Starcraft II - singleplayer
Efter tolv års väntan är det snart dags för slutstriden mellan människor, dregglande monster och högteknologiska utomjordingar. Vi har provsmakat singleplayer och snackat med Blizzards lead art director Samwise Didier.
#starcraft, #blizzard, #the-lost-vikings, #warcraft-iii-reign-of-chaos, #half-life-2-episode-three, #starcraft-brood-war, #starcraft-ii
"Du har också ett helt separat teknik- och forskningsträd och många enheter finns bara tillgängliga vid solospelande." Wut? Inte alla enheterna tillgängliga i multiplayer?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
"slutstriden"? är det officiellt att det inte blir ett Starcraft 3 då?
Det tror jag knappast. Det kan vara en slutstrid på ett visst skede men jag är övertygad om att det (om si sådär 12 år) dyker upp mer äventyr kring Starcraft.
/ LordDaimos
Kommer kanske nåt world of starcraft? hoppas inte dock, då jag tycker wow är skräp =(
Inte förstöra Starcraft!
"Du har också ett helt separat teknik- och forskningsträd och många enheter finns bara tillgängliga vid solospelande." Wut? Inte alla enheterna tillgängliga i multiplayer?
Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.
Så det ser jag bara som en positiv sak att dom särat ännu mer på multiplayer och singleplayer då det är två helt olika spel och spelsätt.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Jag tackar inte nej någon dag i veckan.
Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.
Så det ser jag bara som en positiv sak att dom särat ännu mer på multiplayer och singleplayer då det är två helt olika spel och spelsätt.
Jag håller med, tycker inte det är negativt alls.
"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/
Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.
Jag ser din poäng och håller delvis med. Men jag hade gärna sett singleplayerdelen som slags lång tutorial där man uppdrag för uppdrag fick lära sig enheterna och att kunna använda dom på rätt sätt.
(Jag menar dock _inte_ att det skall vara en "berättarröst" som säger "detta är en X, den används för att...", utan bara att enheterna introduceras allt eftersom.)
Eller är jag lite 90-tal nu?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Didier har en Hammerfall tröja
Jag citerar:
Gruppens skivomslag görs av Samwise Didier, designer på Blizzard Entertainment, vilket förklarar likheten mellan omslagen och konsten i Warcraft-serien.
Så det är inte så konstigt.
SP-delen kommer jag garanterat lägga ner mest tid på i början, verkar så sjukt jävla episkt.
Jag ser din poäng och håller delvis med. Men jag hade gärna sett singleplayerdelen som slags lång tutorial där man uppdrag för uppdrag fick lära sig enheterna och att kunna använda dom på rätt sätt.
(Jag menar dock _inte_ att det skall vara en "berättarröst" som säger "detta är en X, den används för att...", utan bara att enheterna introduceras allt eftersom.)
Eller är jag lite 90-tal nu?
Vad jag vet ska de lägga in en specefik tutorial för multiplayer förberedelser. Där ska du kunna lära dig hur man spelar multiplayer så att säga
Jag har ätit pannkaka!
Är så jävla nervös inför Starcraft 2 (samma med Diablo 3). Har fan väntat en halv livstid känns det som. Sitter och nöter igenom bägge serierna igen för tillfället. Kommer Starcraft 2 att leva upp till mina förväntningar eller inte?
http://thegamingground.com Is the place to be If you like videogames, movies, music, anime, IT and humor!
Grymt kul att de verkligen vågar lägga ner så mycket tid och resurser på SP-delen, alldeles för mycket MP-dumheter i våra bredbandsdagar!
Delen med rekryterande av legosoldater/veteraner och uppgradering/inköp av utrustning känns riktigt trevligt - ser fram emot detta mest för att de just verkar ha satsat på SP också. (Trist att betan bara var MP dock.)
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Inte så konstigt, i singleplayer kan man rätt mycket enheter och varianter på enheter som är omöjliga att balansera in i multiplayer. Antingen för att dom är på tok för starka eller på tok för nischade i sin roll.
Jag ser din poäng och håller delvis med. Men jag hade gärna sett singleplayerdelen som slags lång tutorial där man uppdrag för uppdrag fick lära sig enheterna och att kunna använda dom på rätt sätt.
(Jag menar dock _inte_ att det skall vara en "berättarröst" som säger "detta är en X, den används för att...", utan bara att enheterna introduceras allt eftersom.)
Eller är jag lite 90-tal nu?
Problemet är att singleplayer uppdrag är helt värdelösa för att visa hur något funkar i multiplayer då spelare beter sig så otroligt olika från AI med micro osv. Det enda bra skirmish är bra till annars är att få en hemma med hur ens byggträd funkar.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
GOTY! GOTY! GOTY! Detta året är 2ornas år!
TOP 3 GOTY:
Mass Effect 2
Mafia 2
Starcraft 2
Uppföljarnas år!
Tror't när jag ser't
Civilization 5
Mass Effect 2
WoW: Cataclysm (jo jag är faktist seriös, haha).
SC2 är väl gissningsvis i min topp 5. Är i första hand en Single Player spelare, så jag ser mest fram emot kampanjen.