Concord får samma pris som Helldivers 2

Robot
Concord får samma pris som Helldivers 2

450 kronor får du ge för den Overwatch-liknande shootern.

#concord, #helldivers-2

Medlem

Det lär bli den största floppen i spelhistorien... haha, vem fan kommer köpa detta egentligen?

ZF
Medlem

Det är allt bra dyrt för F2P det.

Tre barkisar kan jag ge.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Det lär bli den största floppen i spelhistorien... haha, vem fan kommer köpa detta egentligen?

Dead on arrival flop, verkligen

Medlem

Ska bli spännande att se vad de har att erbjuda!

Jag har spelat en del OW2 senaste veckan och tycker att det är okej roligt igen. Concord verkar intressant utifrån klippen som kom ut nyligen.

signatur

Halo kompis!

Medlem

Lite lustigt ändå att Helldivers beskrivs som storsuccé i samma text där Overwatch 2 beskrivs som impopulärt när de har väldigt snarlika siffror på aktiva spelare.

Medlem

Som att 450kr inte är fullpris för ett spel

Medlem
Skrivet av kebbe:

Lite lustigt ändå att Helldivers beskrivs som storsuccé i samma text där Overwatch 2 beskrivs som impopulärt när de har väldigt snarlika siffror på aktiva spelare.

Jämför hur många spelare Helldivers 1 hade med Overwatch 1 så ser du nog vilken uppföljare som är en flopp.

Medlem
Skrivet av Thane:

Jämför hur många spelare Helldivers 1 hade med Overwatch 1 så ser du nog vilken uppföljare som är en flopp.

Helt irrelevant sett till aktiva spelare i ett live service-spel.

Medlem

Är det PSN krav?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Helt irrelevant sett till aktiva spelare i ett live service-spel.

Så skulle nästa CoD ha lika många spelare som Helldivers 2 så skulle det inte vara en flopp?

Medlem
Skrivet av kebbe:

AAA spel mot AA spel och de har snarlika siffror på aktiva spelare? AAA är där en flopp, och AA är en succé.

signatur

I drank what?

Medlem

tyckte det såg intressant ut tills dom sa att det var ett 5v5 shooter. förlorade allt intresse då

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

tyckte det såg intressant ut tills dom sa att det var ett 5v5 shooter. förlorade allt intresse då

Det krävs verkligen att man går all in för att presentera vad som är gameplaymässigt unikt istället för att servera story-bits som kommer att vara helt irrelevanta.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Thane:

Så skulle nästa CoD ha lika många spelare som Helldivers 2 så skulle det inte vara en flopp?

Citera gärna var jag skrev att något av spelen var en flopp. Mig veterligen skrevs endast att jag fann det lustigt hur ett av två live service-spel med ca 30k aktiva spelare beskrevs som ”impopulärt”. Det var du som hoppade in och inbillade dig vad den kommentaren betydde.

Medlem

Jag tänker mig Concord är ett spel som skulle må bra av ett demo, men egentligen ser jag inte vad det är som skulle få det spelet att floppa mer än vilket annat spel som helst. Det SER ju bra ut från klippen jag sett, så mycket lär ju hänga på själva spelmekaniken och känslan i det.
Att skulle "floppa" för att vad, det kostar pengar eller påminner om Overwatch låter ju som det sämsta argumentet någonsin. HoN floppade inte bara för att LoL var före, och Dota2 floppade inte heller för att både HoN och LoL var före...etc etc.

Men det kanske finns en logisk förklaring till folks negg som jag inte känner till?

Medlem
Skrivet av Ender:

Men det kanske finns en logisk förklaring till folks negg som jag inte känner till?

För att spelet är så kallat woke.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag tänker mig Concord är ett spel som skulle må bra av ett demo, men egentligen ser jag inte vad det är som skulle få det spelet att floppa mer än vilket annat spel som helst. Det SER ju bra ut från klippen jag sett, så mycket lär ju hänga på själva spelmekaniken och känslan i det.
Att skulle "floppa" för att vad, det kostar pengar eller påminner om Overwatch låter ju som det sämsta argumentet någonsin. HoN floppade inte bara för att LoL var före, och Dota2 floppade inte heller för att både HoN och LoL var före...etc etc.

Det är ännu ett live service spel vilket folk börjar bli lite trötta på verkar det som.
Dessutom är spelet inte f2p och dom släpper spelet ungefär samtidigt som marvel rivals som konkurrerar om samma spelare.
Spelet ser inte särskilt originellt ut utan man kan se dess olika inspirationskällor, som guardians of the galaxy exempelvis.
Spelet kräver psn konto även på PC vilket det blev ett himla liv om när det gällde Helldivers 2.

Spelet uppfattas som woke och allt det som vissa personer tycker är fel med spelbranchen just nu och dom hörs ganska mycket på twitter och forum.

Exempelvis
https://x.com/Grummz/status/1796555920786493785

Det skulle jag säga är det dom har att kämpa med för tillfället. Ja ett demo för att se om spelet faktiskt är roligt vore ju nice, men frågan är om folk ens vill ge det en chans.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

För att spelet är så kallat woke.

Is is now. Du kanske vill förklara hur? Gärna med egna ord, istället för att återge någon annans.
Upprepningar blir ju så fattiga.

Skrivet av MammaMuu:

Det är ännu ett live service spel vilket folk börjar bli lite trötta på verkar det som.
Dessutom är spelet inte f2p och dom släpper spelet ungefär samtidigt som marvel rivals som konkurrerar om samma spelare.
Spelet ser inte särskilt originellt ut utan man kan se dess olika inspirationskällor, som guardians of the galaxy exempelvis.
Spelet kräver psn konto även på PC vilket det blev ett himla liv om när det gällde Helldivers 2.

Spelet uppfattas som woke och allt det som vissa personer tycker är fel med spelbranchen just nu och dom hörs ganska mycket på twitter och forum.

Exempelvis
https://x.com/Grummz/status/1796555920786493785

Det skulle jag säga är det dom har att kämpa med för tillfället. Ja ett demo för att se om spelet faktiskt är roligt vore ju nice, men frågan är om folk ens vill ge det en chans.

Agree, live service-spel är ingen favorit, och visst finns det en spelarkonkurrens när man rör sig inom samma genres som andra, för då är det lätt att bli ställd mot dessa. Nu är ju de två argumenten ingenting som hindrar en väldans massa spel att släppas ändå, eller hur mång krigs-FPS kan du täcka om du räkna till? Att man behöver PSN-konto lär ju inte vara ett plus såklart, men frågan är väl ifall det är en deal breaker så länge man är tydlig med det från början
Även ifall det är en störig sak så släpptes väl Helldivers II utan kravet först, och nötterna la till det i efterhand.

Och sedan vad jag uppfattar som elefanten i rummet, idiotin med "woke". Bilden du länkade till är så pinsam att det riktigt kryper i kroppen på mig. "Vita" män(niskor) som känner sig underrepresenterade...speciellt i ett spel också. Ja det är ju fan hemskt. Sådant måste "cancellas"...ordet som myntades att samma människor som känner sig konstant cancellade.

Som jag skrev ovan, istället för att länka till något annat offer på valfri social media så kan du väl förklara vad och om just du finner stötande och kränkt med spelet. Nu kanske du bara länkade till ett random inlägg på nätet, men sedan när var ett sådant inlägg på något sätt representativt för någonting alls annat än att peka ut antingen troll eller själva stereotypen för en "kränkt vit man"?
Länkar man ens något sådant ifall man inte håller med? Återigen, använd gärna egna ord istället för att gömma dig bakom någon annans.

"Det här är inte MIN åsikt, men som jag ska bevisa med följande bild från nätet så finns det många som är emot ......." och länkar en eller två bilder på någon som vädrar sina tankar offentligt.

Medlem
Skrivet av Ender:

Och sedan vad jag uppfattar som elefanten i rummet, idiotin med "woke". Bilden du länkade till är så pinsam att det riktigt kryper i kroppen på mig. "Vita" män(niskor) som känner sig underrepresenterade...speciellt i ett spel också. Ja det är ju fan hemskt. Sådant måste "cancellas"...ordet som myntades att samma människor som känner sig konstant cancellade.

Som jag skrev ovan, istället för att länka till något annat offer på valfri social media så kan du väl förklara vad och om just du finner stötande och kränkt med spelet. Nu kanske du bara länkade till ett random inlägg på nätet, men sedan när var ett sådant inlägg på något sätt representativt för någonting alls annat än att peka ut antingen troll eller själva stereotypen för en "kränkt vit man"?
Länkar man ens något sådant ifall man inte håller med? Återigen, använd gärna egna ord istället för att gömma dig bakom någon annans.

"Det här är inte MIN åsikt, men som jag ska bevisa med följande bild från nätet så finns det många som är emot ......." och länkar en eller två bilder på någon som vädrar sina tankar offentligt.

Jag försökte bara visa för dig varför folk är negativa inför spelet. Jag håller inte med woke folket men jag har sett vad deras argument är och länkade ett exempel till dig.

För min egen del så är det att jag inte har tid med ett till live service spel för jag spelar redan 3-4 stycken, och Concord ser inte ut att vara roligare än någon av dom från det lilla dom visat nu.

Edit: Jag gissar att deras tankebanor är att representera minoriteter och utsatta grupper är meningslöst (för dom i alla fall) så all tid som läggs på det är tid som inte läggs på spelet. Jag tror också vissa tycker att om man ens tänker på sånt eller tycker sånt är viktigt så är man sjuk i huvudet och därmed inkompetent på att göra spel. Det var lite intrycket jag fick från Sweet Baby Inc tjafset som var för någon månad sedan.

Om du undrar vart man kan se dessa typer av kommentarer så finns det enkelt att hitta i vissa twitch grupper. Exempelvis Asmongolds youtube kommentarer och reddit är proppfyllt med dessa människor om du är intresserad att läsa dom själv. Tror även neogaf lutar åt det hållet nu, har inte läst deras grejer på flera år nu men tror också det var därför folk bröt sig ut och skapade resetera istället när neogaf blev mer åt det hållet. Googlar man så har någon postat denna som exempel.

https://www.neogaf.com/threads/%E2%80%98concord%E2%80%99-lead...

Medlem
Skrivet av Ender:

Is is now. Du kanske vill förklara hur? Gärna med egna ord, istället för att återge någon annans.
Upprepningar blir ju så fattiga.

Det är inte min åsikt. Jag bara svarade på din fråga.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det är inte min åsikt. Jag bara svarade på din fråga.

Om det inte är din åsikt, varför säger du då att spelet är det? Väldigt konstigt. Himlen är grön, fast det är inte min åsikt.

Medlem

Episkt tråkig karaktärsdesign.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Jag försökte bara visa för dig varför folk är negativa inför spelet. Jag håller inte med woke folket men jag har sett vad deras argument är och länkade ett exempel till dig.

För min egen del så är det att jag inte har tid med ett till live service spel för jag spelar redan 3-4 stycken, och Concord ser inte ut att vara roligare än någon av dom från det lilla dom visat nu.

Edit: Jag gissar att deras tankebanor är att representera minoriteter och utsatta grupper är meningslöst (för dom i alla fall) så all tid som läggs på det är tid som inte läggs på spelet. Jag tror också vissa tycker att om man ens tänker på sånt eller tycker sånt är viktigt så är man sjuk i huvudet och därmed inkompetent på att göra spel. Det var lite intrycket jag fick från Sweet Baby Inc tjafset som var för någon månad sedan.

Om du undrar vart man kan se dessa typer av kommentarer så finns det enkelt att hitta i vissa twitch grupper. Exempelvis Asmongolds youtube kommentarer och reddit är proppfyllt med dessa människor om du är intresserad att läsa dom själv. Tror även neogaf lutar åt det hållet nu, har inte läst deras grejer på flera år nu men tror också det var därför folk bröt sig ut och skapade resetera istället när neogaf blev mer åt det hållet. Googlar man så har någon postat denna som exempel.

https://www.neogaf.com/threads/%E2%80%98concord%E2%80%99-lead...

Som sagt, jag håller med om live service delen...mitt första intryck av spelet var ännu en potentiell ursäkt för en skinnmarknad. Det finns ju ingenting som säger att det blir så dock; jag betalade gladeligen fullpris för Overwatch en gång i tiden, och anser mig ha fått valuta för pengarna.

Vad gäller det där woke tjafset så undrar jag lite ifall man tillskriver "folks" åsikter lite väl stor betydelse. Här snackar vi en skara (ursäkta uttrycket nu) vita kränkta män/pojkar som drar på sig offerkoftan och grinar över att det inte syns till några vita män i ett spel. Kan ens känslan av att "vara exkluderad" riktig? Nej, jag tror faktiskt inte det, men alt-högerns kamp must go on, tydligen, och jag kan sätta en valfri hand på att majoriteten av dessa "folk" aldrig yppat käften över alla spel som enbart inkluderat vita män och/sexualiserade vita kvinnor.
Jäkligt konstigt argument också, att det skulle läggas någon längre utvecklartid på att INTE ha med vita män/kvinnor i ett spel? Jag har aldrig tänkt på det så, men jäklar var det måste kosta att göra spel i Asien då, där de måste lägga all denna tid på att ändra på den vita basmodellen för att spegla Asiens generella befolkning...phew!

Ifall ett spel ska "floppa" för att de inte blidkat denna skara av potentiella köpare så är det knappast något att hänga läpp över. Det är väl ingen idag som skulle ändra på innehållet i ett spel för att de riskerar att kränka en ryss, så varför skulle man bry sig om "folk" som gapar "woke" på nätet?

Medlem

Läste just att:
"Five playable characters unveiled are: Vale, Haymar, Star Child, Lennox, and the robot 1-Off. At launch, the game will feature 16 characters.[3] The game will also have free post-launch updates that will add more characters, maps, vignettes, and more. Every week, the game will feature new vignettes that will show what Concord‘s characters are up to outside of gameplay in the Concord galaxy. The vignettes will tell an ongoing story, with characters receiving their own narrative arcs."

Fast jag antar att det är oviktigt för de som redan nu försöker döma ut spelet för diverse ursäkter till verkliga anledningar. Det är en konstig och skrämmande tid vi lever i.

Medlem
Skrivet av Ender:

Vad gäller det där woke tjafset så undrar jag lite ifall man tillskriver "folks" åsikter lite väl stor betydelse.

Vet inte hur stor inverkan dom har men det sjuka var att jag såg nyheter om Concord "woke" dramat innan jag ens såg en trailer eller info om spelet och då hade det gått mindre än 24 timmar. Och dom är fler än man tror, Sweet Baby Inc gruppen på steam gick ju från några tusen användare till att vara 166,114 nu. Det är ju om möjligt ännu dummare, är på gränsen till konspirations teorier att just detta företaget skulle vara orsaken till deras "favoritspel" skulle vara sämre pga deras inblandning.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Det är ju om möjligt ännu dummare, är på gränsen till konspirations teorier att just detta företaget skulle vara orsaken till deras "favoritspel" skulle vara sämre pga deras inblandning.

Inte det minsta konspirationsteoretiskt. Nästan samtliga varumärken som jag gillat där SBI senare varit inblandade har alla blivit markant sämre enbart i syfte att kamma hem fler wokepoints. Hela syftet blir kontraproduktivt och en parodi på sig självt.

Tidigare svenska befolkningsundersökningar uppskattar att andelen homo- och bisexuella personer varierar och ligger på 2–3 procent, men att andelen är högre i yngre åldersgrupper och där ligger på 4–6 procent. Siffror som säkerligen är rätt liknande för resten av västvärlden där vi tillåter och uppmuntrar folk att följa sin personliga läggning och övertygelse. Så om vi räknar lagom högt så är 5% av befolkningen gay på ett eller annat sätt. Ergo borde spelarbasen också vara 5% gay.

Blir det då inte rätt konstigt att representationen är 90% gay i ett spel? Torde det inte vara så att på 100 karaktärer i ett spel så bör 5 vara gay och inte 90 av dom. Många som då högljutt skriker om avsaknaden av vita män har ju till detta faktiskt en poäng. Om de 5% står för 90% valbara karaktärer - då hamnar ju the general white cracker i direkt minoritetsställning, vilket är en komplett paradox av hur verkligheten (och spelarbasen) egentligen ser ut. Att det dock är för många white dudes och inte nog med färgade är dock problematisk då det på etnicitet är betydligt mer nyanserat (även om man går på population så borde ju typ alla spelhjältar vara asiater av blandad kvalisort).

Bara lite huvudgympa och egentligen ingen åsikt

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Inte det minsta konspirationsteoretiskt. Nästan samtliga varumärken som jag gillat där SBI senare varit inblandade har alla blivit markant sämre enbart i syfte att kamma hem fler wokepoints. Hela syftet blir kontraproduktivt och en parodi på sig självt.

Jag menar bara att vi inte vet hur mycket SBI som företag har inverkat på dessa spel. Det kan ju lika gärna vara folk som är anställda på spelföretagen som bestämt över dessa frågor. Att tro att det är ett konsultföretag som påverkat alla spelen är en slags konspiration. Snarare är det väl så att samhället i helhet har blivit mer inriktat mot att vara mer inkludera och därmed syns det mer och mer i all typ av media. Många filmer gör samma sak, jämför exempelvis marvels första lineup av karaktärer mot deras nya.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Vet inte hur stor inverkan dom har men det sjuka var att jag såg nyheter om Concord "woke" dramat innan jag ens såg en trailer eller info om spelet och då hade det gått mindre än 24 timmar. Och dom är fler än man tror, Sweet Baby Inc gruppen på steam gick ju från några tusen användare till att vara 166,114 nu. Det är ju om möjligt ännu dummare, är på gränsen till konspirations teorier att just detta företaget skulle vara orsaken till deras "favoritspel" skulle vara sämre pga deras inblandning.

Varför skulle det vara på gränsen till konspirationsteori att följa en informativ grupp på Steam? Finns gott om liknande grupper som identifierar allt från spel låsta till 30 fps eller spel med rootkit-anticheat. Blir bara spelvärldens svar på samma konsumentupplysning vi har med märkningar på varor i matbutiken.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Varför skulle det vara på gränsen till konspirationsteori att följa en informativ grupp på Steam? Finns gott om liknande grupper som identifierar allt från spel låsta till 30 fps eller spel med rootkit-anticheat. Blir bara spelvärldens svar på samma konsumentupplysning vi har med märkningar på varor i matbutiken.

Konspirationen är att det är SBI är dom som påverkar innehållet. Menar du att det inte finns ett enda spel utanför dom spel som SBI har hjälpt till på som har "problemen"dessa människor kritiserar dom för? Det är klart det finns, alltså är inte SBI orsaken även om dom skulle kunna vara en del av det.
Om någon vill vara med i en sån grupp eller ej är väl upp till var och en. Vet inte om man skulle klassa det som konsumentupplysning. Upplysningen är ju att dom jobbat på ett spel eller ej, men om det påverkar spelet eller ej är ju ett antagande.

12
Skriv svar