The Wolf Among Us: Smoke & Mirrors
Alla sagor har inte lyckliga slut. Ensamma och utsatta sagoväsen står i centrum i andra delen av The Wolf Among Us, som inte klår den mästerliga inledningen.
Riktigt bra, hoppas de inte är sega på att släppa nästa del igen bara!
Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart
Man får nästan se det som en helhet. En story kan ju inte gå i 110 hela tiden vilket gör att en del avsnitt blir mer lugna. Dock är det väl här som problemet med episoder kommer in, är det långt mellan dem så törstar man efter en grym upplevelse och det är ju omöjligt att hålla storyn intense hela tiden.
Lirade alla walking dead avsnitten i följd och det ger ju en helt annan sammanhållning än vad man minndes då man spelade episod efter episod tidigare.
Kändes inte denna episod väldigt kort?
"When I grow up, I want to be a Blitzball!" -Kid in Kilika
http://alxeskapader.bloggplatsen.se/
Woa, WTF... Den där introbilden borde ju inte vara möjlig, eller?
Var ju pga. Apple som de vart tvungna att koda om IOS-verisonen i sista minuten då Apple inte tillåter naket på IOS...
Jag håller inte riktigt med! En teveserie ser jag aldrig i ett svep, och Wolf är ju lite av en teveserie i spelform. Bitarna ska kunna tålas att synas var och en för sig, varje episod ska ha sin speciella smak. Och det lyckas Wolf verkligen med!
Lite off topic, fast ändå inte: Måtte trean komma snart...
En Bamseponny av folket
Helt klart svagare än första delen, men alltjämt av väldigt god kvalitet. Är väl nästan alltid som så i episodbaserade spel att den första och sista episoden är de bästa medan den direkt efter inledningen är mindre bra.
Kan inte annat än att hålla med angående TJ. Lär dock ge en hel drös med cred till Melissa Hutchison dock, som är en helt fantastisk röstskådespelare. Även om tankarna snabbt går till Clementine från TWD när man hör TJ's röst så är känslorna så extremt genuina att det är omöjligt att inte dras med. För mig är hon tillsammans med Dave Fennoy, Troy Baker och Laura Bailey den bästa röstskådisen i branschen nu.
Kan jag ser jag en teveserie i sträck. Det är ju bara en lång jädra film egentligen