Cities: Skylines 2
Man undrar ju verkligen varför Paradox ändå väljer att släppa en såpass ofärdig produkt. Ser ut att bli väldigt negativt ur ett PR- och försäljningsperspektiv, åtminstone på kort sikt, och det med en av deras kändaste IP. Kanske är i större omedelbart behov av pengar än jag skulle gissat innan.
Märkligaste beslutat i mannatider.... "Ok spelet går knappt att lira på en brödrost, vi kommer få 90% negativ review - vi släpper spelet!"
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Började spela det igår och som vanligt är dessa spel svåra att sluta spela. Jag har dock svårt att förstå att det ska vara så extremt krävande då det inte ser speciellt mycket bättre ut än föregångaren från 2015. Något jag också reagerade över är hur mycket fotgängare och trafik en stad på 1 500 invånare genererar. Det är totalt orealistiskt att en stad med lika många invånare som Järvsö har ett gatuliv som påminner om Manhattan.
Det kom på gamepass igår. Nitar mitt 3080OC till max i 1440p och går i värdelös framerate. Att ett ofärdigt skitspel som använder dx11, inte har någon form av DLSS eller något moderna tekniska implementationer alls och ändå går så pass USELT är helt makalöst.
Nästan lika makalöst som att FZ premierar den här dyngan med 4/5.
Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?
Inget jag direkt minns. Har för mig det tuffade på bra. Det var väl först när man körde mods och större kartor det kunde gå lite trögt.
EDIT:
Vattnet var dock något som kunde ta död på spelet om man härjade för mycket, finns nog nån video på det.
Kanske bara var jag som hade för klen dator då.
Med tanke på att Paradox släpper delårsrapport 26/10 så kan man göra en 1 + 1 = 2 och förstå varför det inte sköts upp.
Shorta lite Paradox-aktier inför morgondagen
IDKFA
Bävade lite innan releasen av det jag läste om prestandan, men nu när jag lirat lite så var det inte så farligt. Med allt på High utom Volumetrics, Fog, Depth of Field och Motion Blur som stängts av (de sistnämnda två stänger jag ändå alltid av i alla spel), samt AA ställt till TAA, så får jag 40+ fps i en större stad i 4k upplösning och fin grafik. I det flesta spel skulle jag inte vara nöjd med 40 fps, men det märks knappt av i detta som utvecklaren sagt!
Sen är jag 100 på att utvecklaren inom en snar framtid förbättrar prestandan, och tänker inte klandra dem för utgivarens bajsmacka. I övrigt är det ett grymt bra och beroendeframkallande spel där timmarna bara flyger iväg, så otroligt mycket funktioner, system och detaljer. Vill hem från jobbet och spela!
4/5, would buy again.
RTX 4090
Intel i9-9900K
32GB RAM
NVME SDD
Bävade lite innan releasen av det jag läste om prestandan, men nu när jag lirat lite så var det inte så farligt. Med allt på High utom Volumetrics, Fog, Depth of Field och Motion Blur som stängts av (de sistnämnda två stänger jag ändå alltid av i alla spel), samt AA ställt till TAA, så får jag 40+ fps i en större stad i 4k upplösning och fin grafik. I det flesta spel skulle jag inte vara nöjd med 40 fps, men det märks knappt av i detta som utvecklaren sagt!
Sen är jag 100 på att utvecklaren inom en snar framtid förbättrar prestandan, och tänker inte klandra dem för utgivarens bajsmacka. I övrigt är det ett grymt bra och beroendeframkallande spel där timmarna bara flyger iväg, så otroligt mycket funktioner, system och detaljer. Vill hem från jobbet och spela!
4/5, would buy again.
RTX 4090
Intel i9-9900K
32GB RAM
NVME SDD
Håller helt med, haft det jäkligt kul med spelet, så jag är glad att dom släppte det när dom gjorde det!
Det är ju inget spel man behöver extrem FPS för, hade kring 30 med högsta default inställningarna, men efter lite ändrade inställningar (utan försämrad grafik i mitt tycke) så ligger jag i snitt på 45.
Tycker det är ett stort steg upp från första Skylines, å då älskade jag ettan! Mycket större frihet att bygga en stad i ditt tycke nu!
Har ni sett detta? ekonomin och resurshanteringen är ett tomt skal..
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/all-resource-man...
Har ni sett detta? ekonomin och resurshanteringen är ett tomt skal..
https://forum.paradoxplaza.com/forum/threads/all-resource-man...
Jo, men utvecklaren har sagt att de upptäckt ett par buggar där, så det löser de nog snart.
Jo, men utvecklaren har sagt att de upptäckt ett par buggar där, så det löser de nog snart.
Nu har de sagt det ja, inte när jag postade... Kan la tycka buggarna borde hittats om någon testade spelet innan release.
Ser ut som de inte kommer släpa några mer uppdateringar varje vecka längre: https://www.pcgamesn.com/cities-skylines-2/patches?fbclid=IwA...
Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/
Drivrutiner för sällan större skillnad.
Kommer bli en shitstorm på tisdag.
Drivrutiner har snarare nästan alltid enorm skillnad! Kolla bara hur det gick för nvidia i starfield när dom ljög om deras stöd för spelet innan release och hur det gick för dom. Skillnaden är snarare att dessa optimeringar nästan alltid kommer innan spelen går att spela.