Killing Floor 3

Robot
Medlem

Missat den här serien helt, men det påminner ju starkt om Doom (senaste spelen). Eller är det tvärtom?

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Missat den här serien helt, men det påminner ju starkt om Doom (senaste spelen). Eller är det tvärtom?

Kört både 1an och 2an. Det är bra spel med lite humor men tyvärr blev 2an förstörd av microtransactions.

Medlem
Skrivet av Hartassen:

Kört både 1an och 2an. Det är bra spel med lite humor men tyvärr blev 2an förstörd av microtransactions.

Ok, ser spännande ut. Såg att det fanns co-op också och mer vågbaserat?

Medlem

såg otroligt platt ut... älskade ettan och tvåan men vet fan vad detta är för grafisk stil? lermodell?

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Ok, ser spännande ut. Såg att det fanns co-op också och mer vågbaserat?

Exakt, det är vågorna med fiender som är hela grejen. Med en slutboss om man tar sig till sista vågen på banan. Älskade ettan när det begav sig. Tvåan är bra, men jag har inte haft riktigt lika roligt i det. Men det tror jag är för att när ettan spelades var vi ett helt gäng som körde tillsammans medan i tvåan var vi bara två + randoms

ELF
Medlem
Skrivet av QBAN92:

Missat den här serien helt, men det påminner ju starkt om Doom (senaste spelen). Eller är det tvärtom?

Modden är nästan bättre än ettan.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Gnällkuk
Skrivet av Hartassen:

Kört både 1an och 2an. Det är bra spel med lite humor men tyvärr blev 2an förstörd av microtransactions.

Ja, synd för det var ett bra spel i övrigt.

Jag tyckte det såg najs ut men vad var det för fel på bullet-animationen? Såg ut som det var kulor som gick i slow-mo. Otroligt störigt...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, synd för det var ett bra spel i övrigt.

Jag tyckte det såg najs ut men vad var det för fel på bullet-animationen? Såg ut som det var kulor som gick i slow-mo. Otroligt störigt...

Det blir automatiskt slowmotion ibland när man gör en snyggt kill. Killing Floor är roligt när man lirar Coop .

Medlem
Skrivet av QBAN92:

Missat den här serien helt, men det påminner ju starkt om Doom (senaste spelen). Eller är det tvärtom?

Lite av looken kanske men i stort väldigt olika spel på många plan.

Gnällkuk
Skrivet av limonass:

Det blir automatiskt slowmotion ibland när man gör en snyggt kill. Killing Floor är roligt när man lirar Coop .

Fast det här var ju hela tiden för alla vapen? Det var ju även när han bara sprejade, animationerna stämde inte alls överens. Skotten träffade direkt men sen så såg man långsamma animationer som var som om det gick i max 1/4 av realtid.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

It's boom stick time!

Nice. Har alltid haft kul med KF så ser även fram emot detta. Så dags att spela Foster, plocka upp ett dubbelpipigt hagel och smaska loss igen.


signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem
Skrivet av Karmak:

såg otroligt platt ut... älskade ettan och tvåan men vet fan vad detta är för grafisk stil? lermodell?

Ja precis, jag började fundera om de använde id tech, för allt såg lite ut som plastleksaker. Men DOOM-spelen ser ju bättre ut än så här visuellt.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Ja precis, jag började fundera om de använde id tech, för allt såg lite ut som plastleksaker. Men DOOM-spelen ser ju bättre ut än så här visuellt.

Killing Floor var ju först en mod till Uneral 2004, att de skulle gått från Unrealmotorn verkar högst osannolikt,


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Spelade både ettan och tvåan en hel del, mycket underhållande.

Typ Left 4 Dead, fast bättre.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Hartassen:

Kört både 1an och 2an. Det är bra spel med lite humor men tyvärr blev 2an förstörd av microtransactions.

Jag håller inte med, tycker faktiskt tvärt om att tripwire gjort mycket rätt för spelarna i killing floor 2. Har spelat till och från sen det släpptes och de har adderat över dubbelt så mycket innehåll sedan dess, helt gratis! Det finns en del vapen som dlc men främst skins som man kan köpa och sälja för pengar. Dessutom delar den som köpt vapen-dlc automatiskt dessa med medspelare så ofta går de använda utan att ens köpa dem själv.

Skins är frivilliga och jag har bara köpt ett enda medan jag å andra sidan säljer det jag får när jag spelat vilket genererat några kronor. Inga miljoner som i CS men totalt har jag fått ihop några tior iaf, vilket jag köpt andra spel för.

Jag tycker utvecklarna har gjort det väldigt bra för spelarna med mängder av uppdateringar och nya saker, events flera gånger om året samt generöst system så spelare delar med sig. Absolut ingenting är förstört av att de har ytterligare vapen och skins man kan köpa om man vill, de måste ju också ha möjlighet att bekosta utvecklingen och detta sättet är för mig exemplariskt.

Edit: de har ju faktiskt supportat det senaste spelet väldigt aktivt sen det släpptes för typ 8 år sedan

Medlem

Älskar Killing floor. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om denna trailer. Ser ju ut ungefär som tvåan, behöver vi en KF3 nu? Lär ju finnas hur mycket content som helst till KF2 nu. Enda nackdelen är väl att många som nått max level lessnat, har inte spelat på ett tag själv heller.

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Ja precis, jag började fundera om de använde id tech, för allt såg lite ut som plastleksaker. Men DOOM-spelen ser ju bättre ut än så här visuellt.

Skrivet av Hipshot:

Killing Floor var ju först en mod till Uneral 2004, att de skulle gått från Unrealmotorn verkar högst osannolikt,

Det UE5 som gäller i KF3


signatur

1# FZ Troll

1
Skriv svar