[TD] Om sanningen ska fram

Medlem
Skrivet av quadratis:

eftersom du tog med shadow of the erdtree i listan så tycker jag tidigare DLCs också är värda att nämnas.

Dark Souls II: Crown of the Sunken King
Dark Souls II: Crown of the Old Iron King
Dark Souls II: Crown of the Ivory King

Dark Souls III: Ashes of Ariandel
Dark Souls III: The Ringed City

Bloodborne: The Old Hunters

totalt 20 extra fromsoftbossar att plöja igenom (att jämföra med shadow of the erdtree som bara det har 42 stycken).

Icke att förglömma Artorias of the Abyss-dlcn till första Dark Souls. Där är det några bossar till, 4 eller 5 kanske.

Medlem
Skrivet av krislevin:

Glöm inte CD RED. Och glöm lanseringen av Cyberpunk. De är bra.

Kommer aldrig glömma den lanseringen så jag var dum nog att köpa det på PS4. Så det var katastrof och de har ju reparerat skadan - det har även Hello Games gjort och der också reko.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tur då att du har tusentals spel att välja på då där man kan spela fast man är dålig👍

Verkligen. Tänk om alla spel var lika svåra som Souls-spelen. Katastrof.

Medlem
Skrivet av pazu:

Verkligen. Tänk om alla spel var lika svåra som Souls-spelen. Katastrof.

Eller så, git gud


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Vad vill du och tycker du är roligt att lägga tid på då om inte spel?

Finns hur mycket som helst o göra som är bättre än sitta o nöta en boss i 3 timmar, Om du inte kommer på något bättre göra för din del så jadu kan tyvärr inte hjälpa dig, bara beklaga

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Finns hur mycket som helst o göra som är bättre än sitta o nöta en boss i 3 timmar, Om du inte kommer på något bättre göra för din del så jadu kan tyvärr inte hjälpa dig, bara beklaga

Du behöver inte beklaga nått.
Vad spenderar du tiden på ist för spel? Det är trots allt ett spelforum


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eller så, git gud

Nej, haha, har bättre saker att göra med mitt liv än att bli bra på jättesvåra spel.

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Du behöver inte beklaga nått.
Vad spenderar du tiden på ist för spel? Det är trots allt ett spelforum

Jag har skrivit i "Senaste spel jag klarat"- tråden där får du en hint om vad jag spelar

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Jag har skrivit i "Senaste spel jag klarat"- tråden där får du en hint om vad jag spelar

Så det är viktigare att spela många spel därför du inte har tid med ett spel som "kräver lite mer av spelaren".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av pazu:

Nej, haha, har bättre saker att göra med mitt liv än att bli bra på jättesvåra spel.

Ja men tur då att du har 1000tals jättelätta spel att spendera ditt liv på då 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja men tur då att du har 1000tals jättelätta spel att spendera ditt liv på då 👍

Ja, eller så har man helt enkelt andra intressen också.

Medlem
Skrivet av stephan900:

Ja, eller så har man helt enkelt andra intressen också.

Ja men nu är det spel vi pratar om 🙂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Så det är viktigare att spela många spel därför du inte har tid med ett spel som "kräver lite mer av spelaren".

Inte nödvändigtvis många spel. men jag spelar hellre 10 spel om året än sitter o spelar endbart Wow eller diablo säsong efter säsong.

Mina andra intressen får numera större utrymme i min fritid och de timmar jag väl har med spel vill jag inte spendera på en 3timmar boss,

Känns liksom som 3 episoder av någon serie hade vart mycket bättre förbrukad tid...

Medlem
Skrivet av pazu:

Nej, haha, har bättre saker att göra med mitt liv än att bli bra på jättesvåra spel.

Som vad?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Inte nödvändigtvis många spel. men jag spelar hellre 10 spel om året än sitter o spelar endbart Wow eller diablo säsong efter säsong.

Mina andra intressen får numera större utrymme i min fritid och de timmar jag väl har med spel vill jag inte spendera på en 3timmar boss,

Känns liksom som 3 episoder av någon serie hade vart mycket bättre förbrukad tid...

Jag äter hellre en riktigt bra pizza än 10 Billys.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Spela igenom bra spel som inte är jättesvåra t.ex. Styrketräning, köra MC, ha sex... Finns så mycket roligare saker att göra än att bli bra på jättesvåra spel.

Medlem
Skrivet av pazu:

Spela igenom bra spel som inte är jättesvåra t.ex. Styrketräning, köra MC, ha sex... Finns så mycket roligare saker att göra än att bli bra på jättesvåra spel.

Allt det du nämner är ju sånt som alla gör. Ändå kan alla dessa ta sig tiden att njuta av något svårt och avancerat. Varför kan inte du det?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd

Håller med om kritiken av mikrotransaktioner och ikoner överallt, men att alla spel är fylld långt över bristningsgränsen av politisk propaganda är ett större problem för mig. Det har fullkomligt tagit lusten ur spelintresset.

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Inte nödvändigtvis många spel. men jag spelar hellre 10 spel om året än sitter o spelar endbart Wow eller diablo säsong efter säsong.

Mina andra intressen får numera större utrymme i min fritid och de timmar jag väl har med spel vill jag inte spendera på en 3timmar boss,

Känns liksom som 3 episoder av någon serie hade vart mycket bättre förbrukad tid...

Ok, då vet jag.
Var inte elakt menat med mina frågor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freakon:

Allt det du nämner är ju sånt som alla gör. Ändå kan alla dessa ta sig tiden att njuta av något svårt och avancerat. Varför kan inte du det?

Kan kan jag men jag är smartare än att göra det ser du.

Medlem
Skrivet av pazu:

Kan kan jag men jag är smartare än att göra det ser du.

På vilket sätt är det smart att backa från utmaningar?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Allt det du nämner är ju sånt som alla gör. Ändå kan alla dessa ta sig tiden att njuta av något svårt och avancerat. Varför kan inte du det?

För att man kanske föredrar något mer lättillgängligt.
Tar du själv bara del av den svåraste och mest avancerade kulturen? Läser bara böcker av nobelpristagare och lyssnar bara på klassisk musik av de bästa kompositörerna och så vidare.

Medlem
Skrivet av stephan900:

För att man kanske föredrar något mer lättillgängligt.
Tar du själv bara del av den av den svåraste och mest avancerade kulturen? Läser bara böcker av nobelpristagare och lyssnar bara på klassisk musik av de bästa kompositörerna och så vidare.

Om man vill ha lättillgängliga saker så finns det tusentals och åter tusentals alternativ, Varför då böla?

Nej det gör jag inte och jag kan inte förstå din tankegång här?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det är trist att From-spelen så ofta förminskas till att de bara är svåra spel. Och vadå att sitta fast på en boss i tre timmar. Satt fast på någon enstaka boss i OG Elden Ring. Erdtree har varit mer tuggmotstånd men inget som inte går att hantera. Det är ju bara att gå någon annanstans om man kör fast, alternativt testa annan build.

Drog 90 timmar med OG Elden Ring. Horizon och God of War (för att ta exempel på ”lättillgängliga spel”) landade väl på 40-50 h vardera men var fyllda av massa onödigt dravel, filler-uppdrag, story-twister som aldrig ville ta slut etc etc. Snacka om att inte respektera min tid.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Om man vill ha lättillgängliga saker så finns det tusentals och åter tusentals alternativ, Varför då böla?

Nej det gör jag inte och jag kan inte förstå din tankegång här?

Ok, jag tyckte att du uttryckte dig på ett sådant sätt som att det skull vara konstigt om man inte vill/kan njuta av något svårt och avancerat. Därför blev jag nyfiken på om du njuter av svår och avancerad kultur i övrigt också.

Skrivet av serdyllon:

Sommaren kom på en tisdag, sedan återgick allt till det normala igen. Men ingenting har gått förlorat så länge som Walter skriver igen och WildThing drar igång ytterligare en FZ Summer Challenge. Sommaren är död - länge leve spelsommaren!

Dark Souls Remastered blev en fantastisk vändpunkt för mig. Jag hade så gott som gett upp hoppet om att spel skulle kunna bli något mer än interaktiva versioner av B-filmer eller fetch quest bonanzas. Innan DS1 förstod jag aldrig varför man skulle vilja spela New Game+. Plötsligt satt man där ett par veckor och nästan tre genomspelningar senare och förbannade sig själv över att motvilligt behöva strida mot sin gamla vargkompis igen. En pandemi senare hade även Dark Souls II och nyutgåvan av Demon Souls betats av.

Nu ligger Elden Ring där i backloggen och kallar på mig lika lömskt som en överförfriskad Rasmus Seebach strax innan stängning.

Kanske är det dags att hoppa upp på getabocken och mödosamt erövra The Lands Between.

Walter, will you ride with me?

Självklart, jag ska bara se till att finslipa min Bloodfire Ronin till önskvärda stats. Jag ska använda Nagakiba / Double Slash / Blodflame Blade + rätt talisman.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av quadratis:

eftersom du tog med shadow of the erdtree i listan så tycker jag tidigare DLCs också är värda att nämnas.

Dark Souls II: Crown of the Sunken King
Dark Souls II: Crown of the Old Iron King
Dark Souls II: Crown of the Ivory King

Dark Souls III: Ashes of Ariandel
Dark Souls III: The Ringed City

Bloodborne: The Old Hunters

totalt 20 extra fromsoftbossar att plöja igenom (att jämföra med shadow of the erdtree som bara det har 42 stycken).

Ja, självfallet, har dock inte kommit så långt själv . . . än.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Curick:

Håller med om kritiken av mikrotransaktioner och ikoner överallt, men att alla spel är fylld långt över bristningsgränsen av politiska propaganda är ett större problem för mig. Det har fullkomligt tagit lusten ur spelintresset.

Jag köpte Call of Duty MW II & III till mig och sonen, men det är som att ha på tre Kill the Justice League-spel på samma gång, i varje fall i menyerna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av stephan900:

För att man kanske föredrar något mer lättillgängligt.
Tar du själv bara del av den svåraste och mest avancerade kulturen? Läser bara böcker av nobelpristagare och lyssnar bara på klassisk musik av de bästa kompositörerna och så vidare.

Vi måste ha det lättillgängliga, det har alltid funnits, genom alla tider. FromSoftware-smekarna, mig inkluderat vill ju dra in andra i spelet, inte exkludera dem, för vi vill ju dela den där känsla av belöning med andra. Men ger man upp, eller helt enkelt inte har tid eller lust, då ska man ge näring till andra intressen. Men, för egen del, känns det mer meningsfullt att ta mig an en omsorgsfullt byggd värld än de horder av slaskspel som kastas ut bara för att det ska vara så.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Vill bara tillägga, för de som vill köra ett lättare "läge", går det att ladda ned WeMod och skruva upp "Defense Multiplier" till 5, så blir det som vilket annat spel som helst.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

123
Skriv svar