Redfall-hjältar som spelare betalt för finns fortfarande inte

Robot
Redfall-hjältar som spelare betalt för finns fortfarande inte

Trots att det gått ett år.

#Arkane, #Redfall


Medlem

Spelbranschen känns lite som ett laglöst land ibland. Ta betalt, men inte leverera, och för det mesta komma undan med det.

Releasehästryttare
Skrivet av WargH:

Spelbranschen känns lite som ett laglöst land ibland. Ta betalt, men inte leverera, och för det mesta komma undan med det.

Som exempel?

Medlem

Det borde väl vara en rimlig anledning att få göra en refund och få tillbaka alla pengarna.

Medlem

Vilken onödig nyhet, det har ju inte ens gått ett halvt år in på 2024. Skriv om det när det inte finns en chans längre...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Vilken onödig nyhet, det har ju inte ens gått ett halvt år in på 2024. Skriv om det när det inte finns en chans längre...

Å andra sidan: det spelas av 20 pers på Steam just nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Å andra sidan: det spelas av 20 pers på Steam just nu.

Suger att bli ägd sådär, när man redan är så långt nere tänker jag...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Releasehästryttare
Skrivet av Hipshot:

Suger att bli ägd sådär, när man redan är så långt nere tänker jag...

Medlem

Betalar man för ett luftslott, så får man kanske räkna med att det kan bli såhär. Man får liksom... skylla sig själv.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Vilken onödig nyhet, det har ju inte ens gått ett halvt år in på 2024. Skriv om det när det inte finns en chans längre...

Fast det är ändå ganska rimligt att förvänta sig att de skulle vara på plats vid det här laget redan. Kanske det hade varit också om det inte vore för allt som hänt och endast 20 pers som spelar...


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Helt rätt. Shit happens. Olyckligt, men en risk man tar när man betalar för saker som utlovas "i framtiden". Vem vet, en meteorit kunde ha slagit ner i utvecklarnas intranät, eller så släppte de bara ett dåligt spel. Spelet är ju uppenbart stendött så det är dags att gå vidare. Personligen tänker jag att det är underförstått att alla framtida uppdateringar utlovas med disclaimern: "... förutsatt att inte allt går käpprätt åt helvete" vilket det, well, gjorde här.

Redaktör
Ponny

Gör Arkane som vi månntro: låtsas som att spelet aldrig hände?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Therant:

Betalar man för ett luftslott, så får man kanske räkna med att det kan bli såhär. Man får liksom... skylla sig själv.

Nja, gott om utgivare gör såhär och får en att köpa season pass och kommande dlc med mer. Man bör få pengarna tillbaka om det aldrig kommer något eller om det ställs in.

Medlem

Nån som kommit på idéen än att kalla spelet för Redfail?

Kom på det alldeles själv! Lovar!

Medlem

Har man sagt 2024 så har man ju fortfarande drygt 7 månader på sig...

Att sparka på dumskallar som fortfarande förbokar spel kan vi väl göra i andra sammanhang. Redfall är en sk död häst, heh.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Jag skulle inte bli förvånad om de arbetar på en PS5-version och i samband med denna gör en större uppdatering av spelet så att det blir mer som det "borde varit".

En liten återlansering med mycket förändringar och förbättringar - Redfall 2.0.

Antingen detta eller så fortsätter man låtsas som att spelet inte existerar.

Medlem

Jag har varit lite smygsugen på att testa spelet sedan det kom ut, men det har inte blivit av. Förmodligen bäst så


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Har spelet uppdaterats något sedan releasen? Testade det då men det var ju som det var då. Tänkte om de fixat något av alla problemen sedan dess.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Har spelet uppdaterats något sedan releasen? Testade det då men det var ju som det var då. Tänkte om de fixat något av alla problemen sedan dess.

Jo, de har lagt till 60 fps bland annat. Inte testat däremot.

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Har spelet uppdaterats något sedan releasen? Testade det då men det var ju som det var då. Tänkte om de fixat något av alla problemen sedan dess.

Det är inte samma spel nu som då. Typ Cyberpunk vibbar.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt rätt. Shit happens. Olyckligt, men en risk man tar när man betalar för saker som utlovas "i framtiden". Vem vet, en meteorit kunde ha slagit ner i utvecklarnas intranät, eller så släppte de bara ett dåligt spel. Spelet är ju uppenbart stendött så det är dags att gå vidare. Personligen tänker jag att det är underförstått att alla framtida uppdateringar utlovas med disclaimern: "... förutsatt att inte allt går käpprätt åt helvete" vilket det, well, gjorde här.

Falsk marknadsföring är väl inget vi bör låta Microsoft av alla bolag komma undan med dock 😄

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Har man sagt 2024 så har man ju fortfarande drygt 7 månader på sig...

Att sparka på dumskallar som fortfarande förbokar spel kan vi väl göra i andra sammanhang. Redfall är en sk död häst, heh.

Hur man än vänder på det har det fortfarande gått 1 år.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är inte samma spel nu som då. Typ Cyberpunk vibbar.

What? Cyberpunk? Hur menar du nu?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Helt rätt. Shit happens. Olyckligt, men en risk man tar när man betalar för saker som utlovas "i framtiden". Vem vet, en meteorit kunde ha slagit ner i utvecklarnas intranät, eller så släppte de bara ett dåligt spel. Spelet är ju uppenbart stendött så det är dags att gå vidare. Personligen tänker jag att det är underförstått att alla framtida uppdateringar utlovas med disclaimern: "... förutsatt att inte allt går käpprätt åt helvete" vilket det, well, gjorde här.

Köper man ett early access så håller jag med dig men när en känd studio släpper ett spel, speciellt för 1000 spänn, så tycker jag att man ska förvänta sig att få det man betalar för. Oavsett om spelet får ett bra mottagande eller inte.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av jeppe109:

Falsk marknadsföring är väl inget vi bör låta Microsoft av alla bolag komma undan med dock 😄

Skrivet av OAKTHYR:

Köper man ett early access så håller jag med dig men när en känd studio släpper ett spel, speciellt för 1000 spänn, så tycker jag att man ska förvänta sig att få det man betalar för. Oavsett om spelet får ett bra mottagande eller inte.

I sak håller jag med er, men samtidigt... Ingen bryr sig, spelet är dödare än en häst som malts ner till hästlasagne, liksom. Jag tror alla bara vill glömma den här fadäsen och gå vidare med livet. Hade jag plöjt ner 1 000 spänn i Redfall hade jag inte velat ha några extra gubbar, jag skulle hellre lobotomera mig själv. Ibland skiter det sig och personligen ser jag det ändå som lite av en chansning att betala för framtida content i en så osäker business som spelbranschen, oavsett om det är early access eller en etablerad studio. Man vet aldrig vad som kan hända, även om det (som tur är) är sällan nån failar så hårt som i detta fallet.

Men med det sagt, ni har rätt.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Nja, gott om utgivare gör såhär och får en att köpa season pass och kommande dlc med mer. Man bör få pengarna tillbaka om det aldrig kommer något eller om det ställs in.

Spelar väl ingen roll om flera gör det. Du betalar för löften, löften bryts om och om igen utan att du får något tillbaka. Spelbranschen skiljer sig inte från något annat i världen.

Medlem

…och nu är det officiellt att innehållet inte kommer, alls. Studion läggs nu ner, och Redfall kommer inte att uppdateras längre.

https://x.com/playredfall/status/1787837762588008903?s=46&t=o...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

…och nu är det officiellt att innehållet inte kommer, alls. Studion läggs nu ner, och Redfall kommer inte att uppdateras längre.<Uppladdad bildlänk>

https://x.com/playredfall/status/1787837762588008903?s=46&t=o...

Oj!

Tango också!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

What? Cyberpunk? Hur menar du nu?

Det RedFall som släpptes har patchat och patchats så det är ett långt ifrån det RedFall nu som då. Precis som att det Cyberpunk som släpptes var helt ospelbart på Xbox One och PlayStation 4. Microsoft gav ju återbetalningar och Sony tog ju till och med bort det från affären i 6+ månader. Är nu fullt spelbart på de konsolerna. Så RedFall är nu bra. Inte världens bästa spel men ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Oj!

Tango också!

Mmm! 😢
Vi får se vad som händer.

https://x.com/jasonschreier/status/1787835350745842153?s=46&t...


signatur

Fanboys be gone! 🤮

12
Skriv svar