Star Citizens singleplayer-del Squadron 42 är nu i poleringsstadiet

Robot
Star Citizens singleplayer-del Squadron 42 är nu i poleringsstadiet
Medlem

Värt att spela bara för cinematics med massa fina skådisar?
Likväl kul att det börja ta sig.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Minimum krav; 4090, 32 GB RAM, 13th gen Intel / AMD 5xxx/7xxx-series CPU.

Skämt å sido, spelet ser visuellt oerhört vackert ut.

Medlem

Tror först på det när det är här.

Men ser oerhört imponerande ut, men har nog inte den dator som krävs för det!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Releasehästryttare
Medlem

Wohoo, efter besvikelsen kallad Starfield ser jag mycket fram emot denna kampanj istället.

Medlem

Ser mycket fram emot det här. Väldigt många coola nyheter som visades under årets CitizenCon. Att äntligen få se server meshing in action var jävligt häftigt.

Medlem

Dom har inte lagt upp det på sin youtube sida än, men denna personen laddade upp First-person genomgången som var ganska intressant

Medlem

Mer fokus kommer läggas på starcitizen nu, när squadron 42 är i polerings stadiet. Ser fram emot bas bygget på planeterna som som dom ska börja jobba med nästa år. Enligt dom ska bas bygget var i stil med fallout 4.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jahapp, då bör jag börja spara till en ny PC.

Medlem
Skrivet av rmpyro:

Mer fokus kommer läggas på starcitizen nu, när squadron 42 är i polerings stadiet. Ser fram emot bas bygget på planeterna som som dom ska börja jobba med nästa år. Enligt dom ska bas bygget var i stil med fallout 4.

Dom visade lite.

Medlem

Optimisten i mig tänker att dom kan börja med polering nu idag och kanske bli klara Q2 2024 för att sen fokusera på stabilitet och släppa det Q4 2024.
Men realistiskt sett tror jag tyvärr att spelet släpps först i slutet på 2025.

Det såg väldigt bra ut även innan poleringen och gameplayet såg inte dumt ut heller.
Agerandet var nåt jag var orolig för men dom ser ut att ha lyckats med det med.

Medlem

ser oerhört snyggt ut och känslan verkar finnas där, men är det bara jag som upplever ”micro stuttering” och upplevd låg fps i alla deras klipp, speciellt panoreringar?
När de flög genom skeppet vid 5:20 såg ”segt ut” blir lite orolig för att detta blir nya crysis…

Medlem
Skrivet av Real:

ser oerhört snyggt ut och känslan verkar finnas där, men är det bara jag som upplever ”micro stuttering” och upplevd låg fps i alla deras klipp, speciellt panoreringar?
När de flög genom skeppet vid 5:20 såg ”segt ut” blir lite orolig för att detta blir nya crysis…

Det är därför det är i polerings stadiet nu, optimeringen i slutfasen. Raytracings, FSR och DLSS kommer dom också lägga till senare. Beroende på hur lång tid detta tar, kanske det finns 5090 grafikkort ute.

Många spel brukar va i polerings stadiet i ett halvår. Men det är nog längre för squadron 42.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Squadron 42 är bara ett tilltugg i jämförelse med deras server meshing tech som börjar ta form. Det här är riktigt jävla stora grejer på gång.

Medlem

Oerhört snyggt och lovande.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag blir taggad. Kul att bli påmind om hur sjukt många Hollywood-skådisar de har med haha. Galet. Hade varit awesome ifall det får VR-stöd en dag men samtidigt skrämmande att fundera på systemkraven

Medlem

Motorn är gammal och behövs uppdateras.
Modellerna är gamla och behöver uppdateras.
AI:n är gammal och behöver uppdateras.
X är gammal och behöver uppdateras.
Y är gammal och behöver uppdateras.
Z är gammal och behöver uppdateras.
osv.

Ser fram emot att det släpps 2030!

(Och jag menar här inte 2030 utan 2030!)

Medlem

jag testade star citizen för 7-8 år sedan. minns att det var totalt ospelbart, rullade på i 12 fps och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra.

testade det igen för ett par år sedan. det första som hände var att jag ramlade rätt igenom världen, vaknade upp i en sjukhussäng, staplade runt på en rymdstation utan några som helst directions för vad jag skulle göra. försökte förgäves klura ut quest klockan(??) man har på armen. försökte klura ut hur jag skulle flyga ut ur hangaren med mitt skepp, men det slutade med att hela skeppet studsade våldsamt mot väggarna och exploderade. varpå jag gav upp.

vet inte om jag har lust att ge det en chans till. känns så otroligt alpha, buggigt och innehållsfattigt. otrolig "kuliss"-känsla över världen. kändes allt annat än inlevd.

"du gav det inte en ärlig chans!". ok, whatever. jag tycker inte man ska behöva sitta och scrolla wikis och reddittrådar bara för att klura ut hur man sätter på sig kläderna man har i sitt inventory.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag testade star citizen för 7-8 år sedan. minns att det var totalt ospelbart, rullade på i 12 fps och jag hade ingen aning om vad jag skulle göra.

testade det igen för ett par år sedan. det första som hände var att jag ramlade rätt igenom världen, vaknade upp i en sjukhussäng, staplade runt på en rymdstation utan några som helst directions för vad jag skulle göra. försökte förgäves klura ut quest klockan(??) man har på armen. försökte klura ut hur jag skulle flyga ut ur hangaren med mitt skepp, men det slutade med att hela skeppet studsade våldsamt mot väggarna och exploderade. varpå jag gav upp.

vet inte om jag har lust att ge det en chans till. känns så otroligt alpha, buggigt och innehållsfattigt. otrolig "kuliss"-känsla över världen. kändes allt annat än inlevd.

"du gav det inte en ärlig chans!". ok, whatever. jag tycker inte man ska behöva sitta och scrolla wikis och reddittrådar bara för att klura ut hur man sätter på sig kläderna man har i sitt inventory.

Det är buggigt, vissa patcher är mer buggiga än andra. Dom som har spelat länge har lärt sig hur man undviker vissa buggar så man upplever dom inte lika ofta. Kan tex va så att man undviker att hoppa runt i ett skepp samtidigt som det flyger, då risken är större att man hamnar utanför skeppet pga server lag.

Kommer nog va bättre senare då dom lägger till server meshing. Dom flesta buggarna är server lag relaterade, så om dom lägger till det så fixar dom nog det mesta. AI och sånt kommer garanterat bli bättre med server meshing.

Dom har släppt en tutorial nu, som man kan aktivera när man skapar sin karaktär.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Ser ju faktiskt skrämmande lovande ut. Ser ut att levera precis det man hoppas på från Wing Commander-skaparen, även om PU kanske är lite ovisst.

Köpte det oavsett primärt på grund av Squadron 42. I juni 2014 för 50 USD, vilket med dåtidens valutakurs på ~6,7 SEK för 1 USD (det var tider) motsvarade ca 340 SEK, så kan hur som helst inte klaga på priset.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ser ju faktiskt skrämmande lovande ut. Ser ut att levera precis det man hoppas på från Wing Commander-skaparen, även om PU kanske är lite ovisst.

Köpte det oavsett primärt på grund av Squadron 42. I juni 2014 för 50 USD, vilket med dåtidens valutakurs på ~6,7 SEK för 1 USD (det var tider) motsvarade ca 340 SEK, så kan hur som helst inte klaga på priset.

Köpte en idris ett år tidigare när valutan var så låg Nu kostar den typ det dubbla och lite till.

Idrisen kommer dom släppa tillsammans med squadron 42. Det är mest för att inte spoila spelet för mycket. En stor del av squadron 42 är på idrisen. Var också tänkt att idrisen skulle va mycket mindre från början, samma storlek som hammerheaden.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

OK, så release 2035 då?

Skämt åsido, mitt förtroende för dem som spelbolag har jag tappat för längesen. Brukar testa Star Citizen då och då och utvecklingen går ju klart framåt, men känns som det är fokus på fel saker. Grundläggande saker fungerar fortfarande inte, och istället för att göra ett grundläggande spel folk kan börja spela så börjar de i andra änden istället, vilket gör att generationer hinner passera innan någon får uppleva spelet... och risken är att spelet blir passé innan det hinner få en vettig release.

Idag är det ett interaktivt tech demo, inget annat.

Medlem
Skrivet av quadratis:

känns så otroligt alpha,

Jag vill inte vara sån, men star citizen är väl i alphastadie? 😉

Skämt åsido, man skall inte sticka under stolen att star citizen har långa vägar kvar till beta, vilket gör sq42 extra välkommet när första delen väl släpps. Det var ju snack för några år sedan från CIG sida om att vissa delar av sq42-kampanjen eventuellt skulle kunna liras i coop. Om det blir något av det kan vi ju bara spekulera om, men OM coop skulle infinna sig i sq42, så skulle det definitivt kunna släcka en del av väntan på star citizen 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av mrpijey:

OK, så release 2035 då?

Skämt åsido, mitt förtroende för dem som spelbolag har jag tappat för längesen. Brukar testa Star Citizen då och då och utvecklingen går ju klart framåt, men känns som det är fokus på fel saker. Grundläggande saker fungerar fortfarande inte, och istället för att göra ett grundläggande spel folk kan börja spela så börjar de i andra änden istället, vilket gör att generationer hinner passera innan någon får uppleva spelet... och risken är att spelet blir passé innan det hinner få en vettig release.

Idag är det ett interaktivt tech demo, inget annat.

Att toalettvattnet virvlar åt rätt håll beroende på vilken sida av planeten man befinner sig på är faktiskt viktigt för att spelaren skall absorberas in i spelvärlden, att det tog en vecka att fixa var mer än väl värt det.

Medlem

Varför ska de baka in pussel i sådana här spel? Far Harbor i Fallout 4 var kul tills pusslet med dataåkomsten dök upp.

Medlem
Skrivet av DeusEX:

Varför ska de baka in pussel i sådana här spel? Far Harbor i Fallout 4 var kul tills pusslet med dataåkomsten dök upp.

Half-life var nice och det hade mycket pussel. Ser ut som att dom har tagit mycket insperiation från det. Även för deras framtida VR. Deras VR skulle va i mer stil med half-life alyx, men det är fortfarande i forsknings stadiet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av rmpyro:

...Även för deras framtida VR. Deras VR skulle va i mer stil med half-life alyx, men det är fortfarande i forsknings stadiet.

Var läser jag mer om detta projekt?

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Var läser jag mer om detta projekt?

Dom har pratat om det på en av deras videor som dom släpper varje vecka. Men dom har inte visat något än. Troligtvist låg prio på det just nu, när andra saker är viktigare. Minns inte när dom sa det, ett halvår sedan typ.

Han har sagt det några år innan på forumet också https://robertsspaceindustries.com/spectrum/community/SC/foru...


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Skyrage:

Squadron 42 är bara ett tilltugg i jämförelse med deras server meshing tech som börjar ta form. Det här är riktigt jävla stora grejer på gång.

Ja så sömlöst det fungerade! När det väl släpps i sin slutgiltiga(!) form (5 år?) kommer det vara revolution för mmofps och sci-fi.

12
Skriv svar