The Witcher 3: Wild hunt - Complete edition

Medlem
Skrivet av zevile:

En hotfix till pc ska ha släppts nu. Någon som testat?

Är fortfarande ryckig fps för mig trots vsync 60 fps påslaget, väldigt besviken

Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag har bara spelat Witcher 3 och Horizon Zero Dawn på PC och tycket inte gameplay och progression är speciellt imponerande i Horizon Zero Dawn som jämförelse.

Speciellt inte nu när de lagt till instant cast i Witcher 3 för Signs. Jag mappade om mina på PC till hotkeys 1-5 och det gick snabbt att lära sig och göra kombos med dem i samband med combat. Förut körde jag samma sak fast med en mod.

Fienderna är betydligt mer varierade och har fler attacker och rörelsemönster än vad fienderna har i Witcher. Där finns olika delar som tar olika skada och som påverkar hur fienden beter sig och ändrar dess attacker. Sen är där mer tyngd och bättre precision i Aloys attacker och större variation i hur man kan attackera. Bara en sådan sak att man kan använda stealth gör stor skillnad.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Fienderna är betydligt mer varierade och har fler attacker och rörelsemönster än vad fienderna har i Witcher. Där finns olika delar som tar olika skada och som påverkar hur fienden beter sig och ändrar dess attacker. Sen är där mer tyngd och bättre precision i Aloys attacker och större variation i hur man kan attackera. Bara en sådan sak att man kan använda stealth gör stor skillnad.

Skönt med spel där man inte stealth är en option, förmågan att smyga är i många spel ändå väldigt orealistisk. Horizon har en mängd olika typer av mekaniska varelser där man kan skjuta bort delar, men Witcher 3 har inte fokus avståndsstrid direkt. Tycker Horizon ZD var lite övervärderat faktiskt, trots att jag gett det två gedigna och relativt långa försök att gilla det. Kanske uppföljaren är bättre, men den har inte släpps på PC.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Skönt med spel där man inte stealth är en option, förmågan att smyga är i många spel ändå väldigt orealistisk. Horizon har en mängd olika typer av mekaniska varelser där man kan skjuta bort delar, men Witcher 3 har inte fokus avståndsstrid direkt. Tycker Horizon ZD var lite övervärderat faktiskt, trots att jag gett det två gedigna och relativt långa försök att gilla det. Kanske uppföljaren är bättre, men den har inte släpps på PC.

Hardcore stealth är inte för alla därav de förenklas. Finns närmast inga förutom dishonored och prey som ger någon form av verklig stealth.

Action och mörsa hjärncellslöst tillåts i närmast alla lir

Medlem
Skrivet av Fulci:

Fler alternativ är aldrig dåligt enligt mig.

Horizon som helhet kan man absolut tycka är övervärderat, men det tar inte ifrån spelet att striderna är djupare och bättre än i Witcher 3.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fulci:

I Steam, högerklicka spelet välj "Egenskaper/Properties" och sen "Betas" och där finns "Classic 1.32" att välja om du vill köra förra versionen.

Har som sagt gog men tack iaf.

Medlem

Snart betat av heart of stones igen. Fenomenalt bra. Skönt jag inte springer runt och jagar menlösa frågetecken längre och är lagom i level. Gjorde allt grindande värt det känns som jag startade hearts of stone i rätt läge precis före jag sammankallar alla för Isle of mists eller om det var försvar av kaer morhen först

Otroligt dyr expansion. Barskrapad så kommer ta ett tag innan man uppgraderat all Witcher Gear till mastercrafted men det är på det hela något positivt. Även om jag haft nära noll byta av de 30000 crowns jag kan på runewright scalper

Medlem

Hmm. Aldrig lirat, gjorde ett försök för länge sen.

Tänkte testa nu men känns som att jag börjar en bra bit in i storyn? Vad väljer man för att få en start från början av Witcher 3storyn?

signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Dec
Medlem
Skrivet av Beginner:

Tänkte testa nu men känns som att jag börjar en bra bit in i storyn? Vad väljer man för att få en start från början av Witcher 3storyn?

Syftar du på hur spelet börjar i Kaer Morhen när Geralt sitter i badkaret? Det är en slags prolog, men efter 5-20 minuter (beroende på hur mycket du utforskar och pratar med folk) så börjar spelet "på riktigt".

Eller är du i ett annat område (laddade du en gammal sparfil)? Eller Hearts of Stone/Blood and Wine?

signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Medlem
Skrivet av Dec:

Syftar du på hur spelet börjar i Kaer Morhen när Geralt sitter i badkaret? Det är en slags prolog, men efter 5-20 minuter (beroende på hur mycket du utforskar och pratar med folk) så börjar spelet "på riktigt".

Eller är du i ett annat område (laddade du en gammal sparfil)? Eller Hearts of Stone/Blood and Wine?

Det är starten som du nämner. Tack.

Fick hjärnsläpp i början när man skulle välja vilka dlc´s osv att starta med. Har allting men har aldrig lirat något Witcher-spel alls. Tänkte ta från starten i W3.

signatur

Tappat bort min gamla, troligen deletade inloggning.

Skriv svar