Id Software vet ännu inte hur mycket Quake Champions kommer kosta
Personligen föredrar jag nästan alltid en prislapp om det är ett (grund)bra spel då free2play-modellen ofta kompromissar spelet för mycket och ger betalande spelare övertag.
Är det bara kosmetiska föremål man kan köpa är det en annan sak men oftast är inte det fallet.
Jag skulle gärna se det vara F2P. Mest för deras skull då jag tror det håller i längden i jämförelse med ett annat format.
Personligen föredrar jag nästan alltid en prislapp om det är ett (grund)bra spel då free2play-modellen ofta kompromissar spelet för mycket och ger betalande spelare övertag.
Är det bara kosmetiska föremål man kan köpa är det en annan sak men oftast är inte det fallet.
Beror väl på hur man ska räkna. Vill du räkna med varandra spel från Asien så skulle det nog vara fallet. Skulle du dock välja fler seriösa och kvalité titlar så är det inte så illa. LoL, Dota, och CSGO är väl praktexempel.
Jag tror det är extra svårt i detta fall. För om dom går f2p och få spelar spelet så kommer för få köpa hattar och nya skor.
Om dom tar betalt initialt för det, så kan dom inte sätta ett för högt pris (normalpris ~50€) för det kommer inte ha ett singleplayer och om dom lägger grundpriset för lågt måste dom sälja dom där hattarna och nya skorna ändå.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
1. Ta bort abilities (wallhack, flash eller vad de heter).
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
3. Stöd för vulkan på dag ett.
4. Ge tillgång till något i stil med snapmap.
5. Skins och dylikt som inte påverkar din karaktär mer än till utseendet.
6. Ge tillbaka gamla quakekänslan.
Då kan vi börja prata om en prislapp på 450kr.
Han summerar upp allting rätt fint: https://www.youtube.com/watch?v=uPWtUmBAXqk
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Borde inte vara så svårt för dem att klura ut summan. Släng in orden "procedurally generated" lite här och där, sen kan dem stämpla dit prislappen på €60. Med lite tur så kommer också Sony fram till dem och ber dem skjuta fram PC releasen i utbyte mot en fin liten rund summa!
Jaha.. ingen release för Playstation? Aja, borde inte vara några problem. De kan leva på "procedurally generated"-hypen.
får hoppas på 30 euro. men kommer nog ligga på runda 40-50 standard pris. Går väll ann att ha lådor i spelet för 30€, men börjar bli ganska trött på att spelen som har det kostar normal pris ala Overwatch och behöver betala 500:- samt att dom har låd försäljning 2 euro styck (om du inte nöjer dig efter varje level dvs).
1. Ta bort abilities (wallhack, flash eller vad de heter).
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
3. Stöd för vulkan på dag ett.
4. Ge tillgång till något i stil med snapmap.
5. Skins och dylikt som inte påverkar din karaktär mer än till utseendet.
6. Ge tillbaka gamla quakekänslan.
Då kan vi börja prata om en prislapp på 450kr.
Han summerar upp allting rätt fint: https://www.youtube.com/watch?v=uPWtUmBAXqk
Rocketjump? ^_^ hageljump vore meningslöst
1. Ta bort abilities (wallhack, flash eller vad de heter).
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
3. Stöd för vulkan på dag ett.
4. Ge tillgång till något i stil med snapmap.
5. Skins och dylikt som inte påverkar din karaktär mer än till utseendet.
6. Ge tillbaka gamla quakekänslan.
Då kan vi börja prata om en prislapp på 450kr.
Han summerar upp allting rätt fint: https://www.youtube.com/watch?v=uPWtUmBAXqk
Abilities funkar helt ok i team baserade games, baserat på den läckta showmatchen som spelades på quakecon så påverkade abilities inte så märvärdigt mycket i dynamiken.
Däremot lär det bli ett problem i duel, dock tror jag syncerror och sponge (ql & qc devs) har koll på hur dom ska lösa den biten.
Återstår helt enkelt att se hur detta kommer spela ut, speciellt nu när dom börjat få lite input från de nuvarande quake proffsen (rapha,noctis,k1llsen etc)
1. Ta bort abilities (wallhack, flash eller vad de heter).
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
3. Stöd för vulkan på dag ett.
4. Ge tillgång till något i stil med snapmap.
5. Skins och dylikt som inte påverkar din karaktär mer än till utseendet.
6. Ge tillbaka gamla quakekänslan.
Då kan vi börja prata om en prislapp på 450kr.
Han summerar upp allting rätt fint: https://www.youtube.com/watch?v=uPWtUmBAXqk
Rocketjump? ^_^ hageljump vore meningslöst
Varför inte ha båda?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
1. Ta bort abilities (wallhack, flash eller vad de heter).
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
3. Stöd för vulkan på dag ett.
4. Ge tillgång till något i stil med snapmap.
5. Skins och dylikt som inte påverkar din karaktär mer än till utseendet.
6. Ge tillbaka gamla quakekänslan.
Då kan vi börja prata om en prislapp på 450kr.
Han summerar upp allting rätt fint: https://www.youtube.com/watch?v=uPWtUmBAXqk
Abilities funkar helt ok i team baserade games, baserat på den läckta showmatchen som spelades på quakecon så påverkade abilities inte så märvärdigt mycket i dynamiken.
Däremot lär det bli ett problem i duel, dock tror jag syncerror och sponge (ql & qc devs) har koll på hur dom ska lösa den biten.
Återstår helt enkelt att se hur detta kommer spela ut, speciellt nu när dom börjat få lite input från de nuvarande quake proffsen (rapha,noctis,k1llsen etc)
Jag tycker att quake ska vara quake. Varför ändra på en redan fungerade formel sen 96? Utveckla gärna spelet, men inte med abilties. Som gammal quakeräv sen 96 kan jag lugnt säga att då behövdes inga abilities och det behövs inga nu heller. Detta är precis samma sak att man införde skillpoints i nya doom. Och titta även på shadow warrior 2. Även där finns det skillpoints. Helt onödigt, imo.
Problemet är att då kommer folk välja en champion baserat på dess ability. Säg till exempel wallhack då som tar bort hela poängen med att faktiskt kunna lyssna till någons fotsteg eller när ett vapen/pickup tas upp. Kolla gameplay-videon igen när han säger "i see you". Sen flashen där påminner om den som tracer har i overwatch. Sen när Tim Willits säger "flash in and out of combat". Seriöst? Har han fått overwatchsjukan eller?
Ja, jag hoppas de tar bort abilities och kör sin egen sak. Det är därför jag älskar quake. För att jag får en känsla i quake som i inget annat spel. Det är den känslan jag vill ha tillbaka. Gå mot strömmen och våga göra sin egen sak, inte med den!
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
Nej, tjena vad dåligt.
Varför skulle det vara en dålig sak?
Inte bra jag som tycker det. https://community.bethesda.net/community/quake-champions/cont...
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
Nej, tjena vad dåligt.
Varför skulle det vara en dålig sak?
Inte bra jag som tycker det. https://community.bethesda.net/community/quake-champions/cont...
Tycker sådant bara är jobbigt att man ska behöva flyga runt. Kan acceptera det med en rocket launcher men annars blir det mest bara jobbigt för skjutaren och den skjutne.
1. Ta bort abilities (wallhack, flash eller vad de heter).
2. Lägg till mer fysik i spelet så att man verkligen ska flyga baklänges när du skjuter någon med hagelbrakaren eller raketgeväret.
3. Stöd för vulkan på dag ett.
4. Ge tillgång till något i stil med snapmap.
5. Skins och dylikt som inte påverkar din karaktär mer än till utseendet.
6. Ge tillbaka gamla quakekänslan.
Då kan vi börja prata om en prislapp på 450kr.
Han summerar upp allting rätt fint: https://www.youtube.com/watch?v=uPWtUmBAXqk
Abilities funkar helt ok i team baserade games, baserat på den läckta showmatchen som spelades på quakecon så påverkade abilities inte så märvärdigt mycket i dynamiken.
Däremot lär det bli ett problem i duel, dock tror jag syncerror och sponge (ql & qc devs) har koll på hur dom ska lösa den biten.
Återstår helt enkelt att se hur detta kommer spela ut, speciellt nu när dom börjat få lite input från de nuvarande quake proffsen (rapha,noctis,k1llsen etc)
Jag tycker att quake ska vara quake. Varför ändra på en redan fungerade formel sen 96? Utveckla gärna spelet, men inte med abilties. Som gammal quakeräv sen 96 kan jag lugnt säga att då behövdes inga abilities och det behövs inga nu heller. Detta är precis samma sak att man införde skillpoints i nya doom. Och titta även på shadow warrior 2. Även där finns det skillpoints. Helt onödigt, imo.
Problemet är att då kommer folk välja en champion baserat på dess ability. Säg till exempel wallhack då som tar bort hela poängen med att faktiskt kunna lyssna till någons fotsteg eller när ett vapen/pickup tas upp. Kolla gameplay-videon igen när han säger "i see you". Sen flashen där påminner om den som tracer har i overwatch. Sen när Tim Willits säger "flash in and out of combat". Seriöst? Har han fått overwatchsjukan eller?
Ja, jag hoppas de tar bort abilities och kör sin egen sak. Det är därför jag älskar quake. För att jag får en känsla i quake som i inget annat spel. Det är den känslan jag vill ha tillbaka. Gå mot strömmen och våga göra sin egen sak, inte med den!
Tycker du verkar lite oresonlig emellanåt.
Han säger phase in and out, vilket innebär att man tar ingen eller mindre skada och ej kan skjuta under 1-3 sek. Wallhacken verkar enligt dom som testat spelet vara distans baserat och visar bara vad som inom hörhåll. Detta påverkar bara om du är "låg level", i ditt fall borde det inte påverkar något märkbart.
Hur som, här är en video från showmatchen. Avgör själv om det påverkar eller inte.
Jag skulle gärna se det vara F2P. Mest för deras skull då jag tror det håller i längden i jämförelse med ett annat format.
Personligen föredrar jag nästan alltid en prislapp om det är ett (grund)bra spel då free2play-modellen ofta kompromissar spelet för mycket och ger betalande spelare övertag.
Är det bara kosmetiska föremål man kan köpa är det en annan sak men oftast är inte det fallet.
Beror väl på hur man ska räkna. Vill du räkna med varandra spel från Asien så skulle det nog vara fallet. Skulle du dock välja fler seriösa och kvalité titlar så är det inte så illa. LoL, Dota, och CSGO är väl praktexempel.
Håller absolut med om Dota 2 men CSGO är inte f2p då det brukar kosta runt en hundring om jag minns rätt.