Tre Battlefield-spel till "old-old-gen" slutar snart säljas

Robot
Tre Battlefield-spel till "old-old-gen" slutar snart säljas
Medlem

Det är inte att spela mot andra som stängs ner?


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Det är inte att spela mot andra som stängs ner?

”Onlineservicen kommer vara kvar till 7 november. Därefter är det blott singleplayer som gäller.”

Medlem
Skrivet av Thane:

”Onlineservicen kommer vara kvar till 7 november. Därefter är det blott singleplayer som gäller.”

Titeln gjorde mig nervös och trodde det var samma öde som Bad Company 2 gick i fjol så jag läste inte ordentligt inte ens själva titeln.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Tragiskt hur de behandlar denna serien. Menar inte att de slutar sälja till asgamla konsoler utan hur det bara blir sämre och sämre för varje spel de släpper.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Frågan är vad som händer med PC verisionen när de bestämmer sig att dra ut kontakten, dör den fullständigt då, MP OCH SP? Jag tänker med tanke på att den aldrig fick ett riktigt meny system, utan tvingade alla att köra genom webbläsaren.

Detta får mig att sakna möjligheten till lokalt spelläge. Ja man kommer inte ha tillgång till dlc materialet längre, det ligger på online läget.

Medlem

dessa konsoler kom 2005-2006, snart 20 år sedan. Kan förstå att det blir löjligt att erbjuda online-support när nyaste battlefield på PC behöver fylla ut spelen med bottar för att hålla hålla games fulla

trisst dock! har sån respekt för de bolag som bara låter spelen leva kvar

Medlem

Jag trodde inte man kunde spela nåt spel online på X360 eller PS3. De är ju från stenåldern.

Minns att de stängde servrarna för Demon's Souls på PS3 redan för typ 10 år sedan.


signatur

Memento Mori

BF: Hardline var riktigt kul, synd att inte fler spelade.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

BF: Hardline var riktigt kul, synd att inte fler spelade.

Ja, det är väl det bästa de gjort sedan BF4 och lika buggigt i början tycker iaf jag.
Hade många roliga stunder med gänget när det begav sig.

Spelade 4-5 timmar av BF1 betan men blev så grymt besviken så sedan dessa har jag inte rört något nytt BF spel alls.
Har endast kikat på lite trailers och gameplay, men näe fy fan vilket skräp de vräkt ur sig de sista gångerna...

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem

Körde endel BF4 på Xboxen strax efter 2042 besvikelsen! Fasen det är fortfarande bra ös online (var det då iaf)🔥

Medlem

Trist. Jag spelar fortfarande battlefield 4 på ps3. Det är gott om servrar och spelare.


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Förstår att jag skulle kunna googla detta men kan man köra BF4 på en PS5:a alltså?

Är det många aktiva spelare?

Medlem

Battlefield bad company på xbox 360 minns jag.
Enda konsol-BF jag kört. Det må inte varit "Battlefield" egentligen men det var kul


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Battlefield bad company på xbox 360 minns jag.
Enda konsol-BF jag kört. Det må inte varit "Battlefield" egentligen men det var kul

Nog en av de bästa onlinespelupplevelser jag har haft någonsin. Älskade Bad Company 2.

Medlem
Skrivet av HomieX:

Ja, det är väl det bästa de gjort sedan BF4 och lika buggigt i början tycker iaf jag.
Hade många roliga stunder med gänget när det begav sig.

Spelade 4-5 timmar av BF1 betan men blev så grymt besviken så sedan dessa har jag inte rört något nytt BF spel alls.
Har endast kikat på lite trailers och gameplay, men näe fy fan vilket skräp de vräkt ur sig de sista gångerna...

/Homie

Då har du missat något!
BF1 är ett fruktansvärt bra spel. Serien dog för mig med BF 5.

Medlem

BF1 var löjligt bra, en riktigt välpolerad AAA-produktion jämfört med BF4 som var en katastrof vid lanseringen. Tog lång tid innan BF4 fixades till ordentligt av deras studio på andra sidan Atlanten, och jag står personligen inte ut med plottrigheten och röran i den grafiska estitiken i BF4, som en värre och rörigare version av BF3.

BF1 är en otrolig skillnad till det positiva både tekniskt och designmässigt förutom att man dummade ner delar av gameplay, samtidigt blev de mindre spawnkrigande om plan i basen osv så förstår hur de tänkte.

Hardline har jag inte mycket till övers för, kändes som ett dåligt skämt på BF-formulan, men sen kom 2042..

1
Skriv svar