GTA: San Andreas får HD-remake till Xbox 360
This is druuug money
På PC finns det redan mods som ger spelet bättre HD grafik som t o m kör spelet i directx 10.
Jag tror att jag åtminstone kunde ställa in kontroller så att jag kunde köra bil med PS2-kontroll på tiden det släpptes, bara digitalt dock.. Men sikte och sånt har jag svårt att tro att jag fick ordning på. Hjälpligt går säkert att få till det med Xpadder/Joy2Key... Men ordentligt stöd för 360 vore ju verkligen trevligt om de kunde fixa till. Eller/och vettigt stöd för övriga kontroller så man kan mappa analoga spakar etc.
Bara jag som tycker att det är sjukt konstigt att det kommer till förra generationen av konsoler istället för current gen?!
I övrigt var det ju inte mycket att hurra över. Jag spelade spelet i 1080p på PC för evigheter sen. Att dom inte bara gör en ordentlig remake av spelet för current gen istället, i GTA V-spelmotorn... Dumt!
Kan du förklara vad som skulle vara sämre med SA än VC? Jag har varvat båda spelen flera ggr och älskar båda jättemycket, men tycker SA är det bästa GTA-spelet nånsin. Det är liksom allt VC var plus mycket mer... Större värld, utvecklingsmöjligheter för din karaktär, mer varierande uppdrag, fler fordon, listan kan göras lång... Måste dock säga att jag älskar 80-talet och musiken i VC men gillar Radio X som fan i SA också!!
Det finns att köpa till Windows 8 för 46 spänn med stöd för Xbox-kontroll, om du har W8 det vill säga. Det är den mobila remaken.
http://apps.microsoft.com/windows/sv-se/app/bbbb3182-12e9-4cb...
Dammit jag hoppades att det skulle vara en riktig remake, S.A är ju utan tvekan ett utav mina favoritlir friheten i att träna, äta. Storleken på banan, alla fordon, storyn!, vice city var as bra men San Andreas var ett lyft!^^ Men det här var nog en av de mest sorgsna cash gräns jag har sett,