Diablo IV
Det beror lite på hur du väljer i trädet, om du boostar de förmågor du har valt eller om du väljer nya. Jag är rätt säker på jag hade fler vid 20 som rogue.
"Writer and Fighter"
Regel nummer 2, låt inte andra diktera när/var/hur du köper spel.
Köpte mitt den 17:e mars.
Folk kommer inte sluta förköpa ändå även om ingen på FZ skulle förköpa något. Bäst att bara låta folk göra som de vill.
Jag hann inte testa drudden så mycket, men i och med att de gjort babben lite starkare så tror jag de säkert balanserat om druiden också.
"Writer and Fighter"
Då hoppas jag du får en förträfflig spelupplevelse.
Absolut överlämnar D4 en del av ansvaret till spelaren och man får själv se till att skaffa sig sina talents och skills, men jag anser likväl att det är lite småsurt att behöva välja mellan att skaffa flera lågpresterande färdigheter eller att maximera nyttan av de som man har. För mig är valet enkelt och jag väljer att först och främst uppgradera en handfull grejer som jag använder frekvent vilket istället resulterade i, enligt mig, ganska tråkigt gameplay.
Vid l20 i D4 hade jag:
*Min autoattack
*En AoE-attack som jag inte minns namnet på men som låstes upp på l8 vilket innebär att jag mellan l8-20 använde precis samma två attacker.
Dessa två hade jag valt att maxa i den utsträckning jag kunde i betan.
För skojs skull gick jag därefter tillbaka till D3 och körde motsvarigheten, tillika min favoritklass, Demon Hunter till samma level (20). Där hade jag:
*Hungering Shot
*Impale
*Entangling Shot
*Caltrops
*Rapid Fire
*Smoke Screen
*Vault
*Bolas
*Chakram
*Preparation
*Grenades
*Spike Trap
*Fan of Knives
*Strafe
*Elemental Arrow
Samt en uppsjö passiva skills att välja medan, och attribut som drastiskt ändrar redan upplåsta förmågor. Jag känner nog mest att jag missat något, alternativt spelade spelet helt fel, även om mycket givetvis kan komma att ändras under de återstående 30 levlarna. Vill mest att spelet ska klicka för mig som de tidigare gjort och även detta gjort för så många andra
Barbaren är mer balanserad nu och lättare att levla i början, så jag antar Druiden är det också. Dock kan jag inte svära på det.
Edit: Nu jämför jag förstås med betan.
"Writer and Fighter"
Ni vet väl att PC har 100% support med kontroller? Pluggade in min Xbox kontroll och det funkade direkt, om än jag föredrar Mus&Tangentbord så funkade det riktigt bra. Så absolut inget problem på PC.
>>> 5800x - 6650 XT (i väntan på 9070/9070 XT) @ 1440p, 32GB 3600mhz, 2 TB M.2, 1TB SSD <<<
Tackar, är helt övertygad om att jag kommer ha väldigt kul.
Man får också komma ihåg att varken Barbaren eller Druiden hade tillgång till sina respektive lvl 15 uppdrag på betan som de andra klasserna hade. Så mycket möjligt att man redan då märker en stor skillnad på klasserna nu när vi har tillgång till de områdena när hela spelet släpps.