Se 7 minuter bedårande vacker Witcher 3-gameplay
Sant!
Du kan köpa en billig tv av samsung eller liknande.
Problem med 4k monitor är att det är jävligt dyrt med en bra skärm.
Här har du en dålig tv av Samsung med hdmi 2.0
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2555054
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
F-n va det skall tankas!!, spela hela 2015 och sedan eventuellt köpas om jag tycker det är värt det dvs.
"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"
Märkliga kommentarer. Spelet är tekniskt mycket snyggt men ganska tråkigt designmässigt (precis som en kass grafikmotor kan döljas med bra design).
En 8350 är mer än nog. Endast om spelet är jävligt dåligt optimerat och anpassat för en eller två kärnor som det blir ett problem.
Kortet är ett 280 vilket med dagens standard inte är någon höjdare. Men så länge som man inte siktar på maxa grafiken i spelet kommer det inte vara något problem.
Majoriteten av PC användarna sitter på billiga skitskärmar som inte har en chans mot en vettig tv när det gäller bildkvalité.
Eftersom en PC också går att koppla till en tv är det inga större problem med att använda en tv när man ska spela.
Det viktigaste när man ska köpa en tv och spela på den måste man kolla upp input delay, paneltyp och om skärmen klarar av perfekt pixel mappning.
Självklart krävs det en rejäl speldator med minst dubbla GTX 980 om du tänkt spela i 4K.
De är faktiskt sant när de visar snygga spel 3 år före själva släppet blir det längre inte lika imponerande, huruvida grafiken har blivit sämre vet jag inte men det såg mer nice på gameplay trailer på något vis, känns som de tagit bort smådetaljer lite här och var. Hursomhelst tycker jag Shadow Of Mordor och tex thief visade mer imponerade grafikmässigt. ( enbart angående grafiken )
Nej och åter nej.
Är bilden perfekt pixelmappad är det inga problem att läsa texten. Med undantag för bildförbättringar som kan sudda ut texten.
PPI är pixel per inch. Det är hur många pixlar man får på en tum.
Med din logik borde det vara nästan omöjligt att läsa på en datorskärm i jämförelse med min Note 4 och en 40" 4K tv borde vara bättre än en 27" 1440p skärm.
Vilket i sin tur går emot allt du sagt tidigare.
Beror på vilka inställningar du tänkt spela på. Men tungt är det och är fullt medveten om det.
Vad är vitsen att spela i 4k om man måste köra med lägsta inställningarna och ändå knappt få vettig framerate?
Ultra-inställningar finns inte ens på kartan i 4k med dagens grafikkort i lite tyngre spel, även om man kör 3-4st, så medium/high är väl det mest rimliga scenariot. Och även med såna inställningar kommer det krävas motsvarande 3-4st 980 för att ens ha en chans att aldrig droppa under 60 FPS.
Det är inte riktigt dags för 4k gaming ännu...men kanske om två generationer grafikkort.
3x gtx 980 funkar lika bra i 4k som ett enda gtx 680 funkar i 1080p. Du maxar inga nya tunga spel men äldre spel går riktigt fint och många bra spel går bra i high.
4x 980 skalar så dåligt så har inte gått så långt.
Största problemet med 4k är att spelen inte alltid har stöd. Ofta problem med ui.
Nej, det blir inte omöjligt. Men en stor TV skärm har lägre PPI täthet och bilden blir sämre, särkilt i windows läge.
Det är av samma anledning som man vid t.ex. 27" inte vill ha lägre än 1440p, varför många absolut inte vill ha 1080p i den storleken.
En bra monitor är inte något en TV kan matcha.
och som jag skrev tidigare så har en 27" 1440p skärm lägre PPI än en 40" 4K tv.
Självklart kan inte en tv matcha en bra skärm. Men faktum är att majoriteten av spelarna sitter på dåliga paneler. Oftast TN eller VA paneler som är riktigt dåliga. Det är inte ofta du träffar på en PC spelare som köpt sig en vettig skärm för 7k+.