Grim Dawn-utvecklarna avtäcker stadsbyggarspelet Farthest Frontier
Mindre monsterdödande och lootande, mer kolera och växelbruk.
#Crate-entertainment, #Farthest-frontier, #nyhetstips
Det här såg sjukt läckert ut. Och det har gjort ett jättefint jobb med Grim Dawn, många fina expansioner etc.
Jag är positiv, blir en wishlist på denna! Kanske, kanske även ett köp i early access.
Ja jävlar vad hype! Med tanke på vad dom lyckades göra med Grim Dawn så har jag fan fullt förtroende för att detta kommer bli bra!
Ser lovande ut. Hoppas vi får gameplay video relativt snart. Som FZ säger ser det lite ut som Banished. Gillar att de går för en relativt realistisk grafik.
På Crates forum finns en tråd som började 2018 med rykten om spelet. Själv visste jag inte om detta förrän nu. Enligt tråden är spelet gjort i Unity (och inte samma spelmotor som Grim Dawn). https://forums.crateentertainment.com/t/whats-the-latest-on-c...
Enligt några år gammal info från Crates forum är det inte alls osannolikt att de gör Grim Dawn 2. Men det är en liten studio och utvecklarna hade jobbat med ARPG i massor av år och behövde omväxling (de kom från Iron Lore och Titan Quest sen tidigt 2000-tal). Samma info säger att ett eventuellt GD2 behöver en ny spelmotor, eftersom nuvarande bygger på relativt gammal teknologi.
Vet inte balanserar dom det bara bra så det inte blir á AoE eller liknande, menar att dom kan utrota hela byn så kan det nog bli bra. Hade gärna sett att det kanske är lite mer som stråtrövare, en nagel i ögat som sänker moralen, förtroendet och liknande i samhället.
Ja detta stämmer. De använder också tiden de lägger på Frontier, samt tiden de förhoppningsvis får via intäkter från försäljningen, till att fila på just en ny motor för framtida spel så som GD2.
Jag älskar Banished, men det känns som det finns plats för mycket mer djup och utveckling. Jag blir hypad av bara de bilderna. HYPE!
Jösses... Jag som sitter mitt uppe i Grim Dawn nu (snart i Ultimate med min första!) känner ett instinktivt villhöver, vilket inte blir mindre akut av bilderna jag såg. Däremot så har jag svårare att se hur den typen av spel skulle kunna locka mig. Jag har ingen större vana av seriösa stadsbyggare även ifall lightversioner som Forge of Empires funkar bra för några minuter om dagen på platan.
Går det månne att hitta en plätt bördig jord i mig att så en bonde på? Kommer hålla ögonen öppna på steam i alla fall.
Är RTS och City Builders on the rise again tro? Som jag längtar efter en ny Command & Conquer tid.
Det ser riktigt mysigt ut, ska absolut spanas in, tack!
Något trettiotal timmar har jag nog spenderat med Skylines och det är absolut ett trevligt spel. Men det är något som skaver. Kanske att det är lite för fritt fram att dra vägarna, så att de alltid hamnar fel. Eller kanske känns det bara lite för seriöst. SimCity tar ju inte sig själv på samma allvar. (Men ja, bra är det, bara inte lika beroendeframkallande för mig).
Banished och Dawn of Man ska spanas in. Frostpunk var trevligt, men efter en genomspelning inget jag längtar tillbaka till
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.