Dreamcast fyller 25!
Jag tror du överskattar mainstream-intresset för en DC Mini ganska rejält.
Haha. Kanske det.
Har så många fina minnen kring Dreamcast, men jag minns också hur smärtsamt kort tiden med den var.
Shenmue 1 och 2 var (är!) fenomenala. Just tvåan satte sig i djupt hos mig. Hongkong är en fantastisk spelstad. Jösses, vad det på riktigt kändes som att vara i en myllrande oändligt stor stad. Jakten på Lan Di i dom där "tornen" och sista skivans skogspromenad. Shenmue 2 är verkligen ett spel jag sätter ganska högt på min all time-lista. Fantastiskt spel. Tvåan översattes ju inte till engelska (på Dreamcast). Tror det handlade om ekonomiska skäl? Lucky oss, säger jag!
Vi lägger till Resident Evil Code: Veronica (som ju i praktiken var Resident Evil 4). Vilken uppenbarelse det blev med ej förrenderade bakgrunder. Dom rörde ju på sig!? Och tvillingarna är riktigt bra Resi-skurkar. Sedan tycker jag mycket om Skies of Arcadia också. Ett jrpg bland molnen. Det där borde Sega se till att remastra eller åtminstone släppa på nytt. Oerhört vackert spel.
Shenmue är väldigt speciellt. Sån otrolig atmosfär. Jag älskar soundtracket, speciellt den här. https://www.youtube.com/watch?v=yMMQEXzKcb4&t=465s&ab_channel...
Känner sån nostalgi när jag hör musiken och ser bilderna. Minns hur det kändes att spela det då i slutet av 2000. Skulle vilja bo i den lilla byn man ser i början av spelet. Det var värt att skaffa en Dreamcast bara för det spelet.
Tyckte Code Veronica var lite coolt då, men jag älskade det inte på samma sätt som de två första RE. Nu tycker jag att det är ett av de sämsta RE. För frustrerande, märkligt och svårt. Och så gjorde de ett stort misstag.
Wesker dog i Resident Evil. End of story.