Grafikjämförelse ställer Metal Gear Solid Delta mot originalet

Robot
Grafikjämförelse ställer Metal Gear Solid Delta mot originalet
Inaktiv

Jag tycker det gamla såg helt okej ut ändå

Medlem

Remaken går i typ 20 fps känns det som, de få gånger de visar rörelsejämförelser.
Allt är ju sjukt mkt smidigare i originalet.
Deppigt är det verkligen…

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Jag tycker det gamla såg helt okej ut ändå

För att vara 20 år gammalt ser det otroligt bra ut.

Inaktiv
Skrivet av Broshimitsu:

För att vara 20 år gammalt ser det otroligt bra ut.

ja verkligen, en del spel åldras väl.

Medlem

Det här är 100% nostalgiglasögon som talar, men jag tycker att originalet är mer estetiskt tilltalande! Den har en unik artstyle som gör så att spelet fortfarande ser "bra" ut efter alla dessa år och att man direkt ser vilken serie det är.

Remaken ser ut som vilket Unreal-spel som helst...

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Jag tycker det gamla såg helt okej ut ändå

Jadå, 3dgrafik har en tendens att åldras rätt dåligt - just i detta fallet ser det helt ok ut


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Vet inte riktigt vad jag ska tycka här. Närbilderna på remaken ser ju klart bättre ut men ingame så är ju karaktären suddig i jämförelse med bakgrunden. Då gillar jag mer hur grafiken poträtteras på Orginal bilden i vissa scener. Modellen gillar jag mer i orginalversionen. Sen satsar ju remaken mer på realism medan den äldre känns mer som ett tvspel. Men om det är precis samma spel så spelar det väl kanske ingen roll i slutändan vilken version man spelar.

Skrivet av Papphammar:

Remaken går i typ 20 fps känns det som, de få gånger de visar rörelsejämförelser.
Allt är ju sjukt mkt smidigare i originalet.
Deppigt är det verkligen…

Håller med. Det lär ju dock fungera bättre på en bra PC gissar jag.
Noterade att gräs fysiken är bättre på orginalet också.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Fan vad folk ska tjura. Helt klart att remaken ser bättre ut.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Njaaa, detta såg inte ut att vara värt några större pengar. Spelet får stanna som ett väldigt fint minne i mitt huvud.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Fan vad folk ska tjura. Helt klart att remaken ser bättre ut.

eller hur. givet release köp. tycker det ser riktigt mäktigt ut. can't wait to play..
älskar verkligen stealth spel..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Papphammar:

Remaken går i typ 20 fps känns det som, de få gånger de visar rörelsejämförelser.
Allt är ju sjukt mkt smidigare i originalet.
Deppigt är det verkligen…

Reagerade på det jag med. Får hoppas de putsar på flytet också så de inte bara fokuserar på ögongodis.

Medlem

Jag förstår kritiken och jag håller delvis med. Detta känns mer som en remaster med remake-grafik snarare än en renoldad remake, med det sagt håller jag absolut inte med artikelns "Spelet har återskapats från grunden". Till exempel är ju cut-scenes desamma, de har bara lagt på ett filter. Eller ja, de har "bara" lagt på ett filter över hela spelet med några finslipningar.

För att förstå bättre vad jag menar - kolla på Resident Evil 4 (2005) versus Resident Evil 4 Remake (2023). Där snackar vi remake!


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Dohman:

För att förstå bättre vad jag menar - kolla på Resident Evil 4 (2005) versus Resident Evil 4 Remake (2023). Där snackar vi remake!

Ja, rum för rum remakes tilltalar inte mig. Jag vill ha spel som använder grundstoryn men gör ett nytt spel om det skall vara remake.

Half-Life BlackMesa är ett bra exempel. Mycket är sig likt men väldigt mycket omgjort. Xen världen som är sämst i orginalet blir som ett helt nytt spel i Remaken.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Gillar den mer realistiska karaktärsdesignen i remaken, ser mindre ut som en spelkaraktär.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Gämför resident evil original mot resident evil remake. Men klart remake bli bra när riktiga spelskapare gör jobbet. Kanske inte ens rättvist att gämföra.

Medlem
Skrivet av Dohman:

Till exempel är ju cut-scenes desamma, de har bara lagt på ett filter. Eller ja, de har "bara" lagt på ett filter över hela spelet med några finslipningar.

Njae det där ser verkligen inte ut som bara ett filter, de har definitivt byggt upp det från grunden i en ny motor även om de använder samma kameravinklar och animationer i t.ex. Cutscenes. Jag tror du underskattar hur mycket arbete det är att göra om ett spel på detta viset och det handlar om galet mycket mer än bara ett "filter" även om du tycker att det liknar originalet rätt mycket.

Personligen ser jag fram emot detta och kommer definitivt att lira det med Legacy-filtret hela vägen igenom!

EDIT: Kollade upp detta lite mer noga och mycket riktigt så är originalet byggt i Fox engine medan remaken är byggd i sprillans nya Unreal Engine 5.

Skribent
Skrivet av Dudinkalv:

Njae det där ser verkligen inte ut som bara ett filter, de har definitivt byggt upp det från grunden i en ny motor även om de använder samma kameravinklar och animationer i t.ex. Cutscenes. Jag tror du underskattar hur mycket arbete det är att göra om ett spel på detta viset och det handlar om galet mycket mer än bara ett "filter" även om du tycker att det liknar originalet rätt mycket.

Personligen ser jag fram emot detta och kommer definitivt att lira det med Legacy-filtret hela vägen igenom!

Jag är bara nöjd om de fixat till kameravinklar och gjort kontrollerna mer som i MGS5. För fan, till och med Subsistance hade jobbiga kamera även den versionen i alla fall gjorde spelet spelbart.

Sen är det ju nice att de verkar ha kvar Legacy-läget för de som uppskattade att inte se mer än 2 meter framför fötterna. P


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Njae det där ser verkligen inte ut som bara ett filter, de har definitivt byggt upp det från grunden i en ny motor även om de använder samma kameravinklar och animationer i t.ex. Cutscenes. Jag tror du underskattar hur mycket arbete det är att göra om ett spel på detta viset och det handlar om galet mycket mer än bara ett "filter" även om du tycker att det liknar originalet rätt mycket.

Personligen ser jag fram emot detta och kommer definitivt att lira det med Legacy-filtret hela vägen igenom!

EDIT: Kollade upp detta lite mer noga och mycket riktigt så är originalet byggt i Fox engine medan remaken är byggd i sprillans nya Unreal Engine 5.

Tekniskt sett är det kanske återskapat från grunden, men det är väldigt tydligt att de följt en mall i form av originalet till punkt och pricka och det som är det tråkiga. Man får den känslan av att det är ett filter, helt enkelt. Hur mycket jobb det här tar osv är irrelevant.

Ser också fram emot att få spela detta och jag hoppas absolut på att jag blir överraskad.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är bara nöjd om de fixat till kameravinklar och gjort kontrollerna mer som i MGS5. För fan, till och med Subsistance hade jobbiga kamera även den versionen i alla fall gjorde spelet spelbart.

Sen är det ju nice att de verkar ha kvar Legacy-läget för de som uppskattade att inte se mer än 2 meter framför fötterna. P

Fast helt ärligt så har ju t.o.m MGSV jäkligt styltig kontroll och halvtaskig kamera med dagens mått mätt. Jag hade önskat mer än så helt enkelt.

Medlem

Tyckte filtrena kändes sådär, förutom Legacy vilket lär bli det jag spelar det i! Förövrigt såg det riktigt bra ut! Peppen är stark!

Skribent
Skrivet av Patrik1975:

Fast helt ärligt så har ju t.o.m MGSV jäkligt styltig kontroll och halvtaskig kamera med dagens mått mätt. Jag hade önskat mer än så helt enkelt.

Ja alltså, om jag ska vara ärlig så är inte kontrollerna Kojimas starka sida. Men i MGSV så kändes det i alla fall inte som kameran och kontroller hela tiden jobbade mot dig, vilket de gjorde i MGS3.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Dohman:

Tekniskt sett är det kanske återskapat från grunden, men det är väldigt tydligt att de följt en mall i form av originalet till punkt och pricka och det som är det tråkiga. Man får den känslan av att det är ett filter, helt enkelt. Hur mycket jobb det här tar osv är irrelevant.

Ser också fram emot att få spela detta och jag hoppas absolut på att jag blir överraskad.

Du behöver nog gå till Specsavers.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar