Förfärlig reklam
Jag har inget emot reklam på hemsidor så länge det inte är med ljud och reklamen för Medal of Honor - Airborne måste nog vara den västa reklamen. Ljudet är extremt högt i jämförelse med andra ljud på nätet(filmer etc) och att ljudet aktiveras så fort muspekaren är över gör att det är väldigt irriterande.
Att ha sådan reklam på sidan gör nog mer onytta än nytta för er på FZ. Kanske är dags för mig att skaffa add-blocker eller nått.
Vi försöker få tag i annonsören för att få dem att ändra annonsen så ljudet sätts på först när användaren ber om det.
Ja, det där är den enskilt mest hemska reklam jag någonsin sett på en hemsida. Dessutom ligger den så att man "aktiverar" ljudet när musen förs från någonstans mitt på skärmen och upp till häger för att byta flik.
Totalt värdelös!
Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.
Tänk att det redan fanns en tråd. Det finns alltså hopp. Skitreklam, snacka om att göra reklam för att inte köpa detta spel. EAs marketingavdelning går tvärt mot allt vad sunt förnuft heter när det kommer till att faktiskt marknadsföra sin produkt.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag håller med samtliga. Flera gånger av tanklöshet har fått öronbedövande konsekvenser pga den reklamen.
C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik
Reklam som använder ljud utan att man bett om det borde förbjudas!
Första gången jag stötte på detta ofog var en reklambanner för filmen Sjätte Sinnet. Jag satt och surfade och hade volymen på rätt högt (jag hade dock inte haft något som gav ljud ifrån sig på flera timmar) när någon plötsligt viskar extremt högt (!) "I see dead people"!
Det var ganska nära en olycka den gången.
Vår annonspolicy säger att ljud i reklam ska aktiveras av användaren, i det här fallet var det snäva svängar eftersom det var kort om tid så kontrollen brast.
Nu är annonsmaterialet ändrat, videon aktiveras fortfarande onmouseover, men ljudet måste slås på manuellt.
Skönt att ni har tagit bort det att ljudet startar automatiskt!
Personligen tycker jag visserligen att man inte ska ha reklamfilmer på hemsidor som går igång utan att folk trycker på att starta dem, överhuvudtaget. För jag tycker att det är irreterande att ha en film som man ser i ena ögonvrån när man till exempel läser en nyhet och det kan få mig att avbryta läsandet av den nyheten och stänga ner sidan.
haha, tror fanimej att jag var nära min första hjärtattack vid bara 22års ålder av den där jäkla annonsen Oo
Just sett ett Heroes-avsnitt på rätt hög volym sen råkade man trixa med musen.. Sen låg man där i fosterställning i ett hörn av rummet x_x
Men bra att ni fixade det!