Halo-veteranen Joseph Staten lämnar Microsoft

Robot
Halo-veteranen Joseph Staten lämnar Microsoft

It has been an honor to serve with you...

#halo, #joseph-staten


Medlem

En legend såklart. Tack för allt!

Medlem

Det är hårt att aldrig få se Halo lyfta.

Jag tror att man måste göra om grunden eller en reeboot. Visst finns det en svans man kan göra besviken men känslan i Halo’s gameplay är för helig för sitt eget bästa.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det är hårt att aldrig få se Halo lyfta.

Jag tror att man måste göra om grunden eller en reeboot. Visst finns det en svans man kan göra besviken men känslan i Halo’s gameplay är för helig för sitt eget bästa.

Var inte det tanken med infinite?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Fan Halo är verkligen kört i graven. Väldigt tråkigt att se, första trilogin var ju ett mästerverk.

Medlem

Microsoft är ett sjunkande skepp för de som faktiskt vill göra och släppa (bra) spel.

Medlem

Fasiken va tråkigt. De har kört studion i botten.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Var inte det tanken med infinite?

Jag vet inte. Problemet för mig personligen är att det jag upplever i Titanfall 2 är det som jag känner att jag skulle vilja uppleva i Halo. Jag vet inte om jag kan beskriva det bättre än så. Infinite var bra tyckte jag men fortfarande lite för likt sina föregångare. Själv trivdes jag till en känd bugg fuckade upp min sparfil vilket gjorde att jag inte orkade spela klart Infinite.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Det är hårt att aldrig få se Halo lyfta.

Jag tror att man måste göra om grunden eller en reeboot. Visst finns det en svans man kan göra besviken men känslan i Halo’s gameplay är för helig för sitt eget bästa.

Reboots har de ju gjort flera gånger, och varje gång med stort misslyckande. Tror det är dags att Halo begravs, MS äger ingen utvecklare i dagsläget som har kompetensen att återuppväcka spelserien på ett värdigt sätt.

Avstängd

Kan ju hoppas att Microsoft får något nytt exklusivt nu när dom köper Activision. Borde ju gå att få något nytt Medal Of Honor som är en av dom bästa AAA genom tiderna och något nytt namn. Skulle verkligen bli en hitt.

Medlem
Skrivet av jontebula:

Kan ju hoppas att Microsoft får något nytt exklusivt nu när dom köper Activision. Borde ju gå att få något nytt Medal Of Honor som är en av dom bästa AAA genom tiderna och något nytt namn. Skulle verkligen bli en hitt.

EA äger medal of honor, så det blir svårt för ms att göra!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Jag vet inte. Problemet för mig personligen är att det jag upplever i Titanfall 2 är det som jag känner att jag skulle vilja uppleva i Halo. Jag vet inte om jag kan beskriva det bättre än så. Infinite var bra tyckte jag men fortfarande lite för likt sina föregångare. Själv trivdes jag till en känd bugg fuckade upp min sparfil vilket gjorde att jag inte orkade spela klart Infinite.

Intressant att du sa det. Satt precis och tänkte på varför jag aldrig tyckt Halo-spelen är särskilt bra när jag såg din kommentar. Vet fortfarande inte varför, men Titanfall 2 har ju definitivt någon slags DNA som jag önskade fanns i Halo, för det finns för mig så enorm potential där, men som aldrig riktigt visar sig i berättandet och utförandet.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Augustus:

Jag vet inte. Problemet för mig personligen är att det jag upplever i Titanfall 2 är det som jag känner att jag skulle vilja uppleva i Halo. Jag vet inte om jag kan beskriva det bättre än så. Infinite var bra tyckte jag men fortfarande lite för likt sina föregångare. Själv trivdes jag till en känd bugg fuckade upp min sparfil vilket gjorde att jag inte orkade spela klart Infinite.

Jag fick någon språkbugg som gjorde att jag bara kunde spela det på tyska. Att höra Master Chief prata tyska var bara för absurt för att jag skulle kunna fortsätta spela till det hade löst sig.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillade verkligen kampanjen i Halo Infinite, tyckte att gameplay var tajt och världen vacker och rolig att utforska (minus för bristande miljövariation, hade gärna sett en vinterbana eller två). Men storyn var väldigt rörig, och multiplayer fick de ju tydligen aldrig till. Och något story-DLC fick vi inte heller.

343i känns som en studio med stora, stora problem.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

343i känns som en studio med stora, stora problem.

Det är ett flertal MS-studior som haft problem de senaste åren. Den senaste verkar vara Playground där 40-50 personer verkar ha lämnat för två nystartade studior den senaste tiden.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Margy:

Det är ett flertal MS-studior som haft problem de senaste åren. Den senaste verkar vara Playground där 40-50 personer verkar ha lämnat för två nystartade studior den senaste tiden.

Det måste i och för sig inte vara ett bekymmer i sig. Playground har åtminstone presterat vad gäller spelen de släppt. Men visst undrar man ju vad som händer inom Xbox Game Studios just nu. Andra studior, som Compulsion, har inte visat upp en bildruta av vad de jobbat på sedan Microsoft köpte dem för snart fem år sedan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Han gjorde det som han blev anställd på att göra. Se till att det släpptes i bra skick. Han kommer förmodligen gå tillbaka till Bungie och fixa Destiny 2.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Intressant att du sa det. Satt precis och tänkte på varför jag aldrig tyckt Halo-spelen är särskilt bra när jag såg din kommentar. Vet fortfarande inte varför, men Titanfall 2 har ju definitivt någon slags DNA som jag önskade fanns i Halo, för det finns för mig så enorm potential där, men som aldrig riktigt visar sig i berättandet och utförandet.

Det är något i Titanfalls gameplay. Både hur man kan röra sig och på ett makalöst bra sätt och galet hoppa omkring men också att vapnen har önskad effekt när man skjuter. Man behöver inte tömma ett magg på motståndaren.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag fick någon språkbugg som gjorde att jag bara kunde spela det på tyska. Att höra Master Chief prata tyska var bara för absurt för att jag skulle kunna fortsätta spela till det hade löst sig.

När jag startade spelet var menyn på koreanska plötsligt. Jag hade alltså ingen chans att försöka lista ut hur man återställde det och fick NOGA kolla på ett klipp på tuben för att lösa problemet. WTF, 343?!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Augustus:

När jag startade spelet var menyn på koreanska plötsligt. Jag hade alltså ingen chans att försöka lista ut hur man återställde det och fick NOGA kolla på ett klipp på tuben för att lösa problemet. WTF, 343?!

Haha! Ännu värre!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det är möjligen så att även Frank O'Connor lämnat 343 och MS:

https://www.windowscentral.com/gaming/halo-franchise-director...

Medlem
Skrivet av kebbe:

Microsoft är ett sjunkande skepp för de som faktiskt vill göra och släppa (bra) spel.

Nja, knappast Microsoft är sjunkande skepp även om deras produkter ju ärligt talat inte är någon höjdare. Däremot känns det som att Xbox bara sjunkit djupare och djupare i gyttjan sedan 360. Fattar inte vad som hände med Xbox-divisionen där omkring 2012-2013. De har bokstavligen köpt upp halva spelbranschen men verkar bara få svårare och svårare att få ur sig kvalitetsspel...

Konkurrenterna Sony och Nintendo släpper väl kanske inte heller storspel i världens högsta tempo nu längre, men på både Playstation och Switch känns det ändå som att det släpps minst ett par riktiga höjdare varje år.

1
Skriv svar