Gothic-remaken och Titan Quest 2 på THQ Nordic Showcase

Robot
Gothic-remaken och Titan Quest 2 på THQ Nordic Showcase
Medlem

Håller tummarna att TQ2 blir bra. Men lite tveksamt om det ens behövde en remake.

Medlem

Hoppas väldigt mycket på Gothic remake, känns som det finns otroligt mycket potential där.

Medlem

Titan quest två är hype om det görs av samma folk som gjorde första spelet

Medlem

oh, hoppas TitanQuest 2 blir bra

Medlem
Skrivet av Querth:

Titan quest två är hype om det görs av samma folk som gjorde första spelet

Tyvärr inte. Dom heter Crate Entertainment idag och har gjort ett av de bästa ARPG:erna hittills... Grim Dawn

Det är Grimlore Games som utvecklar TQ2. Har gjort SpellForce 3 innan.

Är försiktigt hoppfull när det gäller TQ2.

Äh, vem lurar jag. Hoppas som tusan!

Fast ändå... SpellForce 3, nja. Kanske inte ska hoppas för mycket ändå...

Eller jo!

Medlem

TQ1 är ju en klassisker. Tveksamt med en uppföljare såhär 20 år senare dock. Men hoppas!

Medlem

TQ2 är ett givet köp om de följer samma mekanik som i ettan. Men tror inte det slår Grim Dawn.

Medlem

TQ1 var mycket trevligt så det blir att köpa om det inte floppar! Grim Dawn är helt fantastiskt och väldigt likt TQ1 i nästan alla aspekter fast förfinat och nu ska väl 3:e expansionen dyka upp nångång i år har jag för mig

Medlem
Skrivet av Fulci:

Håller tummarna att TQ2 blir bra. Men lite tveksamt om det ens behövde en remake.

vaddå remake? Det finns inte ens ett titan quest 2... det är ju helt nytt så hypen är maximal med tanke på att titan quest 1 är fenomenalt...


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av robbis:

vaddå remake? Det finns inte ens ett titan quest 2... det är ju helt nytt så hypen är maximal med tanke på att titan quest 1 är fenomenalt...

Artikeln handlar om TQ2 och Gothic-remake. Antar att det är Gothic-remake som åsyftas...

Medlem

Är det en riktig screenshot från Titan Quest 2 i artikeln? Ser i så fall otroligt snyggt ut i alla fall.


signatur

Memento Mori

Redaktör
Skrivet av Slimebeast:

Är det en riktig screenshot från Titan Quest 2 i artikeln? Ser i så fall otroligt snyggt ut i alla fall.

Det är en ”officiellt släppt bild”. Gissningsvis inte skärmdumpad under gameplay.


signatur
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Artikeln handlar om TQ2 och Gothic-remake. Antar att det är Gothic-remake som åsyftas...

"Håller tummarna att TQ2 blir bra. Men lite tveksamt om det ens behövde en remake."

Det är väldigt mycket skrivet som han menar en remake på TQ2


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är en ”officiellt släppt bild”. Gissningsvis inte skärmdumpad under gameplay.

Bara att kolla steam sidan, där finns massa gsmeplay screenshots och ja det ser riktigt bra ut.


signatur

1# FZ Troll

Redaktör
Skrivet av robbis:

Bara att kolla steam sidan, där finns massa gsmeplay screenshots och ja det ser riktigt bra ut.

Den är därifrån. Jag menar att det kan finnas screenshots och ”screenshot” (väldigt redigerade).


signatur
Medlem
Skrivet av robbis:

"Håller tummarna att TQ2 blir bra. Men lite tveksamt om det ens behövde en remake."

Det är väldigt mycket skrivet som han menar en remake på TQ2

Japp, jag läste lite snabbt och trodde det var en remake på TQ och blandade ihop det. Doh!

Medlem
Skrivet av Lofa:

Tyvärr inte. Dom heter Crate Entertainment idag och har gjort ett av de bästa ARPG:erna hittills... Grim Dawn

Det är Grimlore Games som utvecklar TQ2. Har gjort SpellForce 3 innan.

Är försiktigt hoppfull när det gäller TQ2.

Äh, vem lurar jag. Hoppas som tusan!

Fast ändå... SpellForce 3, nja. Kanske inte ska hoppas för mycket ändå...

Eller jo!

Tycker att Grimlore gjorde ett suveränt jobb med SpellForce 3 Reforced. Intressant story, bra kampanj och så. Det var ju däremot inte bäst på något, men bra på mycket

Medlem

skulle inte förvåna mig om detta är bättre än diablo 4a.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

skulle inte förvåna mig om detta är bättre än diablo 4a.

Går väl nästan inte misslyckas med det.. om dom inte kör en Gollum i TQ-världen.

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

Tycker att Grimlore gjorde ett suveränt jobb med SpellForce 3 Reforced. Intressant story, bra kampanj och så. Det var ju däremot inte bäst på något, men bra på mycket

Precis som du säger, det var ett stabilt spel men tyvärr inte mer än så.

Att axla TQ blir det stora testet. Då räcker det inte med stabilt längre

Medlem
Skrivet av Lofa:

Precis som du säger, det var ett stabilt spel men tyvärr inte mer än så.

Att axla TQ blir det stora testet. Då räcker det inte med stabilt längre

Jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte hellre hade sett Crate Entertainment ta sig an uppdraget, men då vill jag hellre att dom lägger sin dyrbara tid på Grim Dawn 2

1
Skriv svar