Köpt Sins of a Solar Empire 2 på Epic? Då får du Steam-nyckel gratis

Robot
Köpt Sins of a Solar Empire 2 på Epic? Då får du Steam-nyckel gratis

Du har en månad på dig att hämta nyckeln.

#sins-of-a-solar-empire-2


Vilken värld!

Medlem

Hade bara 3 timmar jag hann köra igår. Enkel uppvärming 1vs1 mot easy. Hade mycket skoj. Visuellt en större upplyft än jag trott. Väldigt stabilt också även om jag nog inte passerade 40 skepp i min huvudflotta. Känner att här kommer jag nog spendera hundratals timmar med.

Skribent

Har alldeles för många timmar i 1an 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så efterlängtat!

Medlem

Hoppla, det var konsumentvänligt! Än så länge är jag inte riktigt lika positiv som jag var till ettan, men det är väl en del vanesak kan jag tänka mig. Helt okej åtminstone efter de första ~4 timmarna.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Har alldeles för många timmar i 1an 😅

Samma här! Minst hälften är moddat, mest Star Wars och Halo. Det kommer nog komma riktigt fina moddar till det här också.

Ska absolut ta hem det till Steam då


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

ELF
Medlem

Inte GOG?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Nycklar? Förväntar mig att en del av dessa kommer hamna på keystores och det känns lite naivt att ge bort nycklar oavsett form

Medlem

Råkade köpa detta idag. Skulle jag inte ha gjort Hela min plan för helgen är nu i fara

Bara det att det nu är en 64 bit motor så man slipper slowdown vid endgame eller på stora kartor som i ettan hade varit nog i min bok. Men så mycket mer polerat detta och jag gillar de förändringar som gjorts på factions. har inte stött på några buggar än så länge.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Råkade köpa detta idag. Skulle jag inte ha gjort Hela min plan för helgen är nu i fara

Bara det att det nu är en 64 bit motor så man slipper slowdown vid endgame eller på stora kartor som i ettan hade varit nog i min bok. Men så mycket mer polerat detta och jag gillar de förändringar som gjorts på factions. har inte stött på några buggar än så länge.

Noterar att releaseversionen av spelet äter rätt bra med VRAM dock. Kartor för >5-6 spelare där samtliga faktioner är representerade tuggar i sig över 9GB av dedikerade 10GB på mitt 3080, redan i 1080p (med allt uppskruvat). Märker vissa slowdowns/stutter när spelet ska skyffla runt data - övervakar D3D Memory Dedicated med HWiNFO och prestandadrops korrelerar med när D3D Memory Dynamic ökar. :/ Har spelet igång nu och ligger på 9,7GB Dedicated - få andra spel, även moderna, som lyckas tugga i sig det i 1080p.

Sen kastar jag in gnäll på att nVidia är så löjligt snåla med VRAM (som jag brukar när det här kommer på tal), men ändå. 😅


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Seveni:

Nycklar? Förväntar mig att en del av dessa kommer hamna på keystores och det känns lite naivt att ge bort nycklar oavsett form

Tror inte de bryr sig om fem nycklar...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Noterar att releaseversionen av spelet äter rätt bra med VRAM dock. Kartor för >5-6 spelare där samtliga faktioner är representerade tuggar i sig över 9GB av dedikerade 10GB på mitt 3080, redan i 1080p (med allt uppskruvat). Märker vissa slowdowns/stutter när spelet ska skyffla runt data - övervakar D3D Memory Dedicated med HWiNFO och prestandadrops korrelerar med när D3D Memory Dynamic ökar. :/ Har spelet igång nu och ligger på 9,7GB Dedicated - få andra spel, även moderna, som lyckas tugga i sig det i 1080p.

Sen kastar jag in gnäll på att nVidia är så löjligt snåla med VRAM (som jag brukar när det här kommer på tal), men ändå. 😅

Det är faktiskt inget jag själv märkt eller reflekterat över. Kör största kartorna med 10 spelare. Jag har endast ett 3060Ti (ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060 Ti OC V2 8GB (LHR)). Kör i 1080p i samtliga spel jag kör på PC.

Men då sitter jag inte heller och millimeter mäter vram användning osv. Märker jag inte av några slowdowns, stutters eller problem så har jag ingen anledning att göra det.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är faktiskt inget jag själv märkt eller reflekterat över. Kör största kartorna med 10 spelare. Jag har endast ett 3060Ti (ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060 Ti OC V2 8GB (LHR)). Kör i 1080p i samtliga spel jag kör på PC.

Men då sitter jag inte heller och millimeter mäter vram användning osv. Märker jag inte av några slowdowns, stutters eller problem så har jag ingen anledning att göra det.

Var ett litet tag sedan jag uppdaterade grafikdrivrutinen förvisso, men jag hade inte problemet i betan (med samma inställningar), så det kändes lite märkligt - där låg VRAM-användningen på runt 5-6GB på samma kartstorlekar. 🤔

Sen märker jag vissa småbuggar som inte fanns i betan - Sova Carriers auto-deployar då aldrig sina missiltorn även om de har autocast på den förmågan. Sen tycker jag personligen det är lite trist att maxlevel på förmågor på örlogsskepp nu är 3 i stället för 4, så man inte behöver välja vilka man vill ha och inte egentligen.

Och AI:n spammar supervapen (på hard iaf), suck.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Riktigt nice att få nyckeln på Steam också. Där brukar finnas en del bra moddar via Steam workshop.

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Riktigt nice att få nyckeln på Steam också. Där brukar finnas en del bra moddar via Steam workshop.

Tyvärr har Stardock valt att enbart köra mod.io. :/
Inte en katastrofalt dålig mod-plattform kanske, men inte lika smidig som att ha Workshop-integration.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

1
Skriv svar