Rykte: Borderlands 4 avtäcks på Summer Game Fest

Robot
Rykte: Borderlands 4 avtäcks på Summer Game Fest
Medlem

Ska bli kul att se vad för galenskaper de har kokat ihop denna gång. 😆


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Gillar den grafiska stilen skarpt i Borderlands. Men grafiken är inte allt. Tvåan lyckades de pricka det mesta rätt. Om det kommer en 4:a hoppas jag att de kan få till ett kaotiskt shooter-looter med humorn på rätt ställe. Det är ju en perfekt genre att köra med polarna.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Senaste broderlands var en riktig miss. Kändes som att de hade helt tappat den härliga humor som fanns i det tidigare spelen. Hoppas de prickar rätt denna gång.

Releasehästryttare

Hoppas också på bättre humor än 3ans dravel, men det viktigaste för mig är att det blir optimerat bättre än 3an, de flesta här kanske inte kommer ihåg att man va tvungen att ha en monster dator för att få spelet att flyta när det släpptes!

Medlem

Gillade ettan, älskade tvåan, avskydde trean.

Avvaktar med hype.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Gillar den grafiska stilen skarpt i Borderlands. Men grafiken är inte allt. Tvåan lyckades de pricka det mesta rätt. Om det kommer en 4:a hoppas jag att de kan få till ett kaotiskt shooter-looter med humorn på rätt ställe. Det är ju en perfekt genre att köra med polarna.

Trean hade underbar gameplay, men storyn var så dålig och humorn smaklös. Så hoppas verkligen de går tillbaka till Borderlands 2 humorn

Medlem

Får sluta läsa spel-nyheter, spoilers överallt

Medlem

Hoppas hellre på ett nytt Duke Nukem. 🥰

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hoppas hellre på ett nytt Duke Nukem. 🥰

Duke Nukem: Eternity avtäcks på fredag och släpps 2026 2029 2031 TBD 2036 2038.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Trean hade underbar gameplay, men storyn var så dålig och humorn smaklös. Så hoppas verkligen de går tillbaka till Borderlands 2 humorn

Precis, instämmer. Körde 3:an vid releasen på Steam. Helt ok spel, men inte i samma nivå som 2:an.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

2:a spelet var helt klart bäst, har en bra balans av humor, gameplay och story. 3:an hade hemsk story och det var alldeles för mycket loot.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Ingen kommer att vara en bättre skurk än Handsome Jack.

Förra duon i 3an var så mesiga.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Ja, det kan väl inte bli så mycket sämre än trean... eller?

Medlem

Om bara manuset var bättre i 3an så hade det toppat 2an för 3an gör mycket rätt i gameplayet.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Håller med om treans story och humor, enormt steg ner. Sen vill jag även ha mer synergi mellan de olika karaktärernas abilities - som Siren i tvåan hade man fantastisk crowd control och debuffing vilket de andra spelarna kunde dra nytta av, men i trean kändes det som att alla bara gjorde sin egen grej. Man stred bredvid varandra men inte med varandra.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv
Skrivet av NaxoS:

Senaste broderlands var en riktig miss. Kändes som att de hade helt tappat den härliga humor som fanns i det tidigare spelen. Hoppas de prickar rätt denna gång.

Menar du TIny Tina wonderlands? för jo det tycket jag inte riktigt om, den där overwoldmap va big no för mig.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Ingen kommer att vara en bättre skurk än Handsome Jack.

Förra duon i 3an var så mesiga.

Det var alltid galet med cringe när dom två dök upp. Gillade faktiskt en hel del med 4an men den dunon bara sög tyvärr.


signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Gnällkuk
Skrivet av NaxoS:

Senaste broderlands var en riktig miss. Kändes som att de hade helt tappat den härliga humor som fanns i det tidigare spelen. Hoppas de prickar rätt denna gång.

Tiny Tina's Wonderland tycker jag var bra. Det var tillbaka till "den rätta humorn" som man kände igen från tvåan. Annorlunda med att man kör typ som ett brädspel, kanske inte bästa i alla lägen men jag hade kul med det.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny

Men, men... Xcom 3? (Jaja, det ena utesluter inte det andra men 2K har ju snackat om en specifik uppföljare...)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ja, det kan väl inte bli så mycket sämre än trean... eller?

Det är aldrig så dåligt att det inte kan bli sämre.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har varit ett stort Borderlands-fan genom åren, men tyvärr är Borderlands 2 fortfarande det bästa i serien, och både BL3 och Tiny Tina's har varit en besvikelse.

Efter spektaklet med att sälja Tiny Tina's Wonderlands med season pass för över 1000 spänn och sedan leverera utlovade DLC:s med content tillräckligt för typ 10 minuters spel så kan Gearbox mer eller mindre dra åt pipsvängen.

Att deras utlovade "random dungeons" bestod av typ 10st arenakartor som den slumpmässigt valde mellan var ju heller inget annat än en marketing-grej för oss som trodde man skulle få dynamiskt genererad content.

De har heller ingen aning om hur man gör ett endgame i spel, hur man balanserar klasserna (helt värdelösa på detta), eller hur man fixar trasiga effekter eller talent trees på två års tid trots att de rapporterats första veckan efter release.

Gearbox = Bad.

Medlem

Är starkt skeptisk till bl4, som andra skrivit så är inte gearbox vad dom en gång varit. Blir nog att vänta på kraftig rea innan köp

Medlem

Det var kul innan det blev PK

Medlem

Det verkar nog som att det rör sig om Civ VII, inte BL 4. https://old.reddit.com/r/civ/comments/1da85i4/on_2k_website/

1
Skriv svar