Diablo Immortal släpps i juni, till mobil - och pc!

Medlem
Skrivet av Blessus:

å hur ser mikrotransaktioner osv? Netease är rätt känd för p2w etc.
annars ser det riktigt kool ut.

Fast nu är det ju inte Netease som ger ut spelet, de anlitade väl dem för att de var duktiga på mobilspel generellt. Spelet ges ju ut av Blizzard och, som jag förstår det, så har all art-direction, projektledning, story m.m. hanterats av Blizzard medan Netease har kodat.

Vi får väl se hur det blir. Intressant att han sa att det är det största Diablo-spel de någonsin gjort, betyder det att det är större än D3 då?

Medlem

Från mobil only till mobil + pc. Blev lite förvånad när de avslöjade det. Hoppas det flyter bra på PC och håller hög kvalité. Dock hellre ”portning” PC till mobil än mobil till PC. Men om det blir bra kan man ju ha något att lira när man åker kollektivt eller är ute vid sommarstugan.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Skribent

Av alla saker de kunde överraska med var PC-releasen verkligen något som kom från dödavinkeln. Kunde inte alls se det komma.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

"Do you guys not have PCs?"


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

bara jag som tycker att det ser ut som skräp?

Medlem

Tja, kan ju testa det isåfall åtminstone!

Skribent
Skrivet av jamorro:

bara jag som tycker att det ser ut som skräp?

Tyckte det, men är väldigt positiv till betan. Har fortsatt att köra det sen ja fick preview-koden här på FZ. Gillar att det är mer MMO-tänk i det att spelare kan mötas i hela världen och inte bara städerna. Sen en karta där man kan hoppa runt mellan områdena i världen. Tror inte jag känt så involverad i Sanctury tidigare än vad jag gör i Immortal. D1-3 har mer bara varit kul "grind" med rätt ball setting.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gött, finns inget att klaga på! Ett nytt Diablo som dessutom är gratis och även kommer till PC. Jag är pepp! Sett bra ut på alpha testerna!

Gen
Medlem

Känns konstigt att lira det på mobil. Måste vara svårt att hitta knapparna i stridens hetta? Iofs bara lirat några få spel som Temple Run och Bejeweled så har inte mycket att jämföra med.

Medlem

Varför ska man spela detta istället för D3? 🤔

Skribent
Skrivet av Gen:

Känns konstigt att lira det på mobil. Måste vara svårt att hitta knapparna i stridens hetta? Iofs bara lirat några få spel som Temple Run och Bejeweled så har inte mycket att jämföra med.

Det funkar faktiskt riktigt bra. Knapparna följer ju din tumme på skärmen så du kan som inte "missa" dem. Fördelen är ju att jag kan också ha tummarna precis vart jag vill på skärmen, så det blir inte kramp och annat för att jag måste hålla mobilen med "the claw"-greppet. Sen är ju spelet gjort med detta med touchskärm i åtanke och Blizzard har ju alltid varit duktiga på att tweaka kontroller för ändamålet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Varför ska man spela detta istället för D3? 🤔

D3 finns inte på mobil?

Medlem

ARPG är min mest spelade genre efter MMOs så jag är otroligt nöjd med att det kommer till PC!

Skrivet av Skelögd:

Varför ska man spela detta istället för D3? 🤔

Ja, varför ska man spela ett nytt spel när det finns gamla ?

Medlem

Ska bli spännande att se hur dom gör med Diablo 3 kontra Immortal nu när båda är för PC?
Jag gillar ju att hoppa in och köra lite i säsongerna i D3, undrar om det flyttas till Immortal nu eller om båda kommer leva vidare.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Gen
Medlem
Skrivet av Skelögd:

Varför ska man spela detta istället för D3? 🤔

Immortal känns verkligen som en mobilversion av D3 så gillade du D3 lär du gilla detta.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det funkar faktiskt riktigt bra. Knapparna följer ju din tumme på skärmen så du kan som inte "missa" dem. Fördelen är ju att jag kan också ha tummarna precis vart jag vill på skärmen, så det blir inte kramp och annat för att jag måste hålla mobilen med "the claw"-greppet. Sen är ju spelet gjort med detta med touchskärm i åtanke och Blizzard har ju alltid varit duktiga på att tweaka kontroller för ändamålet.

Åhå intressant, tack för input.

FM-guru
F.d. Sisyr

Skönt att det kommer till PC, nu slipper jag skaffa telefon.

Skribent
Skrivet av Gen:

Immortal känns verkligen som en mobilversion av D3 så gillade du D3 lär du gilla detta.

Åhå intressant, tack för input.

och spelet stöder ju handkontroll också. Jag har kört med min xboxkontroll och ett sånt där klipp man kan sätta fast mobilen på handkontrollen med. Funkar också utmärkt, omän inte riktigt lika smidigt som att bara plocka upp mobilen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag blev taggad!

Medlem

goda nyheter.. fan pc också ? oj oj alla har väl telefon ?

MEG
Medlem

Inget för mig, ser tråkigt ut.
Finns så många bra spel så frågan för mig är vad gör att detta sticker ut från mängden?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:

Inget för mig, ser tråkigt ut.
Finns så många bra spel så frågan för mig är vad gör att detta sticker ut från mängden?

Kanske att de går spelas på både mobil och PC? Behöver spel sticka ut ur mängden också?

Medlem

Blev fasen taggad, hoppas bara inte det är massa p2w.

Inaktiv

Skönt för oss som inte har telefoner

Medlem
Skrivet av MEG:

Inget för mig, ser tråkigt ut.
Finns så många bra spel så frågan för mig är vad gör att detta sticker ut från mängden?

Det är Diablo helt enkelt, diablospel är bäst det vet alla, därför sticker det ut

Medlem

Så här ser det ut på pc och motiverar varför det även kommer till pc. Det märks om inte annat på spelets UI att det är designat från grunden till mobiler.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Gen
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

och spelet stöder ju handkontroll också. Jag har kört med min xboxkontroll och ett sånt där klipp man kan sätta fast mobilen på handkontrollen med. Funkar också utmärkt, omän inte riktigt lika smidigt som att bara plocka upp mobilen.

Så om man har en PS5 kontroll eller Xbox PC kontroll är det bara att para ihop med mobilen? Känns overkligt.

Medlem

Med tanke på hur populärt mobilspel är i "östvärlden" och det blir mer och mer populärt här i väst bland kommande generation är jag helt säker på att Diablo Immortals kommer bli Blizzards största spel på lång sikt.

Majoriteten som har lirat spel sen tjockskärmen fanns tycker ju detta är bedrövligt men jag tror Blizzard gör ett riktigt smart drag här. Pengarmässigt.
Diablo är inget avancerat spel och kan lätt spelas över en telefon, vart som helst och när som helst. En cash shop på det och folk kan spendera sina pengar på Diablo vart dom än är.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

dom har haft 4 år på sig att förbereda hehe

Har det någonsin hjälpt? 🤣


signatur

1# FZ Troll

123
Skriv svar