Total War: Arena
Jag är rätt hajpad på detta, ska bli kul att lira med en massa polare liksom!
Var inte så säker på det, du styr nämligen högst 3 units och din 'commander' om jag fått rätt för mig
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
förmodligen löst att freetoplay modellen är en bra kassako, nu måste även CA ta en del av den kakan.
Antar att det kommer bli skit som deras senaste titlar har varit. . .
Första gången jag någonsin blivit intresserad i ett Total War-spel.
Everybody needs help.
spelföretag är som konstnärer, dom behöver bara skapa ett namn genom att göra några bra saker.. sen betalar folk för vilket skit somhelst.
Kul att Joakim Bennet skriver, det är inte så vanligt har jag märkt.
Väldigt intressant, fartfylld, spännande text som håller intresset uppe och är både rolig och personlig. Men tyvärr befläckas helhetsintrycket av några missar, känns som att texten borde korrekturlästs mer noggrant.
Exempelvis:
"Jag valde den högra flanken, men tanken att ta mig igenom staden på kartans södra del i förhoppningen att mina medspelare och motspelare ville smaka blod och därför skulle svärma kring det öppna slagfältet i kartans centrum."
Borde väl stå MED tanken?
ett till exempel:
"Utan att möta en enda fienden utnyttjade den realistiska line of sight-mekaniken för att flanka motståndarens hela armé, runda den stora arenan i kartans nedre del och sedan löpa mot motståndarnas oskyddade flagg"
En enda FIENDE... och utnyttjade JAG... bör det väl vara?
Jag får flashbacks till lunchmatcherna i Total War på PC Gamer-redaktionen. Som oftast slutade med att Jocke slaktade mig, får jag sorgset medge, men kul var det!
Jag uppskattar utvecklare som vågar sig på nya grepp men Total War som f2p? Det kan inte sluta bra...
Finns ganska många spel som funkar bra som F2P. Dota 2 t.ex. Tror det kan funka minst lika väl.
Everybody needs help.
Det är väl ändå väl långsökt att jämföra Dota med Total War-serien? Helt olika spel med väldigt få likheter.
Hur menar du att spelen skulle komplettera varandra?
Atilla - Full experience, kampanjkarta, diplomati, byggande, stora strider mellan stora arméer som du kontrollerar. 50 timmars mödosam kamp mot världsherravälde.
Arena - Mer fokuserad upplevelse pga färre enheter (3 per man) och enbart strider, stora krav på lagarbete och gemensam planering eftersom man spelar 10 mot 10 och du bara kontrollerar en väldigt liten del av trupperna.
Total War som arenafighter helt enkelt. En på vissa sätt avskalad upplevelse som samtidigt tillför något eget.