Nästa Battlefront-patch bjuder på helt ny karta
antar att dom är bundna till specifika planeter å platser å att disney's star wars team måste godkänna användandet av en helt ny planet xD
always use the nubs for cover
De får noga jobba på ganska hårt om de vill få tillbaka spelarna.
Vill bara poängtera att DICE ägs av EA och EA bestämmer allt tillsammans med Disney (eftersom Disney äger rättigheterna till Star Wars) när det gäller Star Wars Battlefront.
Det DICE har blivit tillsagda att göra har dom faktiskt gjort till perfektion när det gäller Star Wars Battlefront, spelet är fan inte långt ifrån ett teknologiskt mästerverk (inom spelbranschen dvs).
Att klaga på DICE för att man tycker Star Wars Battlefront är tråkigt, är fel i detta fall, då "bovarna" är EA och Disney.
Kan lova dig att om DICE fick bestämma hur Star Wars Battlefront skulle bli, skulle spelet blir så sjuuuuukt mycket bättre. Men då EA och Disney vill ha ett spel som var busenkelt att komma in i där man dödar varandra på chans och tillfällighet och inte på skicklighet så blev rebooten av serien som den blev.
Jag har kört 90 timmar. Faktiskt blivit ganska mycket i februari redan innan denna patch. Nu lär man fortsätta ett tag till.
Riktigt fint med nytt gratis innehåll. Patchen rättar till det värsta som inte riktigt blev fixat förra gången, så om inte en massa nytt strul dyker upp så är det mycket få grejor att klaga på nu rent gameplay-mässigt. Nu önskas bara mer innehåll.
Mesta är lagat efter 4 månader. Helt okej DICE.
Det tråkiga är att de bryr sig säkert inte, det sålde bra, de fick pengar.
Sluta göra pre-orders, sluta köpa spel utan att prova öppna betor först.
Hade helt glömt bort att det här spelet existerade
FYI:
Efter att ha spelat den nya banan ett par gånger nu så måste jag säga att den är riktigt snygg och skön. Och även fast den är på Hoth, så är det väldigt stor skillnad på miljön från den första Hoth-banan, eftersom det är kväll, snöstorm, och väldigt bergigt och grottigt.
Mina förhoppningar på bra framtida banor är lite större nu måste jag erkänna.
Det ska tydligen vara tillförlitliga siffror och de kommer från ett EA API var femte minut.
EA har så klart dementerat siffrorna och hävdat att de inte alls stämmer men de kan inte säga varför det inte stämmer eller vad de "verkliga" siffrorna är. Sen om man nu väljer att tro på EA eller ej är ju upp till var och en men det behövs nog ingen större slutledningsförmåga för att inse att EA självfallet inte vill att folk ska känna till hur få spelare Battlefront egentligen har. De har nämligen inte kommenterat siffrorna från BF3, BF4 eller Hardline alls. Är de siffrorna korrekta med andra ord? Vad är med då som gör att siffrorna från Battlefront är felaktiga? Det går liksom inte ihop.
http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/forums/discussion...
Alla som jag spelar med säger samma sak: Vi vill ha coop spel.
Från BF3 och framåt är coop bara en fasad i DICE-spelen. Alla sitter och spelar sitt eget lilla PvP spel med bonusar då och då för att du hjälpte "din sida". Ja, det kan kanske se ut som om man spelar i lag, men i verkligheten så har det blivit PvP bullet sponge spel för att den yngre generationen inte har tillräcklig koncentrationsförmåga utan måste ha tillrättalagda spel som gynnar medianspelaren. Let haters hate, men sanningen är att det krävs mindre och mindre skills i de här spelen för varje mutation av samma tema.
En del av problemet är att de i stort är designade för konsolerna och då måste exempelvis kontrollerna vara förenklade och att spelen hålls tillbaka vad det gäller grafik och funktioner p g a konsolerna är ingen hemlighet.
Senast läste jag att AIn i GTA V bara uppdaterar sig 2 gånger per sekund. "Vadådå?", säger de flesta. Jo, men eftersom DIN upplevelse uppdaterar sig 60 gånger i sekunden så förklarar det varför hela världen "laggar" runt dig. Anledningen? Jo, för att konsolerna inte klarade mer.
I came here to ruin your day. God sent me.
50 shades of Hoth?