League of Legends-serien Arcane får en andra säsong på Netflix
Bara en påminnelse: inga spoilers från första säsongen i kommentarerna. Det är garanterat många som inte hunnit titta än.
Ej hunnit se ännu, men hört massa bra!
Riot har många framtida projekt som kretsar runt samma lore, inte minst ett mmo.
Tror de bygger upp världen med alla medel som går. Finns comics i sammarbete med marvel etc
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
Trodde det skulle vara dynga pga. LOL och tecknat. Men tycker nu när jag sett klart den, att serien var jättebra. Vad är det för premiss du ansyftar i citatet ovan? Syskon som splittras vid ung ålder och möts på olika sidor av en konflikt många år senare? Tycker det var en mogen och intressant story.
Har bara sista avsnittet kvar nu. Och kommer nog att se om hela första säsongen igen strax innan andra kommer. Så bra är den. Verkligen topp kvalitet.
Är väl mer att de diversifierat rollerna att mer likna ”dagens samhälle” än världen i böckerna serien egentligen är baserad på. Kan ju hoppas att de inte kommer pusha för ”white is bad, black is good” som man blir tvångsmatad med i allt nuförtiden. Horribel utveckling…
Har precis börjat se efter din (mer eller mindre) rekommendation, och det var ingenting jag tänkte eller störde mig på. Däremot störde det mig något enormt att allt och alla var så rena och städade. Något med det visuella också, det pendlade mellan video och cinematiskt. Första avsnittet var typ som ett avsnitt Xena: Warrior Princess med fetare budget. Har kommit över det nu med senare avsnitt, och det verkar vara en underhållande och helt OK serie.
Från en som precis såg Arcane, med samma "noll förväntan"-inställning som jag nu ser The Wheel of Time så håller jag Arcane tveklöst högre än så länge. IMDB-betygen dem emellan motsvarar väl ungefär vad jag själv tycker (båda har lite för höga betyg).
Vad man betraktar som gäspigt är såklart helt och hållet subjektivt, men jag skulle förstå den som tycker att storyn i Wheel of Time är ganska gäspig den med.
Nja, jag reagerade faktiskt aldrig på tempot eller att den skulle vara "woke" - inte för att jag är särskilt inspelad på termen men det inbegriper väl knappast den kritik jag nu framförde? Det var mer riktat till rekvisita/kostymansvarig och delar hur det är filmat/producerat.