Spana in ett helt uppdrag från Skyblivion
TES IV: Oblivion återskapat i Skyrim-motorn.
#Skyblivion, #Skyrim, #The-elder-scrolls-4-oblivion, #nyhetstips
Imponerad av att någon faktiskt har energi på att göra om ett jättegammalt spel i en motor till ett gammalt spel, utan ersättning.
Vill inte klanka ner alls på ett hjärtprojekt, men det kan ju inte vara många som kommer att spela detta? Personligen skulle det vara mer nostalgi att faktiskt köra igång original Oblivion, som inte ens var ett superbra spel när det kom.
Imponerad av att någon faktiskt har energi på att göra om ett jättegammalt spel i en motor till ett gammalt spel, utan ersättning.
Vill inte klanka ner alls på ett hjärtprojekt, men det kan ju inte vara många som kommer att spela detta? Personligen skulle det vara mer nostalgi att faktiskt köra igång original Oblivion, som inte ens var ett superbra spel när det kom.
Jag kommer definitivt spela det. Jag gillade verkligen Oblivion när det kom, men installerade om det för något år sedan och tidens tand gjorde sig lite för påmind. Så Oblivion i Skyrim-motorn blir perfekt!
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Tror teamet har tagit sig lite friheter för att världen ska bli roligare att utforska, så jag ser ändå fram emot det här projektet. Det känns najs att lira en klassiker som känns lite nytt och inte bara grafikmässigt det vill säga
HYPE!
Jag spelade Oblivion intensivt... tills jag varvade det, och har inte rört det sedan dess. Skulle inte palla med att spela det vanilla. Ens med mods. Så det här är jag taggad på.
Har följt Skyblivion en del. Det är så galet vad ambitiöst projektet är.
För ett-två år sedan släppte de en Roadmap där de i väldigt exakta detaljer skrev ned spelets alla delar och vad som fanns och saknades. Det är helt galet vad prylar de putsar och fixar med. Även om det gått över ett år så är det fortfarande värt att glo på ett varv om man är intresserad.
https://www.youtube.com/watch?v=H1q1nXLDjB8&t=40s
Blir det bra tror jag rätt många kommer vara intresserade faktiskt. Bortsett från 100 olika versioner av Skyrim är Bethesda-fans inte direkt bortskämda med varken nya eller nygamla TES-spel.
Ser bra ut.
Mer intresserad av detta än Skywind. Skywind blir ju liksom... 5% av vad Morrowind faktiskt är numera, det är en helt egen spelplatform med moddar som tagit 15+ år osv. Sen ser det nästan lika bra ut som Skyrim ändå, har faktiskt vissa grafiska effekter som Skyrim inte har. Däremot är AI'n och strider inte så roligt i MW.
Klart det finns många bra moddar till Oblivion också, men inte på samma nivå som för MW.
Angående intresse, det kommer fortfarande 20+ moddar / vecka för Morrowind, vissa riktigt stora så jag pratar inte bara om nån texturmod. Intresset är fortfarande stort. Det är lite mindre för Oblivion, MW har alltid varit deras flaggskepp för moddar, snäppet bättre än för Skyrim to.m, även om moddar för det är jättestort också. Min största mod för Skyrim har flera miljoner (15-20 nånstans) nedladdningar vid det här laget. Gör jag en update har jag tusentals nedladdningar på en dag, rätt galet med tanke på hur gammalt spelet är.