Helldivers 2 jobbar på problemet med värdar som obefogat sparkar ut folk

Robot
Helldivers 2 jobbar på problemet med värdar som obefogat sparkar ut folk
Medlem

Om en skitvärd sparkar ut nån borde den kickade spelaren få med sig XP:n (och möjligtvis nån del av de samples de bär på). Till exempel, säg att spelarna klarat 2 av 3 objectives, då bör den kickade få den XP:n.

Sen vore det bra om kickade spelare kommer till resultsscreen om de deltagit i över 5 minuter på ett uppdrag?

Undantag kan va om en spelare gjort över tre (eller fler) teamkills de senaste minutrarna?

Rentav kanske man kan göra så att man inte kan kicka folk som har ”normala stats”. 0 teamkills och 50 dödade bugs är inget man bör kunna kicka hej vilt.

Möjligen kan man också göra så att det kostar samples att kicka någon aktiv spelare som saknar tre teamkills. Exempelvis kan det kosta 2 common, 2 rare / kick. Dessa samples kan överföras till den som blir kickad.

Det här problemet kan vara en ”burk med mask” som de säger på engelska. Spelare kan va AFK eller springa in i bomber med flit osv.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag kan tänka mig att en del som blir kickade faktiskt också förtjänar det.
I flertal uppdrag så ger man direktiv att inte gå till extract utan att det är super sample-jakt som pågår men ändå så envisas någon med att kalla in skeppet, efter ytterligare påpekanden så händer inget och man riskerar att tre man som letar s.samples blir av med allt för att någon inte vill leta/vänta och då kickas vederbörande som sedan blir upprörd och springer till mamma när det egentligen var helt rättfärdigat.

Releasehästryttare

Bad om samma sak i Deep rock galactics forums, och fick bara massa hat från folk som gillar att kicka folk när rundan är över så man inte får någon loot.

Efter det så startar jag enbart mina egna spel så man slipper bli kickad.

Medlem

Har aldrig blivit kickad i slutet, snarare dcad däremot kickar en del figurer som tex teamkillar alla i skeppet och tar extract skälv.

De får hålla tungan rätt i mun för att inte skapa en försämring.

Medlem

Har endast kickat ett fåtal rövhattar, men ett sådant här system kommer troligtvis hamna på rövhattarnas sida eftersom så länge de beter sig som svin inom parametrarna för vad AH tycker är acceptabelt svin, så händer ingenting.

signatur

I drank what?

Medlem

Kompisen streamade för att visa spelet, så hoppade bara in i "random" vad jag kunde förstå. Spelade en stund och sedan DCades. Vet inte om det var en sådan händelse.

De är annars ett gäng som lirar tillsammans så påverkar inte deras spelande generellt.

Medlem

Något liknande blev ett jätteproblem i Left For Dead där det var omöjligt att joina ett public game för du blev kickad så fort det drog igång. Det dödade hela spelet något år efter release.

Min brorsdotter ville testa spelet men kunde inte komma in i matcher för hennes profil hade för få hours played. 10-åriga kids kan inte hantera admin powers, så enkelt är det.

Först o främst borde det endast va vote-kick, secondly borde det nog begränsas till early-game. Men det är ett svårt problem att lösa helt.

Det effektivaste vore kanske att ge admins ett begränsat antal kicks per vecka, typ 3 eller något och därefter kostar det loot. Då kostar det lite att kicka folk.

Medlem
Skrivet av brewitz:

Jag kan tänka mig att en del som blir kickade faktiskt också förtjänar det.
I flertal uppdrag så ger man direktiv att inte gå till extract utan att det är super sample-jakt som pågår men ändå så envisas någon med att kalla in skeppet, efter ytterligare påpekanden så händer inget och man riskerar att tre man som letar s.samples blir av med allt för att någon inte vill leta/vänta och då kickas vederbörande som sedan blir upprörd och springer till mamma när det egentligen var helt rättfärdigat.

Eller de som tycker det är roligt att kalla in alla möjliga bomber precis innan de hoppar på skeppet så bara de överlever.

Medlem

Har inte spelat Helldivers 2 vad är fördelen med att sparka ut folk? Blir det inte svårare att gå i mål om man kickar folk från laget?

Inaktiv

Inget problem jag märkt av då jag aldrig joinar andra längre, jag låter andra joina mig istället. Jag kickade någon igår då hen verkade va AFK då vi andra va "ready" att börja ett uppdrag, men har aldrig kickat någon när man väl börjat.

Har själv blivit kickad för länge sedan då jag antar ledaren inte gillade att jag gick för mig själv och inte höll mig till resten, jag vet inte.

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Har inte spelat Helldivers 2 vad är fördelen med att sparka ut folk? Blir det inte svårare att gå i mål om man kickar folk från laget?

Jo.

Den enda "fördelen" jag kan se folk kicka andra för är om de bjuda in sina vänner, men det är ett jävla skitbeteende. Det är bättre dom låter sin vän vänta till man kört klart kan man tycka. Den som blir kickad går miste om upp till 40-45 minuters spelande.

Jag tycker det är riktigt omoget och dåligt beteende att kicka oerfarna spelare, eller personer som inte gör som man själv önskar. Om man inte vill att de ska aggra alla patruller så säg det! Om man inte vill att spelare ska dela på sig och samla samples vid sidan av, säg det. Att kicka som första åtgärd är idioti.

Skrivet av anon_4660:

Har själv blivit kickad för länge sedan då jag antar ledaren inte gillade att jag gick för mig själv och inte höll mig till resten, jag vet inte.

Jag brukar också köra scout. Ibland händer de frågar om jag inte kan hålla mig till gruppen istället... men jag har aldrig blivit kickad/varnad för att jag samlar samples/gör mindre uppgifter vid sidan av.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Testpilot
Skrivet av Devan:

Bad om samma sak i Deep rock galactics forums, och fick bara massa hat från folk som gillar att kicka folk när rundan är över så man inte får någon loot.

Efter det så startar jag enbart mina egna spel så man slipper bli kickad.

https://i.makeagif.com/media/1-15-2017/TY-aD-.gif

Känns som vi har helt olika erfarenheter med DRG

Har inte stött på annat än trevligt folk, som mer än gärna hjälpt till när man var ny. Visst har man sprungit på en och annan veteran som kör en any%-speedrun genom uppdraget, men aldrig blivit sparkad eller liknande från en lobby faktiskt!

Tänker att i spel likt dessa (DRG, Helldrivers o.s.v.) får man vara lite anpassningsbar också.
Ser man att en spelare bumrushar igenom huvuduppdraget, då kan det vara bäst att bara försöka matcha tempot också. Vill man spendera tid att farma alla resurser, eller annars bara ta sin tid och utforska, då kanske man får köra en egen lobby eller hitta spelare i förväg som är med på bollen så att säga.

signatur

< R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | RTX 3090 Ti >

< Pixel 8 | XB900N | Reflect Flow Pro >

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Om en skitvärd sparkar ut nån borde den kickade spelaren få med sig XP:n (och möjligtvis nån del av de samples de bär på). Till exempel, säg att spelarna klarat 2 av 3 objectives, då bör den kickade få den XP:n.

Sen vore det bra om kickade spelare kommer till resultsscreen om de deltagit i över 5 minuter på ett uppdrag?

Undantag kan va om en spelare gjort över tre (eller fler) teamkills de senaste minutrarna?

Rentav kanske man kan göra så att man inte kan kicka folk som har ”normala stats”. 0 teamkills och 50 dödade bugs är inget man bör kunna kicka hej vilt.

Möjligen kan man också göra så att det kostar samples att kicka någon aktiv spelare som saknar tre teamkills. Exempelvis kan det kosta 2 common, 2 rare / kick. Dessa samples kan överföras till den som blir kickad.

Det här problemet kan vara en ”burk med mask” som de säger på engelska. Spelare kan va AFK eller springa in i bomber med flit osv.

Vet inte riktigt om det är så bra ide att en kickad spelare får med sig grejer. Det kan leda till att någon hoppar in, tar super samples, och sedan helt enkelt börjar trolla för att de vill bli kickade. Eller exempelvis att en grupp där alla känner varandra, så kan de farma super samples genom att kicka en av sina egna spelare så fort de hittar samples. Hade ju sparat en väldig massa tid många gånger.

Öppnar också upp för att folk hoppar in i spelet medans de gör annat, gör absoluta minimala de kan. Blir de sen kickade så hoppar de bara in i en annan lobby, och får rewards ändå. Att detektera att någon spelar "som de ska" är nästintill omöjligt.

Kan något missbrukas, så kommer det missbrukas. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Vet inte riktigt om det är så bra ide att en kickad spelare får med sig grejer. Det kan leda till att någon hoppar in, tar super samples, och sedan helt enkelt börjar trolla för att de vill bli kickade. Eller exempelvis att en grupp där alla känner varandra, så kan de farma super samples genom att kicka en av sina egna spelare så fort de hittar samples. Hade ju sparat en väldig massa tid många gånger.

Öppnar också upp för att folk hoppar in i spelet medans de gör annat, gör absoluta minimala de kan. Blir de sen kickade så hoppar de bara in i en annan lobby, och får rewards ändå. Att detektera att någon spelar "som de ska" är nästintill omöjligt.

Kan något missbrukas, så kommer det missbrukas. Tyvärr.

Ja, det finns många sätt som det obefogliga kick-missbrukandet kan lösas på.

Exempelvis kan man göra att man inte kan få med sig just "Super samples" när man blir kickad. Men det är helt enkelt upp till speldesigners och testare på Arrowhead att designa, testa, iterera fram en bra lösning. Speldesigners har bra mycket bättre intellekt och fantasi än mig så det kommer hitta en eller flera bra lösningar, bara de får tiden.

signatur

Medlem

Var med i en lobby en gång, host var nå random <input asian name>, han dog en gång för han ställde sig rakt framför min autocannon sentry, blev sprängd i luften obviously för där kom fiender framför honom, han duckade eller la sig inte ner, han bara ställde sig framför som nå idiot.

Sen en kvart senare så springer han i princip mot min mortar (som var placerad för att inte träffa spelare, för ingen var i närheten eller påväg till mig när jag satte ut den, det var bara en liten hive, kunde soloa den utan problem.) menhan springer in och försöker Melee:a en charger, blir träffad och dör igen.

Sen kickade han mig. Riktigt blåst kille lol

Edit2:

En annan gång så dog host, jag sprang förbi och plockade upp samples han droppade, han sparkade mig från lobbyn för det. Han var level 37, omöjligt att han inte vet vid det laget att de är 100% shared.

Medlem

Mycket kritiskt till hur de ska göra. Det får iaf absolut inte vara något som förhindrar mig från att kicka usla personer. Då kommer spelet dö helt.

1
Skriv svar