12 oktober för Assassin's Creed Mirage – ny gameplay-trailer!
Här var det negativt! Jag älskar visserligen serien, men jag är taggad! Gillar att det är en återgång till de tidigare titlarna och hoppas verkligen att de får ihop en riktigt minnesvärd historia igen. Ska också bli väldigt kul att få utforska Bagdad!
Äntligen ett klassiskt Assasins Creed igen. Jag är mer taggad på detta än något spel i serien som kom efter Black Flag.
Hoppas dem slopar den stor öppna världen och kör på mindre mera detaljerad.
Spela spel är kul ibland.
Är det bara jag som tycker att grafiken ser utroligt trist ut? Det är 2023 och spelet ser ut som det är från 2013 om man går efter det man sett i trailer och läckt gameplay.
Och
ryktet om att storyn ska ta 12-15h att köra igenom, om det nu stämmer är riktigt trist. Nog för att alla inte vill köra 70+ h men 12-15 är verkligen i kortaste laget. Visst, det kommer finnas en massa sidequests osv. Men att betala 500-600kr för att få 12-15h när många andra spel erbjuder betydligt längre gameplay.
Man kan bara gissa efter den lilla info, trailer och läckor som finns just nu men Mirage känns ljummet som bäst. Baserat på hur det ser ut och att det är samma gamla typ av AC spel. Valhalla var iaf något nytt även fast det inte tilltalade alla, så är det Valhalla som inbringat mest till Ubisoft.