Recension - Two Point Hospital
Såg på deras two-points stream att man kan få ett liknande fel man tex ställer blomkrukor mitt i vägen.
Det går att placera dem så att de inte kommer fram men att krukorna står snyggt o prydligt och det "ser bra" ut.
Då står de och fastnar på samma sätt och det kan vara långt från var patienten står.
Shit! Började spela idag & har fått 8h speltid under dagen (mycket för att vara mig). Bra spel att dra igång om man snabbt vill hoppa in i något och fördriva tiden. Brukar vilja ha 1h per dollar (har ej räknat in valutans kurs) så tror att spelet kommer att klara av detta ganska enkelt. Måste säga att det är mycket finlir med placeringen av diverse rum.
Hoppas de implementerar ett "sandbox mode" i Two Point Hospital. Ser i Steam reviews att detta saknas. Detta skulle jag sätta med som ett litet minus i så fall. Kommer nog köpa spelet ikväll iaf. Väcker underbara Theme Hospital känslor.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Detta är problemet med ett 1 till 5-betygssytem. 4 känns för lite för vissa spel, men för en 5:a krävs ett mästerverk. Därför tycker jag att 4,5 borde finnas för att separera de väldigt bra spelen med de som är helt fantastiska men ändå inte när fram till den där mästerverksfemman.
Jag tycker det är lite kass att man inte kan bestämma att personalen skall stanna i det rum man placerat dom i. (Spelar ett spel på min surfplatta där man kan göra det i, så förvånade mig att det inte fanns här.) Eller har jag missat någon inställning? Jag fann panelen över personal och kompetenser och där man kan ställa in vad de olika har befogenhet att arbeta med, men det är inte det jag ville och verkar krångligare än bara en flagga som säger "personalen får inte byta rum". Ja, förutom till personalrum och toalett då...
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Klicka er in på ”staff” klicka sedan på ”jobs”. Där kan ni bestämma att t ex en sjuksyrra endast skall vara i apoteken eller att en viss doktor endast får vara i ”GP”
Som Pippolei säger så kan man öronmärka viss personal till vissa typer av rum.
Så stoppa dit personal som är bra på diagnostik i rum som General diagnostics medan de som är bra på att bota stoppar du in i delux-rummet eller andra rum där de botas.
Vill du dessutom att personalen inte skall vandra iväg då de är i ett rum , ställ dit en pinnstol.
Tryck dit en kaffeautomat och en liten godisautomat så kommer de ha energiboost och inte kuta iväg så snabbt då de blir hungriga.
Jag gjorde en längre lista på tips i forumtråden här:
https://www.fz.se/forum/trad/431715-two-point-hospital-ar-nic...
Läste recensionen igår och gick hem för att köpa det på steam. Möttes av 85% rea på Tropicoserien, så slutade med ett diktatorlir istället. Skall försöka ikväll igen, ser fram emot det.
Allt har en ände. Och korven den har två.
@Johan Olander: Andra gången gillt! Jävla fint spel!
Allt har en ände. Och korven den har två.