Se 9 minuter nytt, brutalt gameplay från Diablo 4

Medlem

Snygga animationer men tycker att de ser lite ”tunga” ut och inte så ”freeflowing”.

Medlem
Skrivet av Keima:

Tycka vad man vill men att kalla VFX teamet för själlösa är grunden på galenhet och närmast något grinchen skulle vilja spy ut

Ingen har kallat "VFX-teamet" för själlösa heller. Personen som skrev det ursprungliga inlägget pratade om spelet. Man kan tycka olika.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Razerrudy:

Varför ens skriva en sån kommentar. det har du ju ingen aning om. God jul på dig munterpelle!

Jag har ju spelat D3 som är gjort av samma utvecklare, mästerverket D2 har inte kunnat återskapas. Blir såklart gärna positivt överraskad men tror helt enkelt inte att nuvarande Blizzard har det i sig längre.

Eller förlåt, det kommer bli awzum och jag ser verkligen fram emot att spela Diablo Immortal på min mobil

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Man får väl hoppas att spelet överlever allt som händer borta hos Activision Blizzard, eller att det inte påverkar slutresultatet...

Är diabloserien skit för att trean inte mottogs lika bra som sina föregångare? Eller utgår du bara från dig själv?

Ettan och tvåan är väl prisade så långt jag vet? Diablo 3 - not so much. Men 2 av 3 gör väl inte att hela serien är skit?

Jag håller i princip med dig. Dock en liten kommentar från min sida. Enligt det du skriver ovan så är Blizzard North 100% och Blizzard South (Irvine) 0%. En sund skepsis känns därför inte helt orimlig med tanke på att det nu återigen är Irvine som gör ett nytt försök.

God Jul!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

eld
Medlem
Skrivet av Gesturr:

Jag har ju spelat D3 som är gjort av samma utvecklare, mästerverket D2 har inte kunnat återskapas. Blir såklart gärna positivt överraskad men tror helt enkelt inte att nuvarande Blizzard har det i sig längre.

Eller förlåt, det kommer bli awzum och jag ser verkligen fram emot att spela Diablo Immortal på min mobil

Tekniskt sett så har de ju bokstavligen återskapat Diablo 2!

D3 gjorde en massa framsteg i gameplay, men det var i den magiska balansen i d2 som det föll efter. Sen lever många efter minnet av release, inte vad det blev efter expansionen släpptes.

Medlem

Lite synd att spells inte ger skuggor. Tycker att den inställningen borde finnas för PC för de som har hårdvara som kan hantera det. Det hade gjort spelet mycket häftigare grafiskt. Och öka känslan när spells används!

Medlem

Ser bra ut, synd att det är så långt bort.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av eld:

Tekniskt sett så har de ju bokstavligen återskapat Diablo 2!

D3 gjorde en massa framsteg i gameplay, men det var i den magiska balansen i d2 som det föll efter. Sen lever många efter minnet av release, inte vad det blev efter expansionen släpptes.

Själv så tycker jag att det vart sämre efter expansionen, hela loot systemet föll pladask. Den där känslan man brukade få när set items och legendaries droppar är som bortblåst. Garanterat legendaries på bossar, du lootar dessa om och om igen när du slaktar ett par mobs.
Allt är dock låst till spelaren / party, allt som droppar rollas med högre chans till din klass...
Loot betyder inget, utan det som betyder något är att grinda upp stats på det du har så känslan är som bortblåst och inte kan du tradea till dig items, så att loota något för en annan klass är hjärndött...

Håller dock med om att själva gameplay och hack n slash känslan är galant, skill systemet kan gärna ersättas men annars är det bra, även progression genom acterna är roligt. Men sen endgame så lägger jag alltid av för att det är så fruktansvärt tråkigt.

Medlem

Något jag itne gillade med D3, och som jag hoppas är borta från D4 är Legendarer med slumpade stats. Då menar jag inte styrka eller mana på en båge, utan allt det andra som crit, attack-speed, crit dmg. Det bästa med loot i tvåan var att när en chainmail i guld droppade du så visste du genast vilken typ av unik det kunde vara.
Det ska inte vara ett spel vid ett unik-drop, där 9 av 10 av samma sak är skit. Alla bossar kanske inte behöver droppa en legendar på normal heller, men vanligare än det var i D3 i början iaf. Hade kommit till akt 3 i Nightmare (tror jag), när den FÖRSTA orangea droppar (en Warmonger 2-h svärd?), säkert 10 lvl under mig och med sämre stats än det gula junket jag hade på mig...årets besvikelse.

Den känslan hemsökte mig under hela spelet.

Medlem
Skrivet av eld:

Tekniskt sett så har de ju bokstavligen återskapat Diablo 2!

D3 gjorde en massa framsteg i gameplay, men det var i den magiska balansen i d2 som det föll efter. Sen lever många efter minnet av release, inte vad det blev efter expansionen släpptes.

Var det inte studion "Vicarious Visions" som återskapade Diablo 2 i "Resurrected" som släpptes i höstas?


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Det finns hopp.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

vet inte vad jag ska tycka, immortals är fortfarande inte släppt för alla... tveksam det lär komma ut tidigast 2024...

Software wizard
Medlem
Skrivet av jonis:

Var det inte studion "Vicarious Visions" som återskapade Diablo 2 i "Resurrected" som släpptes i höstas?

Stämmer bra. Dom gick in i blizzard (merge) i början av 2021 och rapporteras även hjälpa till med D4.

Medlem
Skrivet av Frisell:

Stämmer bra. Dom gick in i blizzard (merge) i början av 2021 och rapporteras även hjälpa till med D4.

Det låter lovande.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

12
Skriv svar