Youtube Top 3 favorit kanaler?

Medlem
Youtube Top 3 favorit kanaler?

Youtube Top 3 favorit kanaler?
Vad är dina absoluta top 3 favorit kanaler som du följer på Youtube? Som vi bara måste följa också?

Ett par av mina:

StevenGreer

Massor med intressanta videos om ufos, aliens, intervjuer osv.

JeffMara
Folk som försvann en stund och berättar vad dom såg på andra sidan, kan bara inte få nog!

Medlem

Akira the Don

Han är en DJ och musikproducent. Mest känd för hans musikgenre ”MeaningWave” som består utav att skapa musik till uttalanden ifrån berömda tänkare. Musiken syftar till att främja motivation och meningsskapande.

https://youtube.com/user/akirathedon


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

För skum svensk humor gillar jag PonyHans:

Medlem

Jag är ett fan av reactions....så:

"Shan Watches Movies" för film reactions från en person med god kunskap om filmmediet.

och "Jonathan Rollins" för musik (svensk i det här fallet). En stand-up komiker från USA som bor i Sverige.

Medlem

PewDiePie
JJ Olatunji
VlogCreations

Medlem

Veritasium
Kurzgesagt - dessa två är måste


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tom Scott

Viva La Dirt League

Lowko TV


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

The Command Zone och deras show Game Knights. Väldigt välproducerade spelsessioner med kortspelet Magic. När en kompis tipsade om kanalen trodde aldrig att det skulle vara roligt att se folk spela kort, men fel hade jag. Mitt Magic-intresse (och mina Magic-relaterade utgifter) skenade nästan genast iväg. I det senaste avsnittet spelade de med Post Malone https://youtu.be/j8FtcDd9wbc.

Didac Ribot är en spanjor som visar att pranks/dolda kameran faktiskt kan vara roligt än idag. Förstår inte ett ord av vad han säger, men många videor får mig att skrattgråta ändå. T.ex. denna, när han tar över Zoom-lektioner https://youtu.be/TOmxa6TrQ0w. Eller denna när han lagar mat på ett bibliotek https://youtu.be/LRyeriW0mQ4.

AfreecaTV är kanalen som GSL, dvs. den koreanska högstadivisionen i StarCraft 2. Jag har nog sett 90% av alla matcher sedan sändningarna började för 11 år sedan (då på gomtv, iofs). Här en underbar PvP mellan ostkungen PartinG och nya stjärnskotten Zoun. https://youtu.be/UPkDvjcr6-A


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Wintergatan - svenska Martin Molin bygger en helt galen musikmaskin, ett projekt som genom åren blivit ett stort internet community projekt, vilket dokumenteras mycket bra på hans kanal.

Pursuit of Wonder - animerade narraterade short stories med existentiella teman. Ofta finurliga och insiktsgivande historier.

Ozzy Man Reviews - komiker som kommenterar och narraterar olika typer av virala klipp. Ofta roliga.

Flakmonkey

Är flera stycken, men det här är nog mina tre favoriter just nu. Gillar mest fakta/dokumentär-sidor och de lägger tyvärr inte de upp nytt innehåll så ofta så det här kryddas med diverse andra kanaler av nyhets/reaction/vlogg-slaget

Harry Mack
Alltid gillat hiphop och inte riktigt gillat utvecklingen (som en gammal gubbe) med autotune, mumblerap, etc så när jag upptäckte Harry Mack så blev jag så fruktansvärt glad. Han är en snubbe som freestylar och nu under Covid gjort det mha Omegle där han alltså pratar med människor, får förslag på ord och sen rapar han om de ordern, deras konversationer och allt runtomkring. Helt fantastiskt och något som jag tror att alla musikintresserade skulle uppskatta, för även om man inte gillar genren så är det han gör helt galet. Det här en kanal jag kan gå till bara för att få känna lite ren och skär glädje.

Scott The Woz
Följer såklart rätt många kanaler som handlar om spel men då handlar det inte om nyhetssajter, recensenter, etc utan "skapat" innehåll eller vad man nu vill kalla det snarare än åsikter. Den dosen får jag främst från FZ. Hursom så är Scott The Woz en klar favorit här. Imo otroligt rolig även om det såklart är en fråga om vilken humor man har, men han släpper kvalitetsinnehåll på veckobasis som handlar om allt från riktig retro till dagens maskiner. Exempel nedan är hans film om spelstreaming

Bright Sun Films
Den här kanalen levererar otroligt välgjorda filmer om övergivna platser, projekt, byggnader, etc i främst Nordamerika. Det kan handla om en övergiven nöjespark, sjukhus, kryssningsfartyg eller köpcentrum. Minns inte hur jag kom in på den här men ser verkligen fram emot varje avsnitt som tyvärr släpps oregelbundet vilket jag kan förstå med tanke på produktionsvärdet, research, etc etc. Dock är det perfekt att se i efterhand så ge den en chans, jag trodde inte själv att det här skulle vara så intressant, men jag är numera fast.

Medlem

Neebs Gaming

För dem som inte vet är det killarna som tidigare gjort "Battlefield Friends". Kanalen startades som ett skämt från den serien där Neebs skulle ha en serie som hette "Conquest & kittens". Kanalen fortsatte och idag gör dem i stort sett det mesta inom spel men mest survival spel. Det som skiljer dem från andra kanaler är att dem alltid har en spectator kamera som också filmar för att ge en mer filmisk upplevelse av spelen.

Förutom survival spel så gör dem all möjligt, animeringar, musik och andra playtroughs. Det är ett gäng äldre medelåldersmän som spelar så förvänta er humor utefter det

Utöver det är det Pewdiepie och Linus Tech Tips för det mesta men tror inte dem behöver någon introduktion

Medlem
Quake-konnässsör

Lindybeige
- Medeltidshistoria, teknologi, krigföring, etc. Men även lite senare historia också om stridsvagnar.

Z Reviews
- Hifi stuffs, mest högtalare, hörlurar och förstärkare, men kan även komma inslag av ägg och andra saker man kan äta. Som det blir när man börjar djupdyka in i Hifi så kan det ibland låta rätt nördigt, men Zeos gör det lätt förståeligt. Brukar följa hans rekommendationer om jag själv letar efter ett par nya högtalare eller hörlurar.

Scribe
- Spelrelaterade klipp. Tycker om energin han tar med sig i sina genomspelningar av spel, berättar också väldigt mycket omkring spelet, varför det blev utvecklat som det blev. Han tar sig tid och göra sina videos, kan vara en fördel och en nackdel att det tar en längre tid att lägga ut varje avsnitt. En serie jag följer nu, där han spelar igenom Okami, så är han uppe i 6 månader och ännu är serien inte klar.

Medlem

Dan Worrall

Pratar om de tekniska bitarna inom musikproduktion, mycket detaljer om olika plugins. Alltid faktabaserat och hype-fritt.

Raycevic

Pratar om spel, oerhört analytisk. Kvalitet före kvantitet.

Vsauce

Känner nog många till. Hur konstiga eller komplexa grejer videorna än handlar om så blir det ändå intressant.


signatur

Övning ger träning.

Medlem

Svårt att välja tre.

Hagerty
Bilar.
Det är i huvudsak Jason Cammisa som jag gillar att lyssna på.

The Bioneer
Träning ur ett "nördigt" perspektiv.

VaatiVidya
Heliga graalen för Souls-spelare?

Medlem

Detta ovan samt:
The Charismatic Voice.
En operasångerska som reagerar på sångare (kollar mest på de med hårdrock, hon är ett nyblivet Dio-fan) . Hon är extremt kunnig och det skadar ju inte att hon har ett fördelaktigt yttre heller 😊

Medlem
Skrivet av Nomman:

Didac Ribot är en spanjor som visar att pranks/dolda kameran faktiskt kan vara roligt än idag. Förstår inte ett ord av vad han säger, men många videor får mig att skrattgråta ändå. T.ex. denna, när han tar över Zoom-lektioner https://youtu.be/TOmxa6TrQ0w. Eller denna när han lagar mat på ett bibliotek https://youtu.be/LRyeriW0mQ4.

Den var bra, men märks att han inspirerats rejält av exempelvis https://www.youtube.com/user/bigdawstv


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Av de som fortfarande är aktiva så:

Wolters World
Daily Bald / Bald and Bankrupt
Sorted Food

gillar mest travel vlogs, dokumentärer, allmänbildning, matlagning

Medlem

Till poll-frågan:

- Ja, rymdvarelser finns i allra högsta grad.
- Vi är ju själva rymdvarelser som flyger runt på en snurrande planet som farkost.

Astronomer har ännu inte identifierat något främmande liv, men däremot finns det otroligt stora förutsättningar för liv på andra planeter i universum, till och med inom vårt solsystem. Det är mer eller mindre garanterat att det finns inom Vintergatan. Jag vill minnas att det är sannolikt att det finns över 1’000’000 planeter med liv, bara inom vår galax och det finns biljoner galaxer i universum.

Forskare tror även att det kan hysas liv på andra månar i vårt solsystem, samt att det även är möjligt att det finns eller funnits liv på Mars.

Det är snarare högst osannolikt att jorden är den enda planeten i hela universum som hyser liv. Det finns både mer intelligenta och mer primitiva planeter än våran egen. De är bara långt, långt bort.

Det kan finnas rymdvarelser som känner till vår planet. Tänk om en intelligent livsform ligger 10 miljoner år före oss i utveckling, vilka otroliga teleskop och teknologier besitter dom inte?!

Det kan även finnas super-intelligent AI ute i universum. Kanske finns det även samarbetande och konkurrerande super-intelligenser? Universum är så ofantligt stort att det kan betraktas som ändlöst.

Det är också möjligt att det finns mer av universum än vad som kommit ur vår Big bang. Det kan ju finnas materia och energier bortom vad vi kan mäta med våra befintliga teknologier. Tänk om det finns fler Big bangs än vad vi kan se stjärnor på natthimlen? Det vet vi inte ännu.

Finns det liv på andra planeter än jorden?
- Ja, 100%.

Bor det rymdvarelser bland oss redan?
- Det är inte omöjligt, men jag tror att de valt att åka till intressantare planeter än vår egen. Säg att andra rymdvarelser identifierat 10’000-tals alternativ, bara i Vintergatan. Då räcker det kanske med att bara bevaka vår planet på avstånd.

Vår planet kan betraktas som primitiv
Vår planet utgör inget hot ens inom vårt egna solsystem, än mindre vår galax. Vi kan ju knappt undersöka allt i vårt egna solsystem. Vi kan inte heller se eller resa långt utanför vårt solsystem med vår teknologi. De längsta vi rest med bemanning är till månen. Så rymdvarelser kanske hittar oss och lägger hela vårt solsystem på en lista som ”mindre intressant”. Medan de kanske hittar helt andra solsystem med ofattbart utvecklad Super-AI och tänker att det vara något att ta bevaka närmare, ta kontakt eller gömma sig för.

Till de som tycker jag spårat ur… köp en bok eller ett exemplar av populärvetenskaplig astronomi. Universum är ofantligt stort. Det är bortom mänsklig förutställelse.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Mike redbar- svin cynisk komiker som pissar på allt o alla.

Skill up.

Annars är random kanaler om krig, strategiska spel
Kan rekommendera ww2 där dom berättar vecka för vecka in timeline om allas vårat favvo krig.

Och sist men inte minst FRAGZONE FREDAG


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Kan rekommendera ww2 där dom berättar vecka för vecka in timeline om allas vårat favvo krig.

Jag vet inte om ww2 eller något krig är ett ”favoritkrig” för mig. Jag tänker på de människor som faktiskt upplevde WW2. De allra flesta vill ju allra helst bara glömma eller lyfta att vi kan vara tacksamma för att det är förbi. Det är så många nära och kära som gått bort för något så meningslöst. Det är mer meningslöshet än tapperhet i krig, 99% mot 1%.

Edit:
Ser nu att jag suttit en timma och vardagsfilosiferat om allt ifrån rymden och världskrig. Nu är det nog bäst att gå och hämta lite frisk luft medan solen är uppe.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av matt76:

Den var bra, men märks att han inspirerats rejält av exempelvis https://www.youtube.com/user/bigdawstv

Så är det nog! Tycker att många går för långt i sina pranks, att de irriterar sina offer snarare än roar dem. Det jag tycker om med Didac är att han alltid skämmer ut sig själv mer än andra (med det sagt tackar jag för tipset och knarkar lite Big Daws 🙂)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag vet inte om ww2 eller något krig är ett ”favoritkrig” för mig. Jag tänker på de människor som faktiskt upplevde WW2. De allra flesta vill ju allra helst bara glömma eller lyfta att vi kan vara tacksamma för att det är förbi. Det är så många nära och kära som gått bort för något så meningslöst. Det är mer meningslöshet än tapperhet i krig, 99% mot 1%.

Edit:
Ser nu att jag suttit en timma och vardagsfilosiferat om allt ifrån rymden och världskrig. Nu är det nog bäst att gå och hämta lite frisk luft medan solen är uppe.

Vill naturligtvis inte vara okänslig emot alla människor som fick dö och fick lida under detta kriget. "favvokrig" var kanske inte den bästa sättet att uttrycka det på, håller med dig. Här på den älskade västkusten skinner solen så njuter med en kall just nu. sköt om dig och njut av vädret min vän! allt det bästa


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av gonzo247:

Annars är random kanaler om krig, strategiska spel
Kan rekommendera ww2 där dom berättar vecka för vecka in timeline om allas vårat favvo krig.

Och sist men inte minst FRAGZONE FREDAG

Verkligen en av de bästa kanalerna på youtube. Deras ”War Against humanity”-avsnitt är något av det jobbigaste att titta på men så viktigt.

Kan också rekommendera The Great War, samma sak och samma personer men första världskriget vecka för vecka. De har också timeghost history med mellankrigstiden och lite annat smått och gott.

Backloggens befriare

Min topp 3!

ACG

Spelrecensioner, analyser, och annat snack kring spel.

The Hockey Guy

Nyheter, djupdykningar och analyser av NHL, i ett enkelt och intressant format.

SweClockers Extrakanal

SweLäskers, DrickClockers, eller annat kul som hemmahos.


signatur

Ad hoc addendum

Farornas Konung
1
Skriv svar