Bästa låtarna 2024
Posta dina favoritlåtar släppta 2024
Video (om det finns)
Genre
Ja, det finns ett par musiktrådar men den här tråden begränsas till låtar släppta 2024.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Akira The Don - STAY F***IN HARD 😤 ft. David Goggins
Genre: Motiverande, Alternativ hiphop, MeaningWave
Akira the don är min favoritartist de senaste 7 åren. Han samlar de bästa citaten ifrån väldigt framgångsrika personer och tonsätter dem.
Exempelvis Alan Watts, Bruce Lee, Carl Sagan, David Goggins, Elon Musk, Gary Vee, Marcus Aurelius, Naval Ravikant, Norm Macdonald, Jocko Willink, Joe Rogan, Jordan Peterson, Scott Adams m.fl.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Ja det är då inget med robin iaf
Hittills skulle jag säga denna
Håller med. Så mycket energi i den låten. Ser väldigt mycket fram emot fullängdaren som släpps i slutet av Augusti.
Det blir bara mer och mer data...
Håller med. Så mycket energi i den låten. Ser väldigt mycket fram emot fullängdaren som släpps i slutet av Augusti.
Jag håller med! Även om jag tycker låten tappar lite i slutet. Det känns som att de valt att lämna soundet de hade i de två första albumen och jag såg dom på Obaren precis innan de slog i genom med Dorgel. Ser fram emot att se dom igen en vacker dag
Tycker också att Empire Of The Sun har släppt en oväntat album, sitter nog inte lika bra som första men den var bra. Amanda Bergman har släppt fina låtar också om jag ska lägga till lite.
Jag håller med! Även om jag tycker låten tappar lite i slutet. Det känns som att de valt att lämna soundet de hade i de två första albumen och jag såg dom på Obaren precis innan de slog i genom med Dorgel. Ser fram emot att se dom igen en vacker dag
Tycker också att Empire Of The Sun har släppt en oväntat album, sitter nog inte lika bra som första men den var bra. Amanda Bergman har släppt fina låtar också om jag ska lägga till lite.
Man tackar för tipset. Inte lyssnat på Empire of the sun sedan Walking on a dream (som jag gillade mycket). Ska plöja nya albumet när lugnet infinner sig.
Det blir bara mer och mer data...
Man tackar för tipset. Inte lyssnat på Empire of the sun sedan Walking on a dream (som jag gillade mycket). Ska plöja nya albumet när lugnet infinner sig.
Gört! De har släppt andra singlar från olika album som varit bra!
Hittills skulle jag säga denna
Skön jävla låt(och video), tackar för tipset.
The more I practice, the luckier I get.
Tycker inte det har släppts så speciellt jättebra grejer i år, än så länge.
Men denna är min favorit än så länge.
Tell me you're only a token
Tell me you're forever broken
Feed me love, feed me pain
Once upon a time the darkness of the night found you
Now you belong to me
So, you told everyone you're falling in love with this wonderful guy
The kind you all have to see
Touching your soul, reaching your heart
Knowing your needs, making you beautiful
Walks on the beach, calling you ma chérie
Dancing tonight, holding you close
Scanning your pains, naming them, learning them
Feeding the love, sent from above
You think when I claim, you are my everything
Little too much, little too soon, you think
Some time soon you will learn that my love is
Riddle on the mourning dove
Turning riddle, you shall become
What I need you to feed me, love
Intimidated plea
Love me, feed me pain so deep
While I still need to hear you call me your love
Feed me, need me
Let me be me
Love me, hate me
One day you will
Stand in the rain, alone in the dark
Wait for a train you know will never come
If you purvey, wish me away
Now that I have the key
And knowing you're home alone
I have never let you know me, my love
Changing the locks, changing your name
I'm a riddle on the mourning dove
Turning riddle you shall become
Intimidated plea
While I still need to hear you call me your love
Your love, always lonely
Feed me love, feed me pain
Weakness, you have shown me
Heals my dark, loose black heart
Always only mine you are
Perfect life, perfect I
Perfect I
You will learn how deep a bruise can be
(You will learn how deep a bruise can be)
You will learn my name, unriddle me
(You will learn my name, unriddle me)
Once upon years I was made this way
(Once upon years I was made this way)
Beauty bruised in love, my fuel, my prey
Tell me you're merely a token, my love
Tell me, you're forever broken
Intimidated plea
'Cause I still need your pain
Intimidated plea
'Cause I still need to hear
I still need your pain
Keep feeding me love
Skön jävla låt(och video), tackar för tipset.
Varsågod
VOLA - Break My Lying Tongue
Genre: Modern prog metal
Motivering: Svårt val, inte många av mina favoriter som släppt nytt i år. Valde mellan denna och Opeth-låten som @Sapiens postade. Jag är mer glad över att Opeth släpper nytt i år, men denna låten är ändå en riktig banger som jag hunnit lyssna in ordentligt!
Varit lite insnöad på folk-rock/metal den senaste tiden och då främst tyska band. Ett av banden är Feuerschwanz som nu för första gången släppt en album på engelska, flesta av låtarna är engelska versioner av deras tidigare egna låtar eller covers (deras tyska låtar är fortfarande bättre).
Sångaren i Feuerscwanz har också ett annat band som inte riktigt är lika tungt utan lite mer folk-rock, "d'Artagnan" och har också precis släppt ett nytt album, riktigt bra album.
"Visions of Atlantis" har för min del tagit över efter "Nightwish" som jag lyssnat mycket på förr, Nightwish nyare album har inte riktigt fallit mig i smaken men Visions of Atlantis senaste gillar jag skarpt. Kan lyssna igenom hela albumet utan att skippa en enda låt. Tänk Nightwish men med pirat tema
Smyger in den här från Eksjö-bandet "Orbit Culture", släpptes egentligen precis före årsskiftet men smyger in den ändå.
Jäkligt fet för övrigt!
Akira The Don släppte nyligen ett riktigt jävla bra album med Jocko Willink.
Här är en favorit:
Rekommenderar hela albumet. Har lyssnat på det varje dag i en veckas tid: