Diskutera – Vilket konsolspel drömmer du om till pc?
Inget konsoller begränsar pc spelen nog som det är
Håller med, eller gör åtminstone Ps5 spec till minimum krav. Då slipper vi även minst 50% av pc spelar basen då dom sitter på klenare hårdvara. Inga med potatis Pc här tack!
Inlägget kan vara fullt av sarkasm, vänligen ha det i åtanke.
KNAPRA JÄVLA DAIM!
Tv: Sony 75” X95J Konsol: Ps5
Pc: 5600x 32gb Radeon Rx 6950XT Lian li Evo Akvarium Ed chassi och 12 fläktar.
En gång i tiden, så jo.
Men intresset har dött lite.
Det är inte som det var förut.
Det räcker med var 3:e version för mig egentligen. 😉
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Det räcker med var 3:e version för mig egentligen. 😉
Jo inte behöver de släppa varje år, det borde de ha anammat för längesen.,
In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.
Tvärtom då? Vilka pc exclusive skulle vi vilja se på konsol?
Jag antar att Half-life Alyx hade många velat ha på ps5.
Sen all möjlighet för moddar i spel.
Till Darksouls 3 finns Dark souls archthrones vilket är riktigt bra.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jo inte behöver de släppa varje år, det borde de ha anammat för längesen.,
Precis, hockey är en alldeles för liten sport globalt för att göra en årlig cashgrab med, vad som i stort sett är, nya skins med lite lull lull. 😄
I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg
Bloodborne så klart.
CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor
Nej håll konsolspelen borta från våra PC-maskiner. Det finns inget spel efter Super Nintendo som jag känner en enda droppe saknad efter.
Av någon anledning så har jag ändå haft en konsol i varje generation sedan dess men fortfarande inte spelat mer än 100 timmar sammanlagt på dessa 5 generationer.
Den senaste generationen får bli den sista i mitt ägo och den har jag redan sålt.
Utveckla nya spel till PC istället.
Nej håll konsolspelen borta från våra PC-maskiner. Det finns inget spel efter Super Nintendo som jag känner en enda droppe saknad efter.
Av någon anledning så har jag ändå haft en konsol i varje generation sedan dess men fortfarande inte spelat mer än 100 timmar sammanlagt på dessa 5 generationer.
Den senaste generationen får bli den sista i mitt ägo och den har jag redan sålt.
Utveckla nya spel till PC istället.
Låter som bortkastade pengar att köpa 5 generationers konsoler och bara använda dem i 20 timmar för att spela med. Vad gick snett?
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Låter som bortkastade pengar att köpa 5 generationers konsoler och bara använda dem i 20 timmar för att spela med. Vad gick snett?
Ja jag har gett det många chanser, jag gillar idén med en konsoll, men har kommit fram till att det suger att spela på konsoll helt enkelt.
Spelen är för nerdummade, spelen är gjorda för så bred massa som möjligt, handkontroll funkar bara bra till 2d-plattformare och JRPG, i övrigt är det en duglig kompromiss.
PC är en helt överlägsen plattform.