte att spelet var stort och det hade fin, färgstark grafik. Det var så kul att man bara kunde slänga i skivan och spela. Så var det med alla Playstation-spelen jag hade. Nu har man kommit ännu längre och gör ännu större spel. Det tråkiga är att man inte bara kan slänga i skivan och spela. Jo, i vissa fall. När det är utvecklare som tar sig tid att putsa på spelen innan släpp. Som i fallen med Tears of the Kingdom och Ragnarök. Stora spel, men man kan spela dom från början till slut utan day 1-patch. Så ska de va. Som det var förr.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Nej, spelbranschen är nog unika här. De säljer produkter som inte är färdiga. Tänk om man gick på bio och inte kunde se klart filmen, för de hann inte göra allt klart innan släpp. Eller om man köper en skiva (för de som fortfarande gör det) och det saknas lite grejer i låtarna som man kan ladda ner senare. Svårt om man köpt cd eller vinyl dock.
Ibland köper jag köttfärs eller hamburgare som inte är färdiga. De måste jag själv tillaga sen. Spel kan jag däremot inte göra, så jag litar på att utvecklarna gör ett spel som jag kan spela. Så var det förr i alla fall. Det var tider det.

När CGI är dåligt pga att de inte har haft tid att göra färdigt det är väl precis det?

Medlem

Kan nu påpeka att jag stötte på en blocker på min early-access save dessutom och jag spelar på PC. krävde en full omstart av mitt spel efter 12 timmar spelat.

Jag gjorde allt jag kunde på första planeten, och det ledde till ett uppdrag som heter "Traitor" som leder till rymden, men om man fick det uppdraget innan man gjorde main story sekvensen som ledde till att man har hyperdrive så vart save-filen hard locked, man hade ett uppdrag till rymden som skall ske efter man har skaffat hyperdrive och valet att "take-off" i cockpiten dyker aldrig upp så man e fast på planeten.

Skapade en ny save-file och ruschade endast main-story till jag fick hyper-drive och nu kan jag spela som normalt. men fy vad nära det var att jag bara gav upp.

PS: verkar fullt möjligt att göra "Traitor" innan man får uppdraget som ger en hyper-drive. det som ej får ske är att man har båda dom två questsna samtidigt.

12
Skriv svar