Många PS5-ägare har köpt Spider-Man 2

Robot
Många PS5-ägare har köpt Spider-Man 2

11 miljoner spel, 50(+) miljoner konsoler.

#playstation-5, #spider-man-2


Medlem

Jodå, jag äger spelet. Ett av förra årets bästa enligt mig.

Medlem

Ni rapporterade nästan 60 miljoner PS5:or för ett par veckor sedan:

"Sonys finansrapport för budgetåret 2024 (som tog slut 31 mars) berättar att det sålts 59,3 miljoner Playstation 5-konsoler totalt."

https://www.fz.se/nyhet/297415-ps5-forsaljningen-krymper-men-...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Margy:

Ni rapporterade nästan 60 miljoner PS5:or för ett par veckor sedan:

"Sonys finansrapport för budgetåret 2024 (som tog slut 31 mars) berättar att det sålts 59,3 miljoner Playstation 5-konsoler totalt."

https://www.fz.se/nyhet/297415-ps5-forsaljningen-krymper-men-...

Vilket Fredrik också noterade med: "Siffran på 50 miljoner bekräftades i december i fjol, och antalet skeppade konsoler (notera: inte sålda) hade till sista mars stigit till 59 miljoner."


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt bra spel men 1an är fortfarande snäppet bättre! Ser fram emot DLC vill gärna ha mer Spidy

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vilket Fredrik också noterade med: "Siffran på 50 miljoner bekräftades i december i fjol, och antalet skeppade konsoler (notera: inte sålda) hade till sista mars stigit till 59 miljoner."

Jag blev nog tillfälligt blind efter att ha sett siffran 50 miljoner då jag mindes att ni rapporterat en högre siffra.

Det blir lite underligt att av någon anledning gå tillbaka till äldre siffror kan jag tycka.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Margy:

Jag blev nog tillfälligt blind efter att ha sett siffran 50 miljoner då jag mindes att ni rapporterat en högre siffra.

Det blir lite underligt att av någon anledning gå tillbaka till äldre siffror kan jag tycka.

Skillnaden ändå är väl att de sålt 50 miljoner men skeppat runt 59?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skillnaden ändå är väl att de sålt 50 miljoner men skeppat runt 59?

Det normala är ju att rapportera skeppade enheter. Det är väl endast Sony som ibland klämmer ur sig något när man passerat en jämn siffra när det gäller sålda till kund (vilket är en betydligt osäkrare siffra).

Medlem

Missnöjd med storyn i 2an och hur jävla elitsoldat MJ är.


signatur

I drank what?

ZF
Medlem

Ja kanske var det vettigt att ha det där typsnittet på PS3 yrots allt..

Ser inte lockelsen personligen. Kan möjligen spela Batman om spelet är bra.

Inaktiv

Köpt men inte spelat än.

Medlem

Beställde idag, betalar aldrig 700-800 kronor för ett spel. Typ alla spel går ner till 250-400 om man väntar 1-1,5 år efter release och passar på under rea. Sen kan man sälja det för nästan samma peng man köpt det för så kostar det knappt något

Medlem

Köper kanske när det släpps till PC och jag kört första spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Köpte spelet med konsol (tyvärr en standard och inte en limited edition) under Black Friday och spelade igenom första, Miles Morales och det under vintern. Riktigt grymma spel! Hade hoppats få DLC nu under State of Play men då de inte nämnde något om det får jag hoppas på sändningen i September istället.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Köpte spelet med konsol (tyvärr en standard och inte en limited edition) under Black Friday och spelade igenom första, Miles Morales och det under vintern. Riktigt grymma spel! Hade hoppats få DLC nu under State of Play men då de inte nämnde något om det får jag hoppas på sändningen i September istället.

Aha, var det ett bundlat spel?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Aha, var det ett bundlat spel?

Yes, släpptes i en limited edition men den sålde slut rätt fort men såg efter att jag beställt denna att den fanns på CDON tror jag det var men orkade inte avbeställa och göra om. Men det var i alla fall denna jag skaffade, såg nu att den också släpps i liknande bundle men med nya "Slim" konsollen.

Medlem
Skrivet av Alebaler:

Beställde idag, betalar aldrig 700-800 kronor för ett spel. Typ alla spel går ner till 250-400 om man väntar 1-1,5 år efter release och passar på under rea. Sen kan man sälja det för nästan samma peng man köpt det för så kostar det knappt något

👍Köpte också det idag, ca 350kr på webhallen var prima. Ville inte betala 800pix för ett spel helst.

1
Skriv svar