Stalker 2:s gigantiska spelvärld är byggd nästan helt för hand
Finns massa gamla motorer som funkar på äldre hårdvara! Men det är inte optimering, och det är inte så vi går framåt.
Och precis som jag skrev innan, speltillverkaren avgör vilka resurser den vill använda i en ny motor. Men du tog inte åt dig alls, om du ens läste vad jag skrev!
Det du skrev talar för sig själv tycker jag: "tycker inte man behöver köra allt på max (4 x msaa, max kantutjämning och ultra på allt). Många gånger räcker high och även medium i mina ögon."
Precis! Men det är inte det som driver den grafiska utvecklingen framåt, att just du inte kan spela på höga inställningar idag. Det är nya motorer som är krävande, även för den senaste hårdvaran. Jag tycker det är kul när min dator inte klarar av att driva något nytt spel jag sett fram mot, på höga inställningar. Då ser jag fram mot dagen jag byter dator, eller GPU. Alltid roligt att dra på max, när man smällt i nytt grafikkort. Men inte fan sitter jag och gnäller om dålig optimering Ditt svar, var ju precis det du svarade på. Fantastiskt roligt. Som att du inte läste hela det jag skrev innan du svarade. Så roligt
Ok, då förstår jag
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Är inte UE5 mest ett problem för folk med 13:e/14:e Intel gen? Nu har jag inte spelat mycket spel i UE 5, men jag har aldrig upplevt problem där med min gamla 9900k cpu
Det vet jag inte
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
STALKER 2, och Kingdome come delivrance 2
Precis. Oj oj, Kingdom Come Deliverance 2.
Samma där, har inte kunnat låta bli att åtminstone glutta och snabbspola genom videos. 🫣
Man vill ta reda på om det är så fantastiskt man inbillar sig och hoppas på, samtidigt som man vill spara lyckoruset till när man får spela första gången.
Memento Mori
Hoppas det blir spelbart vid release och inte ett nytt cyberpunk..
Det är ett STALKER-spel. Jag hoppas innerligen att det inte är spelbart vid release! En Zone utan buggar är inte min Zone #vågavägrapoleratSTALKER
[quote postid="4542664" userid="190874" name="Johan Lorentzon"]
Jag har för mig Oblivion-teamet var rätt litet också. Typ 70 personer, vilket är imponerande med tanke på spelets storlek.
[/quot
Ni glömde nämna att det tar uppåt 100 timmar att klara spelet om man vill göra allt i spelet.
Det här låter riktigt trevligt!
Det är lite skillnad mot Bethesda då. Minns tillbaka till Oblivion och hur man redan då tröttnade på att alla grottor var i princip kopior av varandra...
Vad jag har förstått så är inte Starfield mycket bättre?
Vet inte hur många gånger jag sprang på samma rymdbas som var lokaliserat på en klippkant i starfield, det enda som skilde dem åt var vilken färg sanden utanför hade. Jävla skitspel, hela skiten med ”starborn” kändes bara som en dålig efterapning av ”dragonborn”.
I elder scrolls 6 så kommer väl protagonisten vara ”duskborn”, ”dawnborn” eller nåt liknande klyschigt mög.